הדרכות בטיחות – מדוע הן חשובות

הדרכות בטיחות – מדוע הן חשובות

לא פעם אנחנו שומעים בחדשות או קוראים בעיתונים ובאינטרנט, על תאונות עבודה שונות בהן נהרגים ונפצעים עובדים. מה שאנחנו שומעים זה רק על תאונות בהן יש פגיעה בנפש או תאונות שהיו יכולות להיות להיגמר באסונות כבדים. אך האמת היא, שמדי יום נערכות תאונות שונות שאנחנו בכלל לא שומעים ולא מודעים אליהן. הכל בגלל שבנס לא נפגע איש או שהפגיעה היתה שולית.

יש סיבות רבות מדוע יש תאונות עבודה, מדוע אנשים נפגעים ונפצעים במהלך העבודה שלהם. אפשר לומר שאחת הסיבות העיקריות לכך היא חוסר בטיחות של העובדים ושל המנהלים. לעיתים מדובר על חוסר בטיחות נקודתי ולעיתים מדובר על תהליך מתמשך של מדיניות לא נכונה ולא בטוחה שמובילה למצב שכזה.

ישנן דרכים שונות כיצד להתמודד עם המצב הזה, כיצד למנוע אותו מבעוד מועד. אחת הדרכים היא באמצעות שירות של הדרכות בטיחות אשר מתבצעות באופן קבוע לעובדים ולמנהלים. חלק מהדרכות מתבצעות באופן פרונטאלי על ידי אנשי מקצוע, חלק מהדרכות מתבצעות במסגרת ימי עיון מיוחדים, במקרים אחרים, כשמדובר על דברים פשוטים ובסיסיים הרי שניתן להשתמש בתוכנות מחשב מיוחדות, כמו כן בשביל לאמץ מדיניות מותאמת על פי מה שנלמד באותן הדרכות בטיחות, הרי שניתן להשתמש, בין היתר, גם באפשרות של תוכנית לניהול בטיחות במקום העבודה, הכל על פי מה שנלמד באותן הדרכות ובאופן שמתאים למקום העבודה.

לפני שנסביר מדוע חשוב לבצע את כל זה, מהיבטים שונים, צריך לומר, בכל מקום עבודה נדרשת התנהלות אחרת, נדרש לעבוד בצורה מסוימת, לא כל מקום דומה למשנהו, הן בגלל סוג העבודה, סוג החומרים והציוד איתו עובדים, כמות העובדים ועוד.

מדוע חשוב לבצע הדרכות בטיחות

הסיבה העיקרית היא מן הסתם, למנוע מצב שהעובדים ימצאו את עצמם מתמודדים עם בעיות של חוסר בטיחות. הם צריכים לדעת מה עליהם לעשות, כיצד עליהם לנהוג במהלך העבודה ובכלל. גם אם הם יודעים, יש צורך לרענן את הנהלים ולהזכיר להם כיצד לנהוג.

סיבה אחרת היא בגלל שכל מצב של חוסר בטיחות, יכול לעלות בחיי אדם, יכול לגרום נזק בלתי יתואר לעובדים וכן למקום העבודה עצמו.

יש לכך גם השלכות כלכליות, למשל, תהליך הייצור יצטרך להפסיק לעבוד, לחברה יצא שם רע, ויש עוד שורה של תהליכים שיתחילו וילוו את המצב אם העסק לא יפעל בצורה בטוחה ונכונה על פי הנהלים. אף אחד לא רוצה להגיע למצב כזה.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh