האם ניתן לעבור לדיור מוגן קרוב לילדים?

האם ניתן לעבור לדיור מוגן קרוב לילדים?

כאשר מגיעים לגיל מבוגר, מרבית הקשישים מתלבטים בשאלה האם להישאר בביתם או לעבור למסגרת אחרת או לעבור לגור עם הילדים? כאשר נוצר קושי לתפקד וצריך עזרה בגיל המבוגר או כשמרגישים בדידות, לעיתים שוקלים את הצורך לעבור לגור עם הילדים או קרוב אליהם. לשם כך יש אפשרויות מגוונות ברחבי הארץ, כדי לעזור לקשישים המעוניינים לגור ליד הילדים שלהם, מצד אחד, אבל , מצד שני, לא להוות עול על הילדים.

אחת הפתרונות לאמור לעיל הוא דיור מוגן. רשת דיור מוגן מעניקה את האפשרות עבור הדיירים הקשישים בגיל השלישי, ליהנות מפרטיות בדירות עצמאיות שהם מקבלים בדיור המוגן, וכך להפחית את התלות שלהם בילדים. רשת דיור מוגן מעניקה לדיירים בגיל השלישי מגוון של שירותים והזדמנויות ליהנות מפעילויות מגוונות עבורם, וכך זה יעזור להם להפחית תסמינים שליליים של בדידות, למשל עבור דיירים הגרים רחוק מהילדים והנכדים שלהם. לכן דיור מוגן מעניק מגוון של יתרונות עבור דיירים קשישים בגיל השלישי, כדי שהם לא יצטרכו להיות תלויים בילדים או בנכדים שלהם. בנוסף, רשת דיור מוגן מאפשרת לקשישים לקבל את כל העמנה לצרכים שלהם, על ידי שירותים שמעניקים להם אנשי מקצוע ברשתות המגוונות של דיור מוגן ברחבי הארץ. הקשישים מקבלים שפע של פעילויות פנאי וחוגים, שירותי הסעות, שירותי ניקיון וכביסה למיניהם, ואפילו בריכה וספא, בחלק מהמבנים של דיור מוגן. זה מעניק להם אפשרות להמשיך ליהנות מחיים תקינים ועשירים בפעילויות עבורם, וגם לקבל מענה לצרכים שלהם, באמצעות שירותים מקצועיים שהם מקבלים במוסדות לדיור מוגן.

בשל ריבוי המוסדות לדיור מוגן ברחבי הארץ, בימינו קשישים יכולים לבחור היכן הם ירצו לגור ובאיזה מסגרת של דיור מוגן הם יבחרו לגור בה. השפע של אפשרויות דיור מוגן מעניק לקשישים בגיל השלישי את היתרון של לעבור לגור קרוב לילדים שלהם. כך הם ירגישו שהם לא רחוקים מהמשפחה שלהם. דיור מוגן, מצד אחד, מעניק להם פרטיות באמצעות דירות עצמאיות בדיור המוגן ומצד שני, גם נותן להם עזרה בשירותים שיש בדיור המוגן וכן מגוון של פעילויות כדי שהם לא ירגישו שהם לבד. כך הקשישים יכולים לעבור למסגרות של דיור מוגן הקרובות לילדים שלהם, שיוכלו לבקר אותם מתי שירצו, וגם לקבל את המסגרת המוגנת של דירה משלהם, ללא תלות וצורך לבקש עזרה מהילדים, היות ושירותים רבים מקצועיים במסגרות הדיור המוגן, מעניקים מענה יעיל לקשישים ולצרכים שלהם, כגון כביסה וניקיון וכן פעילויות תרבות ופנאי מגוונות.

צילום: pixabay  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh