"דור ניצולי השואה הולכים ומתמעטים"

"דור ניצולי השואה הולכים ומתמעטים"

אירועי זיכרון בסלון יתקיימו השנה בהתאם להגבלות – תושבים המעוניינים לארח בסלונם, מוזמנים להירשם בהקדם.

אחרי שבשנה שעברה אירועי זיכרון בסלון התקיימו באמצעות זום בלבד, השנה בשל החזרה לשגרה, עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות מזמינות את התושבים לקיים מפגש זיכרון בסלון ביתם או בחצר, מפגש משמעותי, אינטימי ומרגש. תושבים המעוניינים להיות "מארחים" של זיכרון בסלון ביום הזיכרון לשואה ולגבורה 2021, ביום רביעי,  7.4, מוזמנים להירשם בהקדם באתר https://www.zikaronbasalon.com/ .

"אנחנו דור ניצולי השואה הולכים ומתמעטים. בעוד שנים לא רבות לא יהיה עוד על כדור הארץ אדם שיוכל להעיד: אני זוכר את מה שאירע בשואה. יוותרו רק ספרי זיכרונות ומחקר, תמונות וסרטים, ועדויות ניצולים. או אז יהפוך זיכרון השואה מגורל כפוי, החתום בבשרנו ובנשמתנו, לייעוד היסטורי שעל האנושות ועל הדורות הבאים לשאת באחריות לצקת בו תוכן ומהות" מתוך מנשר ניצולי השואה.

שורדי שואה תושבי רחובות, ילדים או נכדים לשורדי שואה, מוזמנים לקחת חלק בזיכרון בסלון ולהירשם באתר המיזם כ"נותני עדות" וכך יוכלו לחבר למפגש שמתקיים בקהילה בה מתגוררים.

לדברי רחמים מלול, ראש העיר רחובות: "מדובר במיזם חשוב חינוכי וערכי ממדרגה ראשונה, אשר מאפשר את המשך העברת העדות מדור לדור על נוראות השואה. אנו מחויבים לשמוע ולהשמיע את מה שקרה ממקור ראשון כדי לא לשכוח וכדי לומר – לא עוד. חשוב שתושבי העיר רחובות ייקחו חלק בפרוייקט הזה".

לדברי עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות: "המיזם ייחודי מאוד וחשוב לכל אחד ואחת מאיתנו על מנת שנעביר את סיפורים של השורדים הלאה. כולנו צריכים לשמוע כמה שיותר עדויות על מנת שאנו נעביר זאת הלאה לילדינו וכן הלאה. שורדי שואה ומשפחותיהם וגם הקהל הרחב שמעוניין לארח זיכרון בסלון מוזמן לפנות לאתר המיזם ולהירשם. אנו חייבים לזכור ולא לשכוח".

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "זוהי משימה לאומית גדולה וחשובה לארח שורדי שואה שיספרו את עדותיהם מהשואה. חשוב שברחובות יהיו כמה שיותר מפגשי סלון על מנת שכמה שיותר ייחשפו לעדויות השונות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh