דובאי פותחת את השערים לישראלים

דובאי פותחת את השערים לישראלים

הבניין הגבוה ביותר בעולם, רחובות מצוחצחים, אינספור תיירים משלל מדינות, קניון בשטח של מיליון מטרים רבועים ועוד שפע אטרקציות – ועכשיו גם אנחנו יכולים לבקר בעיר המרתקת שבמפרץ הפרסי.

מי יכול להיכנס לאמירות?

דובאי הוא גם שמה של אחת מ-7 האמירויות שמרכיבות את איחוד האמירויות הערביות וגם שמה של עיר הבירה של אותה אמירות – עיר שמהווה את אחד היעדים התיירותיים הפופולריים ביותר וגם המומלצים ביותר במאה ה-21.

עקב היחסים המורכבים מטבעם בין ישראל לבין מדינות המפרץ, עד השנים האחרונות לא יכולנו ליהנות מכל השפע שמציעה דובאי, עיר שמשלבת באופן מושלם בין קדמה למסורת. אבל העולם משתנה, האפשרויות שלנו בכל התחומים הולכות ומתרחבות – ועכשיו גם דובאי פותחת את שעריה לישראלים.

בשלב הראשון מותרת הכניסה לאמירות העשירה לבעלי דרכון זר – כמיליון ישראלים על-פי ההערכות. לקראת קיץ 2020 קרוב לוודאי שגם עם דרכון ישראלי אפשר יהיה לנחות בשדה התעופה הבינלאומי של העיר, שנחשב לאחד מ-5 העמוסים ביותר בעולם כולו (ב-2018 עברו בו קרוב ל-90 מיליון בני אדם).

הסיבה לשינוי: אקספו 2020

הסיבה הראשונה לכך שדובאי פותחת את שעריה בפנינו היא השינויים הפוליטיים באזור, שמשפיעים כמובן גם על מערכת היחסים בין ישראל לבין מדינות המפרץ (גם אם לא באופן רשמי). כך למשל בחודש יולי למשל השתתף שר החוץ ישראל כץ בוועידה של האו"ם שנערכה באבו דאבי, האמירות הגדולה ביותר (דובאי היא השנייה מבחינת השטח והראשונה מבחינת מספר התושבים – כ-3.2 מיליון בני אדם, מתוכם 2.5 מיליון בעיר הבירה). באוקטובר נערכה בדובאי תחרות רובוטיקה עולמית לבתי ספר, וגם משלחת ישראלית – בחסות משרד החינוך – לקחה בה חלק (וגם הגיעה להישגים מרשימים!).

סיבה משמעותית נוספת היא אקספו 2020 – תערוכה עולמית גדולה שמדינת ישראל תשתתף בה באופן רשמי. התערוכה תיפתח באוקטובר 2020 ותימשך לא פחות מ-6 חודשים שבמהלכם יורשו בעלי דרכון ישראלי להיכנס לדובאי, מתוך תקווה וציפייה שגם אחרי שהתערוכה תינעל שערי האמירות יישארו פתוחים עבורנו.

מה אפשר לעשות בדובאי?

האטרקציות העיקריות בדובאי הן בורג' חליפה, הבניין הגבוה ביותר בעולם (828 מ', 163 קומות), קניון דובאי (1.1 מיליון מ"ר, למעלה מ-1,200 חנויות ואפשרויות בילוי נוספות כמו מתחם החלקה על הקרח), ג'ומרה (האיים המלאכותיים ובפרט זה שמעוצב כעץ תמר), מתחם הסקי המלאכותי המרשים בתוך קניון האמירויות (שכולל אפילו מסלול שחור למקצוענים שבינינו!), ובאופן כללי האפשרות לראות מקרוב מקום שונה לחלוטין מישראל ומצד שני גם דומה לה.

בנוסף מתכננים בדובאי להפוך את אקספו 2020 לחגיגה גדולה במיוחד, ועל-מנת לנצל את ההזדמנות ולהציג לעולם את הקסם של העיר, צפויים להתקיים בה אינספור אירועים תרבותיים וקולינריים לאורך כל 2020.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh