הדפסה תלת מימדית – פריצת דרך אמיתית!

הדפסה תלת מימדית – פריצת דרך אמיתית!

בשנים האחרונות נושאים שונים שקשורים לטכנולוגיות מתקדמות עשו צעד גדול קדימה ואי אפשר שלא לשים לב לשלל המצאות, התפתחויות וחידושים שקורים ומתרחשים ממש מדי יום ביומו. כך בדיוק הדבר גם בתחום של הדפסה תלת מימדית. בעצם לא ממש מדובר בהדפסה כמו שרגילים אליה מהתחום של מדפסות, דפי נייר ודיו אלא ביצירה של מודלים תלת מימדיים שהמדפסת יוצרת לאט לאט בעזרת חומר פולימרי גמיש שמתקשה במהירות לאחר העבודה. אתר האינטרנט המימד הרביעי לקח את הטכנולוגיה הזאת אפילו צעד נוסף קדימה ואפשר לראות מתנות ופריטים שגרתיים ויומיומיים שיש בהם טוויסט אישי או תוספת מותאמת אישית ואלה מתבצעים על ידי ההדפסה התלת מימדית. בעזרת טכנולוגיה זו אפשר להתאים אישית הרבה מאד פעולות או מוצרים וכך להפוך אותם לכאלה שמתאימים לאנשים ספציפיים.

איך מתבצעת הדפסה תלת מימדית?

בדומה לכל הדפסה רגילה – גם הדפסה תלת מימדית מתבצעת לאחר קבלת פקודה מהמחשב שמחובר במדפסת וגם כאן יש חשיבות לשלבים המקדימים של התכנון והעיצוב של מה שרוצים ליצור. בעולם הסטארט אפ וההיי טק אפשר לראות לא מעט תוצרים של הדפסה תלת מימדית, שכן בזכות האפשרויות שהיא פותחת אפשר ליצור מודלים או חפצים בגודל קטן על מנת לבחון את הכדאיות שלהם ואת האפשרויות לעבוד איתם כמו שמצפים. יחד עם זאת חשוב להבין שאין זה פשוט כלל וכלל להדפיס בתלת מימד ויש הרבה מה לדעת על התכנון והעיצוב המקדימים שבעזרתם אפשר לוודא שהתוצרים יתקבלו בצורה הטובה ביותר. אנשי מקצוע בתחום יכולים להעיד שלבטח עם הזמן השימוש בהדפסות התלת מימדיות ילך ויתגבר וכבר עכשיו אפשר לראות את הניצנים שלו בשימוש ביתי ומשפחתי נפוץ ופופולרי.

מה העתיד של ההדפסות התלת מימדיות?

אין ספק שמהרגע שהטכנולוגיה הזאת הומצאה היא התקדמה לאין שיעור בקצב מסחרר. לא בכדי היא מעניינת הרבה מאד אנשים שרוצים לקחת בה חלק ולראות איך הם יכולים לשלב אותה בשגרת החיים שלהם. תחומים מהותיים כמו רפואה, אדריכלות או עיצוב פנים יכולים להרוויח לא מעט מהתוצרים של ההדפסה התלת מימדית ולכן סביר מאד להניח שאט אט עוד ועוד תחומים יבינו את הפוטנציאל הקיים בהדפסות האלה ויגלו אותו גם הם. בתי ספר וגני ילדים, חוגים ומסגרות מעשירות דעת יכולים ללא ספק לעשות שימוש יעיל וגם חווייתי בתוצרים של ההדפסה התלת מימדית ואפשר גם כאן כבר לראות את ההתחלה של השימוש בטכנולוגיה המתקדמת. ההדפסה התלת מימדית יכולה להפוך כל פריט או חפץ לייחודי, אישי, מיוחד ומעניין ומכאן שגם עולם המתנות יכול לעבור מהפך שלם בכל מה שנוגע לקנייה של מתנות יפות, מיוחדות וכאלה שיהפכו מהר מאד לכאלה עם ערך רגשי עמוק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh