האם רשתות חברתיות יכולות לסייע לקידום אתרים אורגני?

האם רשתות חברתיות יכולות לסייע לקידום אתרים אורגני?

מרבית העסקים משקיעים לא מעט בפרופיל העסקי שלהם ברשתות חברתיות. היצע הרשתות חברתיות מאפשר למצוא קהלי יעד שמתאימים לעסק שלנו. החל מעסקים ויזואליים אשר משקיעים בפרופיל אינסטגרם או פייסבוק, אחרים שפונים לשירות לעסקים אחרים יתחזקו פרופיל לינקדאין ועד עסקים שעובדים על הפצת תוכן בווידאו ולכן יוטיוב היא זירה נהדרת עבורם.

אך האם כל הפרופילים הללו תורמים גם לקידום האורגני של האתר שלהם? מצד גוגל התשובה איננה חד משמעית והתשובה נעה בערפול בין "לא" – אין קשר בין דירוג האתר לפעילות ברשתות חברתיות כמו מעורבות גולשים פעילה בעמודים עסקיים לאולי..למה אולי? כי בפועל תמיד יש פער בין מה שגוגל אומרים לבין התוצאות הלכה למעשה בדף התוצאות.

לכן ניתן לומר שגם אם אין השפעה ישירה על קידום האתר, עסקים עם פרופיל מתוחזק ברשת החברתית כן שולחים סיגנלים לגוגל ולמעשה יוצרים השפעה גם אם לא ישירה בין פעילות ברשתות חברתיות לבין דירוג האתר. לא אחת ניתן לצפות שיש קורלציה בין אתר שמדורג גבוה לבין פעילות נרחבת ברשתות חבריות.

איך מתחילים ואיך נוצרים הקשרים בין רשת חברתית לפעילות האורגנית של האתר

התדמית העסקית – נתחיל בתדמית, פרופיל עדכני ברשת החברתית מאונדקס בגוגל, כלומר גוגל מציג בדף התוצאות עמודים עסקיים מרשתות חברתיות. זה מצריך מאיתנו לדאוג לפרופיל מסודר בעמוד עסקי, לכן חשוב שבעמוד העסקי יהיו פרטים עדכניים, חיבור לאתר, צור קשר, ניסיון והמלצות.

פרסום פוסטים ותכנים מסודר – חשוב לדאוג לעלות תוכן באופן סדיר, חשוב שהכותרות ימשכו את העין לקריאה, התוכן צריך להעניק לקהל שלכם עניין ותרומה אמיתית ולעודד מעורבות. המעורבות שלכם גם היא הכרחית במתן מענה לתגובות שעולות. מנגד כאשר עולה תוכן באתר שלכם חשוב להתאים אותו לשיתוף לרשתות החברתיות שרלוונטיות עבורכם.

יוטיוב – דף התוצאות של גוגל משתדרג ללא הרף במגוון התוצאות שהוא מציג. לא אחת תמצאו לפני התוצאות האורגניות תמונות וסרטונים. סרטונים שעולים ליוטיוב ומופיעים בדף התוצאות לגמרי יכולים להעלות את החשיפה של המותג ברמת התוכן והמקצועיות שיש לעסק להציע, סרטונים שיש בהם קישור לאתר בהחלט יכולים להעלות את הכניסה האורגנית.

קישורים – ככל שנעלה  תכנים מעניינים ובעלי ערך לפרופילים העסקיים שלנו, עולה הסיכוי שהתוכן יקבל שיתופים ברשתות החברתיות ויקבל יותר לינקים לאתר. קישורים חיצוניים הם עדיין פקטור בקידום אתרים אורגני בגוגל מצד גוגל מכיוון אחד ומצד שני הם מעלים את החשיפה ובהתאמה את הסיכוי לקבל עוד תנועה אורגנית לאתר.

קידום לוקאלי – עסקים שנרשמים ופותחים "גוגל לעסק שלי" אשר באמצעותו ניתן גם לבצע פעולות קידום אתרים בגוגל בחינם יש אפשרות להציג ביקורות מתוך רחבי הרשת ובניהם מרשתות חברתיות, דירוגים גבוהים משמשים כסינגל לפרופיל המקומי, דבר עשוי לחזק את המותג על כרטיסים לוקאליים אחרים בתחום.

לסיכום, אמנם גוגל טוענים שאין השפעה בין קידום אורגני לפרופילים ברשתות החברתיות, אך לא ניתן להתעלם מהקשר בין שניהם והתרומה ההדדית שלהם זה לזה. בסופו של דבר מנועי חיפוש אוספים מידע מהרשת וביניהם מהרשתות החברתיות. לכן פעילות ברשתות החברתיות תתרום לאפיק הדיגיטלי.

צילום: unsplash

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh