דיור מוגן – מחירים וסקירות לשנת 2020

דיור מוגן – מחירים וסקירות לשנת 2020

לאנשים רבים נוצר דימוי בראש כאילו "בית אבות" הוא מוסד גריאטרי או סיעודי, והתמונה המפחידה על קשיש ערירי שאינו יכול לתפקד וצריך כל הזמן עזרה מרחיקה אנשים רבים מהמחשבה האם לשכן את עצמם (את את הוריהם) בבית אבות. בידיוק בגלל הסיבה הזאת ובגלל סיבות אחרות – החלו להופיע בשנים האחרונות יותר ויותר מוסדות של דיור מוגן – שאינם דומים כלל לבית אבות במובן הקלאסי והמוכר. דיור מוגן מיועד עבור אנשים עצמאיים, שלא צריכים עזרה מהותית בריאותית או סיעודית ויכולים לקיים אורח חיים עצמאי.

מחירים של דיור מוגן מורכבים ממכלול השירותים הניתנים לדייר.

מה זה דיור מוגן?

דיור מוגן, שלא במו "בית אבות" הוא שם נרדף לאיכות חיים בגיל השלישי.

מוסדות דיור מוגן מציעות לדייריהם איכות חיים ממש כמו בית מלון ברמה של ארבעה או חמישה כוכבים. מוסדות דיור מוגן מציעים בין היתר: ארוחות מסודרות, מתקני פנאי, משחקי חברה, שיעורי תרבות, פעילויות חברתיות ועוד.

לצד כל הטוב הזה, כמעט בכל מוסד של דיור מוגן ישנה אפשרות לסיוע שוטף בצרכים בריאותיים (ובחלק מהמוסדות אפילו צרכים סיעודיים) בכדי לאפשר לקשיש להרגיש בטוח בחיי היומיום שלו (כך שיוכל להתעסק בכל פעילויות הפנאי והתרבות).

השוואת מחירים – דיור מוגן

בבואנו לעשותהשוואת מחירים של מוסדות דיור מוגן עלינו להבין כי המחיר מורכב ממספר אפשרויות וישנם גם מגוון צורות של מימון. כיום למעשה קיימות אפשרויות מימון רבות, כך שכל דייר יוכל לבחור באפשרות המתאימה ביותר עבורו. אפשרויות המימון הנפוצות ביותר עבור דיור מוגן: פיקדון ודמי אחזקה חודשיים, דמי כניסה ודמי אחזקה חודשיים ותשלום דמי אחזקה חודשיים בלבד. באופן כללי במסלול הפיקדון ובמסלול דמי הכניסה, אצל דיור מוגן מחירים לפי הפיקדון. ככל שתשלום הפיקדון יהיה גבוה יותר, יקטן התשלום החודשי של דמי האחזקה.

מוסדות דיור מוגן הממוקמים באיזור המרכז נוטים להיות יקרים יותר מאשר מוסדות דיור מוגן הממוקמים בפריפריה. המחירים יכולים להשתנות על פי גודל החדר, על פי כמות הפעילויות או על פי הדרישה לטיפול בריאותי צמוד או מקיף יותר.

ראוי לציין כי מגורים בדיור מוגן דורשים עלות חודשית של כמה אלפי שקלים ואינם מתאימים למי שיכולתם הכלכלית מועטה ולא יוכלו לעמוד בהוצאה כזו לאורך זמן. לא מומלץ לעבור לדיור מוגן ולאחר תקופה כלשהי לעזוב אותו ולחזור הביתה שכן ההבדל בין כמות הפעילויות לעומת הבדידות בבית יכולה להיות מלווה בתחושת מועקה מתמשכת.

ניתן להגיד בצורה גסה שפתרונות דיור מוגן יכולים לנוע בין כמה שקלים בודדים (באיזור הארבעת אלפים או חמשת אלפים שקל) בחודש, ועד לעשרת אלפים שקלים בחודש או יותר במוסדות דיור מוגן יוקרתי.

פתרון דיור מוגן יכול להיות כדאי לאנשים שבבעלותם נכס כלשהו ויכולים להשכיר אותו, כשדמי השכירות מממנים עבורם את החיים בדיור מוגן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh