דברים שכדאי לדעת על ייעוץ ארגוני

דברים שכדאי לדעת על ייעוץ ארגוני

לשאלה "מי צריך יועץ ארגוני" יש רק תשובה אחת – כל עסק, חברה, ארגון או גוף מסחרי צריכים יועץ ארגוני.
יועץ, שיגיע לחברה כאדם אובייקטיבי, חיצוני ומקצועי בתחומו, יבחן את ההתנהלות בה וימליץ על אסטרטגיות ושיטות עבודה שיצעידו את החברה קדימה.

מהו ייעוץ ארגוני ?

ייעוץ ארגוני, באם הוא ניתן לחברה, לארגון או לעסק גדול או קטן, נועד כדי להעניק שירותי ייעוץ לגבי שיטות ניהוליות ודרכי עבודה בעסק.
מטרת הייעוץ הארגוני היא למצוא את הדרכים והשיטות להפיק את המיטב מהגוף המבקש את הייעוץ ולהצעידו לעבודה יעילה, לתפוקה מירבית ולהצלחה כלכלית.
הייעוץ הארגוני ממקד את החברה ביעדיה ובמטרותיה לזמן העכשווי, לעתיד הקרוב ולעתיד הרחוק.

יועץ ארגוני לגוף מסחרי, בכל גודל שהוא, הינו כמו מנצח לתזמורת.
אדם, שאינו שייך בפועל לנגנים, אך מכוון את פעולות התזמורת ודואג לכך שהמוסיקה שתישמע תהיה ערבה לאוזן.
מומחי הייעוץ העסקי והארגוני של חברת FRONTIS ( למידע נוסף, ניתן לעיין באתר FRONTIS > ), מביאים לכם בכתבה זו כל מה שכדאי לדעת על ייעוץ ארגוני, מיהו היועץ הארגוני, באלו תחומים הוא עוסק, מהם ההישגים שהוא יכול  להביא לחברה ואיזה ערך מוסף הוא מביא לעסק.

תחומי הייעוץ הארגוני

  • הגדרת מטרות עסקיות ויעדים
  • בניית נהלי עבודה יעילים ומקדמים
  • ייעוץ ניהולי במגוון נושאים לבעלי תפקידים שונים בארגון
  • הדרכת עובדים ומנהלים בישום הדרכים והנהלים הללו
  • בדיקת המבנה הארגוני, יעילותו ומיקוד פעילותם של צוותי עבודה, מחלקות ואגפים
  • הצעת דרכים להתייעלות החברה או העסק
  • עבודה על המוטיבציה של העובדים, תוך מעקב על תפוקתם
  • קביעת דרכי תקשורת פנימית בין עובדי החברה
  • עבודה על התקשורת החוץ ארגונית
  • העברת סדנאות בנושאים ניהוליים, שיווקיים וכלכליים לעובדי החברה ו/או למנהליה

מי זקוק לייעוץ ארגוני?

כל מנהל של עסק או גוף עסקי כלשהו המעוניין שהגוף אותו הוא מנהל יצמח ויתפתח כל הזמן, יעמוד בהצלחה מול מתחריו בשוק ויהיה תמיד בתהליך שיפור מתמיד ובמצב של ייעול תהליכים.
כשמגיע גורם חיצוני, כמו יועץ ארגוני, שהוא איש מקצועי האמון על תהליכי פיתוח ארגוני, יש לו ראייה אובייקטיבית ומקצועית על התנהלות הארגון.
כך, הוא יכול להצביע על תחומים בהם יש לשפר את נהלי הארגון, לשכלל את דרכי העבודה ואת התקשורת בין חלקי הארגון.
לכן, כל גוף מסחרי, ולא משנה מהו גודלו, זקוק לייעוץ ארגוני וכל מנהל יתרום רבות להווה ולעתיד העסק באם ייעזר בשירותיו של יועץ מקצועי כזה.

באלו מקרים נזקקים ארגון, חברה או עסק לייעוץ ארגוני?

כשיש צורך לארגן מחדש את מבנה החברה לשם ייעולה ושיפור הכנסתה הכספית

כשיש צורך להטמיע בחברה תובנות חדשות ולהפיק לקחים מהתנהלות לא מיטיבה ולא מקדמת בעבר

כשגוף מעוניין להרחיב את פעילותו העסקית

בעקבות מצב של משבר (כלכלי, עסקי, תדמיתי) שאליו נקלעה החברה

מהם ההישגים שיכול יועץ ארגוני להביא לחברה?

יתרונותיו של היועץ הארגוני לחברה הינם רבים ומשמעותיים.נציין כאן את הבולטים שבהם:

  • מינוף החברה להתפתחות והתחדשות – היועץ הארגוני לומד לעומק את החברה – את נקודות החוזק והחולשה שלה.
    לאחר מכן, הוא מכין תוכנית ייעוץ המשלבת בתוכה אסטרטגיות מקצועיות של ניהול, שיפור תהליכי עבודה, ייעול תהליכים ועוד.
    הוא גם נותן הדרכה וייעוץ כיצד לבצע את האסטרטגיות הללו.
    עם היישום, הוא ממנף את החברה לגדילה, התחדשות ולהצלחה כלכלית.
  • שיפור התקשורת הפנימית בחברה כבסיס הכרחי להצלחה – מחקרים שנעשו בתחום הייעוץ הארגוני מצאו, שככל שהתקשורת בין העובדים טובה יותר, כך יש לחברה סיכוי להשתפר ולצמוח כלכלית.
    כשמדובר על תקשורת פנימית בחברה מדובר על תקשורת בין העובדים למנהלים, בין המחלקות השונות ובין הצוותים בתוך כל מחלקה.
    כל רובד של תקשורת הינו קריטי לתפקוד התקין של החברה. וכן לעידוד השקיפות בחברה ולנתינת הזדמנות ביטוי לכל עובד.
    שיפור וייעול התקשורת בחברה הינו חלק חשוב בעבודתו של היועץ הארגוני ושינוייה לטובה ישפיע על החברה בהווה ובעתיד.
  • ביצוע שינויים בחברה שיעלו את מוטיבציית העבודה – שלכל עובד תהיה הזדמנות להציע שינויים ורעיונות לשיפור, שעובדים יוכלו להתקדם מתפקיד לתפקיד, הכנסת הדרכות וסדנאות לעובדים ולמנהלים בנושאים הרלוונטיים לחברה כדי לשפר את תהליכי העבודה. כשעובד יודע שהוא יכול להתקדם מקצועית (בד בבד עם עליית השכר שלו בעקבות כך), המוטיבציה שלו לעבוד ולהשקיע בקידות החברה עולה משמעותית.
  • יצירת בידול מהמתחרים וקידום מוצרי החברה – ליועץ הארגוני יש כלים מקצועיים לניתוח שוק המתחרה בחברה. הוא ישקף בפני מנהלי החברה את נקודות החוזק ולעומתם גם את נקודות התורפה של המתחרים ויכין תוכנית שיווקית עם דעות רציונליות כיצד לבדל את מוצרי החברה אל מול מוצרי מתחריה באותו התחום וכיצד לחזק את מותג החברה בשוק. כמו כן, היועץ ייתן גם דגש כיצד לפנות לקהל היעד של החברה, תוך ניתוח צרכיהם של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. כך ניתן גם ליזום פיתוח מוצרים או שירותים חדשים שאינם קיימים עדיין בחברה.
  • עבודה עם יועץ ארגוני מעלה את רווחי החברה – השאיפה של כל חברה היא למקסם את רווחיה וזה בהחלט לגיטימי. היועץ הארגוני יכול לכוון את החברה בהצלחה בכיוון זה.

אם המכירות משביעות רצון – תמיד יש שאיפה להגדילן.

אם המכירות בירידה – היועץ הארגוני ימליץ לחברה על שיטות שונות המתאימות לה שיעלו את ההכנסות.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh