הבחירה הראשונה והקריטית לקריירה בתחום הנדסאי בניין

הבחירה הראשונה והקריטית לקריירה בתחום הנדסאי בניין

תחום הבנייה והתשתית בישראל, הינו אחד המורכבים ומסקרנים מבחינה הנדסאית. כיום, מועסקים בתחום זה על מקצועותיו השונים עשרות אלפי בעלי מקצוע, אשר יחד מרכיבים ומרימים פרוייקטים חדישים, מתקדמים, עסקיים או פרטיים, והענף רק הולך ומתפתח משנה לשנה.

בכדי להיות הנדסאי בניין, ולהתחיל בקריירה מקצועית משגשגת, חשוב לפנות למוסד לימודים מקצועי בתחום הנדסה אזרחית. הרי לא מדובר רק בלימודים אקדמיים תאורטיים, אלא גם בפרקטיקה מורכבת, הדורשת ידע נרחב ומיומנות בתחומים שונים כגון תכנון וביצוע פרויקטים של מבנים ותשתיות, פרויקטים של אזורים ומבנים מסחריים ותעשייתיים, ומה בנוגע לפרויקטים של תחבורה על מורכבותם הספציפית, ועוד ועוד.

לומדים הנדסאות בדרך המקצועית ביותר

כדי להתחיל במסלול של הנדסאי בניין, חשוב לבחור במקום הנכון ללימודים שלכם. מקום שייתן לכם לא רק את הרקע התאורטי הכללי, אלא גם את האוריינטציה לעבודה נכונה ובטוחה, את החשיבה ההנדסאית הגבוהה ביותר, את הכלים המקצועיים שילוו אתכם לאורך כל הקריירה שלכם, וגם יפתח לכם דלתות מבחינת אפשרויות התעסוקה שלכם.

בחירת  בית ספר להנדסאים היא בחירה קריטית, וכאמור – חשוב להסתכל קדימה גם לשלב שאחרי הלימודים, כבר בבחירה של מוסד הלימודים עצמו. בחירת המקום הנכון, תפתח לכם אפשרויות עתידיות להשתלבות במשרדי תכנון מבנים, אולי גם בחברות אשר מתמחות בניהול פרויקטים מורכבים ושונים, להכיר ולעבוד מול קבלני ביצוע, עם חברות הנדסה ופיקוח, והשמיים הם הגבול. אבל כל זה מתחיל בבחירה הראשונה שתעשו – איפה אני לומד.

התפתחות תחום הנדסת הבניין בישראל

בכל שנה, המדינה משקיעה יותר ויותר בפיתוח ענף הבנייה והתשתיות בישראל. הסיבה לכך נעוצה תחילה בדרישה ההולכת וגוברת למבנים פרטיים, מבנים מסחריים, תשתיות, וכו', ומצד שני בחסרון הבולט הקיים בשוק בפתרונות יעילים לנושאים מורכבים כגון תחבורה, תשתיות יעילות, המצב מבחינות אלו בפריפריה, וכמובן גם בתוך הערים הראשיות, וכדומה.

ענף הבנייה והתשתיות מספק מקומות עבודה לעשרות אלפי מומחים מתחומים שונים, ביניהם גם מהנדסי בניין, מקצוע נדרש ומבוקש נכון להיום.

ענף זה נחשב לאחד הגדולים והמשמעותיים ביותר מבחינה כלכלית במדינת ישראל, עם מיליארדי שקלים ואינספור שעות עבודה המושקעים כל כולם בפיתוח פרויקטים הקשורים בבנייה ותשתיות. מבחינה זו, עתידם של הרציניים ואלו עם אהבה אמתית לתחום ההנדסאים יכול להיות פורה ומרתק.

לצד הדרישה להתפתחות בענף, עולה גם הרף בנוגע למקצועיות ומיומנויות נדרשות בתחום. אחת הבעיות הקשות בישראל היא רמת הבנייה הבעייתית, מכל מיני אספקטים לרבות הביצועיים והתכנוניים. פעמים רבות אנו שומעים על פרויקטים מאכזבים או עם תקלות משמעותיות, והדרך הנכונה להימנע מאלו היא בראש ובראשונה להיות מקצועי בעצמך. בחירת בית ספר להנדסאים אשר יספק לכם את המיומנות ושימת הלב הנכונה לעבודה בתחום ברמה הגבוהה ביותר, זו איננה משימה שיש להקל בה ראש.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh