האפשרויות השונות של פרסום בדיגיטל

האפשרויות השונות של פרסום בדיגיטל

העולם של היום הוא עולם דיגיטלי. חלק גדול מהיומיום של כולנו, או לפחות של רובנו, מתנהל אונליין: אנחנו מתעדכנים בחדשות באינטרנט, מנהלים אינטראקציות שונות ברשתות חברתיות, צורכים מוזיקה, סדרות וסרטים דרך אתרים כאלה ואחרים, קונים ברשת, נהנים מלמידה מקוונת ובאופן כללי מבלים שעות רבות במרחבים הדיגיטליים.

המסקנה המתבקשת היא שעסק רוצה להצליח באמת נדרש לפרסם בדיגיטל. כשבוחנים את עוגת הפרסום, כלומר את האופן שבו הושקעו תקציבי השיווק של כלל העסקים בישראל, אפשר לזהות מגמה ברורה: ב-2016 למשל החלק של הדיגיטל עמד על 30%, ואילו ב-2020 הוא כבר הגיע ל-43.5%. בסך הכל השלים הפרסום במרחב הדיגיטלי במשך עשור זינוק של כמעט פי 3 (!), והפך לרכיב כמעט חובה באסטרטגיית השיווק של מרבית העסקים.

מודעות ברשת הפרסום של גוגל

גוגל הוא קודם כל מנוע חיפוש, ולמנוע ה-מנוע חיפוש שכן רוב מוחלט של החיפושים באינטרנט מתבצעים דרכו, אבל כשמדברים על פרסום בדיגיטל גוגל הוא גם זירה פופולרית ואפקטיבית.

חברת הענק מאפשרת לעסקים לפרסם במספר דרכים. אופציה אחת היא העלאת מודעות פשוטות למדי בדפי תוצאות החיפושים. אופציה שנייה היא להשתמש ב-GDN, רשת המדיה של גוגל (Google Display Network). בדרך זו ניתן לפרסם באחד ממיליוני האתרים שנכללים ברשת, כשגוגל יודעת כמובן לנתב כל מודעה לאתרים רלוונטיים עבורה. כמו כן ישנה בחירה בין מודעות טקסט, מודעות תמונה ומודעות וידאו.

אופציה שלישית היא פרסום ביוטיוב – באמצעות סרטונים קצרים שיוצגו לפני סרטונים אחרים (רלוונטיים לקהל היעד שלכם) או באמצעות סרטונים מלאים שמקודמים בתשלום.

שיווק ברשתות חברתיות

זירת פעולה נוספת של פרסום בדיגיטל היא הרשתות החברתיות השונות – ובפרט פייסבוק ואינסטגרם (אבל גם טוויטר, טיקטוק ועוד).

אפיק פעולה זה של פרסום בדיגיטל מחייב התמצאות ובקיאות ברשת הספציפית שבה בוחרים לפעול. השלב הראשון הוא אפיון מדויק של קהל היעד, ועל בסיס זה ניתן לבנות תוכנית שיווק שתצליח גם לסקרן את הלקוחות הפוטנציאליים וגם להניע אותם לפעולה הרצויה.

עוד כדאי לדעת שבכל קמפיין שיווק דיגיטלי בפייסבוק או באינסטגרם ניתן לקבל מידע מקיף ועדכני אודות הביצועים של כל מודעה או פוסט ממומן. בזכות המידע הזה ניתן להשביח כל קמפיין תוך כדי הפעלתו. אופציה נוספת היא להריץ 2 קמפיינים דומים אבל עם הבדל ספציפי ביניהם, ולבחון מי מהם עובד טוב יותר – ולהישאר איתו.

פרסום בדיגיטל באמצעות תוכן

למעשה כל פרסום בדיגיטל מבוסס על תוכן איכותי. גם כשמעלים למשל מודעה בגוגל אדוורדס, היא מפנה מן הסתם לאתר של העסק או לדף נחיתה ייעודי – ואלה אמורים להכיל תוכן בעל ערך אמיתי לגולשים ובמקביל כזה שגורם להם לרצות לייצר אינטראקציות נוספות עם העסק.

סוג ספציפי של פרסומים בדיגיטל על בסיס תוכן הוא באמצעות הפלטפורמות טאבולה או אאוטבריין. היתרון העיקרי של אפיק זה הוא שהעסק עשוי לזכות בחשיפה נרחבת לקהל שלא יגיע אליו בדרכים אחרות, וזאת בזכות ההופעה באתרים מובילים כמו YNET, דה מארקר, וואלה וכו'.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh