הדרכות בטיחות בעבודה

הדרכות בטיחות בעבודה

נושאי בטיחות חשובים שכדאי לכלול בתוכנית ההכשרה של העובדים שלך

הדרכות בטיחות בעבודה הם מן הדברים החשובים והחיוניים בכל מקום עבודה, במיוחד במקומות מסוכנים כמו אתרי בנייה, חדרי מכונות וכו'. אך מה הופך את תוכנית הכשרת הבטיחות לעובדים ליעילה ?  כדאי להתחיל על ידי כיסוי נושאי הבטיחות העיקריים במקום העבודה החלים כמעט בכל ענף עבודה.

מה צריכה לכלול הדרכת בטיחות בעבודה

עבור עסקים ומפעלים רבים, מדובר בחמישה נושאים מרכזיים בתחום הבטיחות במקום העבודה שמומלץ להוסיף לתוכנית ההדרכה שלך בנושא בטיחות:

  • ארגונומיה
  • בטיחות אש
  • בטיחות סביבתית
  • בטיחות ציוד
  • אבטחת מידע

כל אחד מנושאי הדרכות בטיחות בעבודה אלה מהווה חלק חשוב לשמירה על בטיחות העובדים והלקוחות שלך. אמנם נושאי בטיחות אלה עשויים שלא לכסות את כל התחומים להם אתה זקוק בהדרכה, אך הם מהווים התחלה טובה.

ארגונומיה במקום העבודה

אמנם נכון שהסיכונים לפגיעה בעת עבודה במשרד מתגמדים בהשוואה לאלו העובדים באתר בנייה, אך פגיעות ארגונומיות במקום העבודה יכולות לעלות לחברה שלך כסף רב בתביעות הפיצויים של העובד ואובדן הפרודוקטיביות.

לפגיעות ארגונומיות ישנה עלות שנתית גבוהה והן פגיעות מצטברות. להלן דוגמאות לפגיעות ארגונומיות נפוצות:

  • פגיעות שריר ושלד (גב, צוואר ועוד)
  • תסמונת התעלה הקרפלית (כאבים בשורש כף היד)
  • הרניה (בקע)
  • דלקות שונות

ההערכה כי הפגיעות הללו גורמות לעשרות אחוזים מכלל הפגיעות במקום העבודה. הכשרה ארגונומית בנושא בטיחות במקום העבודה עשויה להיות ההשקעה הטובה ביותר שהחברה שלך עושה.

למדו עובדים כיצד להרים, לשבת ולנוע במהלך העבודה, כך שייקחו פחות ימי מחלה, יורידו את עלויות הבריאות ויהפכו לעובדים פוריים יותר. כאמור, הכשרה יעילה לארגונומיה היא השקעה טובה מאד.

בטיחות אש

אנו מקבלים כמובן מאליו שהעובדים במפעל מבינים את נושא בטיחות האש, אך הדרכת בטיחות אש היא בכל מקרה חלק חשוב בכל הדרכת בטיחות בעבודה. רוב המעסיקים לא ירצו שעובדיהם יילחמו בשריפה אבל רצוי שידעו כיצד להפעיל מטף וידעו כיצד להתנהל במקרה שריפה, למשל יידעו היכן יציאות החירום כדי לפנות את הבניין במהירות, ויידעו שלא להשתמש במעליות.

בטיחות סביבתית

הדרכת בטיחות סביבתית לעובדים כוללת נושאים העשויים להשתנות לפי סוג העסק או המפעל.

נושאי בטיחות סביבתיים יכללו למשל:

  • אחסון ועבודה עם חומרים מסוכנים
  • הרמה בטוחה של משאות כבדים
  • בטיחות בחשמל
  • בטיחות כללית
  • עבודה בגובה

ככל שהחברה שלך עובדת עם חומרים מסוכנים, כך הופכת הכשרה בטיחות סביבתית, חיונית יותר. כל החברות יכולות להפיק תועלת מהכשרה בנושא בטיחות סביבתית, אך התמודדות עם סכנות של חומרים מסוכנים בהחלט דורשת יותר מאשר אזכור קצר. אם אתם מתעסקים עם חומרים כאלה אזי זה אמור להיות חלק מקיף מהדרכת הבטיחות בעבודה בעסק שלכם.

בטיחות ציוד

שימוש בטוח בציוד ספציפי לעבודה הוא חובה, גם אם העובדים מגיעים לחברה שלך עם כישורים וניסיון. למרות שהניסיון בעבודה מהווה יתרון, עובדים מסוימים עשויים שלא להכיר את כל התכונות של מכונה מסוימת (כולל תכונות בטיחות מיוחדות).

נושא זה תלוי במיוחד בענף בו אתם עוסקים. הקפידו להזכיר בהדרכה כל מכונה או ציוד שעובדיכם עובדים איתם. כסו באופן מלא את כל ציוד המגן האישי או הקבוצתי, או ציוד מיוחד, שעל העובד להשתמש בו בעת עבודה באזורים מסוכנים.

אבטחת מידע

אבטחת מידע היא חלק חיוני מתוכניות הדרכת הבטיחות המודרניות ברוב סוגי העסקים.

כל כך הרבה מהעבודה שלנו מתרחש ברשת הממוחשבת (פנימית או חיצונית) כיום. אמנם נושאי בריאות ובטיחות אינם מכסים בדרך כלל אבטחת מידע, אך זהו חלק קריטי בתוכניות ההכשרה שלך משום שגורם עוין יכול להשבית את העסק שלך ואף לדרוש כופר כדי לשחררו.

הדרכת אבטחת מידע מגנה על העובדים שלך, על הלקוחות ועל החברה שלך, על ידי כך שתוודא שהעובדים מקפידים על כל שיטות העבודה המומלצות בכל הקשור לעבודה מקוונת. זה מכסה גם נושאים כמו סיסמאות סטנדרטיות, נהלי אימות דו-שלבי, התגוננות מול פישינג ועוד.

הדרכות בטיחות בעבודה – נושאים נוספים

למרות שפורטו כאן כמה נושאים כלליים בתחום הבטיחות בעבודה שההדרכה שלכם אמורה לכסות, ישנם נושאים נוספים ספציפיים לתעשייה וספציפיים למיקום שעובדיכם עשויים להזדקק להם. התייעצו עם מומחי חברת "אפקט הבטיחות" כדי לקבוע את הרכב ההדרכה המתאימה ביותר לארגונכם.

חברת אפקט הבטיחות

חברת "אפקט הבטיחות בע"מ" מספקת פתרונות מלאים בתחום הבטיחות, החירום והסביבה לארגונים ועסקים לצורך מוכנות מיטבית ועמידה מלאה בדרישות החוק. ביצוע הדרכות והכשרות בתחום הבטיחות, עזרה ראשונה וחומרים מסוכנים, הדרכות בטיחות אש, שירותי ממונה בטיחות בעבודה, סקרי בטיחות, ליווי בעלי תפקיד בבטיחות, סיוע ברישוי עסקים, קבלת היתר רעלים, תיק שטח, תיק מפעל, ניהול האיכות בארגון לקבלת תקן ISO ועוד. לרשות החברה מגוון בעלי תפקידים בתחומים הנ"ל. צרו קשר לפרטים.

https://www.safety-effect.com

צילום: חברת אפקט הבטיחות בע"מ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh