האם כדאי לך לעשות ביטוח דירה?

האם כדאי לך לעשות ביטוח דירה?

מאת לירון תמם – אתר www.t.co.il

הבית של כל אחד מכיל פריטים רבים בעלי ערך סנטימנטלי. תמונות יקרות, כלי כסף, תכשיטים, מתנות יקרות ועוד. במקרים רבים לאחר שמטפחים את הקן המשפחתי, מתחתנים ואולי מביאים ילד או שניים בדירה שכורה, מתפנים לקנות דירה עצמית. כעת נשאלת השאלה – האם לבטח את הדירה או לא? כמו כן ודאי תרצו לדעת מה כלול בביטוח דירה? האם זה כולל את כל תכולת הדירה? האם זה כולל גם נזקים לקירות המבנה כגון נזקי שריפה וכדומה? האם זה כולל גם את החצר והמרפסת? התשובות במאמר המקצועי שלפניכם מאת סוכני ביטוח במרכז.

ממה מושפעים המחירים?

"כשמדברים על ביטוח דירה הכוונה היא לשני ביטוחים שונים – ביטוח תכולת הדירה מגניבה, שריפה, נזקי הצפות ועוד. וביטוח מנזקים במבנה (קירות, תקרה וכו'). אם אתם בעלי הדירה נעדיף להציע לכם את שני הביטוחים בפוליסה, העלות של פוליסה כזו נמוכה משמעותית מהעלות היחסית של פוליסה הכוללת רק אחת מהם. ואילו אם אתם מתגוררים בדירה שכורה נציע לכם רק ביטוח תכולה. כל חברות הביטוח מציעות פוליסת ביטוח דירה, חלקם עם אפשרות ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק או לחילופין הגדלת ההשתתפות בתמורה למחיר חודשי נמוך יותר וחלקם ללא אפשרות שינוי בהשתתפות העצמית. המחירים מושפעים מהפרמטרים הבאים: מיקום הדירה – אזור וקומה, והביטוח הדרוש (תכולה, מבנה, או שניהם)". עד כאן מהצד שלנו – הסוכנים.

שאלת החיוניות ושיקולי עלות-תועלת  

מה אמור להיות השיקול המנחה של רוכש הביטוח. עד כמה הדבר חיוני? עד כמה הדבר משתלם בכלל? לגבי שאלת החיוניות –  תלוי עד כמה אתם מעריכים את גורמי הסיכון כמוחשיים, עד כמה אתם חוששים מהם והאם אתם גרים במקום בעל סיכון גבוה, (אם אתם מתגוררים למשל בקומת קרקע באזור גשום בעל מערכת ניקוז גרועה – מחזה נפוץ בישראל… – אתם חשופים לנזקי ההצפות, מה שגורם לנזקים חמורים הן למבנה והן לתכולת הדירה), וכן הלאה. לגבי שאלת התועלת והשתלמות הפוליסה, קודם כל בצעו סקר שוק, איך עושים סקר שוק? בודקים את עלות הפרמיה בכמה חברות, ולבסוף להישאר עם 2-3 הצעות רלוונטיות (אנו ממליצים על סוכני ביטוח ברחובות שיבצעו עבורכם את העבודה במקצועיות).

מה צריך לבדוק ועל מה לא כדאי להתעכב

בדקו אם ישנה השתתפות עצמית וכמה, לאחר מכן בדקו למי מבין החברות האלו יש ציון גבוה יותר במדד השירות לטיפול בתביעות. כמו כן, ישנם חברות ביטוח שיציעו לכם הצעה משתלמת לפוליסה חיונית כתוספת לביטוח הדירה, כגון ביטוח בריאות וכדומה, מה שיכול לשנות את מאזן העלות-תועלת לטובת אחת החברות. חשוב לציין כי ישנם תנאים בסיסיים הכפופים לתקן שבהם אין הבדלים בין חברות הביטוח. כמו למשל הגדרות מפורטות לגבי הנזקים המזכים בשיפוי, וכן מדיניות ביטולים ועוד. להתעכב על סעיפים אלו זה בזבוז זמן. ולכן מומלץ להתייעץ עם סוכני ביטוח מומחים המכירים את חוזי הביטוח ויודעים על מה להתעכב ועל איזה סעיף לשים דגש.

מה כולל ביטוח דירה?

כעת ברשותכם, ניכנס יותר למיקרו – לפרטים הקטנים. מאיזה נזקים מבטח אתכם ביטוח המבנה ומה הוא כולל? ביטוח מבנה כולל ביטוח מנזקי רעידות אדמה, נזקי שריפות וברקים, נזקי גניבה וניסוין פריצה לדירה, נזקי מים, הצפות ועוד. הביטוח כולל נזקים שנגרמו במבנה הדירה והמרפסת – לקירות, לכלים סניטריים, לנזקים בצנרת, למערכת המיזוג, למעקה, לנזקים בדוד שמש ובמערכת ההסקה והדוד החשמלי. הביטוח כולל גם את כל מה שקשור לחצר הבית – השער, הגדר וכו'. והעיקר שתרגישו בטוחים בבית.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh