דקירות בשד מה זה אומר?

דקירות בשד מה זה אומר?

בעת בה אנו מדברים על כאבים בחזה, ישנם המון סיבות לכך ולא כולן מובילות למחלות הסרטן. אחת מתלונות הנשים הנפוצות בכל הגילאים הן כאבים בחזה, כאבים אלו יכולים לעיתים לגרום ללחץ, בעיקר כאשר הנושא יכול להוביל לסרטן השד, הדעה הרווחת היא שברוב המקרים אין בכלל ממה להילחץ כיוון שכאבים אלו יכולים להופיע בכל גיל ובכל עת. למעשה ישנם המון סיבות לכאבי שדיים אך העיקריות הן:

  • שינויים במצב ההורמונים – במצב זה יש להגיע למרפאת כירורגיית שד . שכן, קיים קשר ישיר בין המחזור אצל נשים לבין כאבים בחזה, במיוחד לאור העובדה כי מרבית השינויים קורים בתחילת המחזור, כאבים אלו נקראים "כאבים ציקליים" כיוון שהם מופיעים בצורה מעגלית ומתמשכת בדיוק כמו המחזור. ברוב המקרים כאשר המחזור נעצר כשמגיעים להריון או בהגעה לגילאים 40-45 כאבי החזה מפסיקים. כאבים אלו הינם כאבים טבעיים, כאבים בשדיים יכולים להיגרם כתוצאה מהנקה.
  • שינויים בהתפתחות האישה – שינויים קיצוניים במבנה השלד יכולים לגרום לפגיעה במבנה האנטומיה של רקמת השד וכתוצאה מכך יכולים לגרום להתפתחות כאב בניגוד לכאב המחזורי הנגרם כתוצאה ישירה משינוי הורמונלי. כאב זה מופיע ללא מחזוריות וללא קשר להשפעות גופניות שונות. סיבות נוספות אשר יכולות לגרום לכך יהיו טראומה, ציסטות ועוד. יש לציין כי כאשר ישנם כאבים מסוג כזה לרוב מתבצעת הקרנה של הכאב לחלקי הגוף הנמצאים באזור, והם לא נשארים ממוקמים לשד.
  • שימוש לא נכון בתרופות – כיום ישנם המון סוגים של תרופות אשר עלולות להוביל לכאבים לא מוסברים, עקב תופעות לוואי וכמו גם, ישנן תרופות המכילות הורמונים שונים כגון אסטרוגן ופרוגסטרון אשר עלולות להוביל לרגישות יתר באזור הרקמות כגון, גלולות למניעת הריון ותחליפי הורמונים, ואף תרופות נוגדות דיכאון כגון פרוזק וציפרלקס.
  • איזון לא תקין של חומצות שומן – בעידן בו אנו חיים קיימות תיאוריות הקשורות לכאבים בחזה של האישה הנגרמות בעצם מרגישות השד לבין חומצות השומן בגוף, בגוף האדם קיימות חומצות שונות של שומן, הטענה הרווחת היא שכאשר קיים פער ביניהם, נטילה של שמנים אורגניים יכולה להקל את הכאב באזורים אלו.
  • חזה גדול – ישנה סבירות כי כאשר לנשים יש חזה גדול הן נוטות לפתח כאבים רבים, כאבים אשר נובעים ממשקל עודף. מחקרים מוכיחים כי ככל שחזה האישה גדול יותר, היא תפתח כאבי גב אשר מוקרנים מהחזה עקב משקל עודף.
  • דרכי התמודדות – בעת בה אנו מדברים על כאבי שדיים אצל נשים ניתן לומר בוודאות כי בעזרת הטכנולוגיה והידע הקיים היום, ניתן בקלות ובמהירות להגיע למרפאת כאב אשר מתמחה בכירורגיית שד על מנת להבין בעצם מהם הסיבות לכאבים וממה הם נגרמים. חלק מדרכי הקלה נוספים לכאב הם,הפחתה של צריכת קפאין, שימוש במשככי כאבים. נא להיוועץ עם רופא מומחה בכירורגיית שד לפני נטילת תרופות שלא לצורך.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh