ההנחיות החדשות שהתקבלו אמש וחייבו היערכות מחודשת

ההנחיות החדשות שהתקבלו אמש וחייבו היערכות מחודשת

עיריית רחובות מפרסמת את הנחיות משרד הבריאות שהתקבלו אמש בשעות המאוחרות, וחייבו היערכות מחודשת לפתיחת מערכת החינוך העירונית ביום שישי. כמו כן, בהתאם להודעה משרד החינוך קיים חוסר גדול במורים בשל הצורך לפצל כיתות, והעירייה הציעה לסייע באיוש סייעות העירייה.

כזכור, בשבוע האחרון בימים נערכו כל הגורמים הרלוונטיים על מנת לפתוח את מערכת החינוך העירונית בהתאם להנחיות שהיו קיימות עד ליום שישי האחרון. כל זאת בשיתוף עם הנהלות בתי הספר והצוותים החינוכיים. זמן קצר לפני שבת הגיעו ממשרד החינוך הנחיות חדשות ומחמירות בדבר ההתנהלות לשמירת אמצעי הזהירות, ואמש נחקקו הנחיות חדשות של משרד הבריאות, וכן הגיעו הנחיות נוספות ממשרד החינוך בנוגע לחינוך המיוחד.

מתוך אחריות כלפי התלמידים ועל מנת להיערך בהתאם להנחיות החדשות שהתקבלו ביומיים האחרונים, החליטו ראש העיר, רחמים מלול, ממלא מקומו מחזיק תיק החינוך זוהר בלום ומנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן, בעצה אחת עם הנהגת ההורים העירונית, לפתוח את מערכת החינוך העירונית רק ביום שלישי הקרוב.

אמש בשעה מאוחרת מאוד התקבלו הנחיות משרד הבריאות כפי שנחקקו בהתאם לצו בריאות העם רק אמש.

ההנחיות מסדירות את פעילות בתי הספר באופן מפורט: מספר התלמידים בכל קבוצה, מספר אנשי הצוות ואופן הפעילות בחצר ובכיתה. כמו כן, התקנות מפרטות את אופן הנקיון והחיטוי בבתי הספר: נקיון וחיטוי כל יום ומקומות מסוימים שיש לנקות ולחטא מספר פעמים ביום, פירוט חומרי הניקוי שיש להשתמש בהם וכיצד בדיוק יש לחטא כל משטח.

לאור ההנחיות החדשות, נוסף על הציוד שנרכש בימים האחרונים במסגרת ההיערכות וחולק למוסדות החינוך בשבוע שעבר, עיריית רחובות ביצעה אמש בשעה מאוחרת רכש מסיבי נוסף של מגבוני חיטוי, אלכוג׳ל, וחומרי חיטוי נוספים, והחלה בהיערכות מבחינת כוח האדם למשימות הנוספות.

כמו כן, חשוב לציין כי במהלך סוף השבוע נמסר לעירייה ממשרד החינוך בדבר חוסר משמעותי במורים לכיתות א-ג, בשל ההחלטה לפצל כל כיתה לשניים, מה שחייב היערכות נוספת מצד משרד החינוך. עיריית רחובות הציעה לסייע למשרד החינוך באיוש אנשי הצוות החסרים בעשרות סייעות עירייה.

כמו כן, רק הבוקר התקבל ממשרד החינוך מתווה משרד החינוך לכיתות החינוך המיוחד אשר היה אמור  להיפתח היום באופן מלא ובשל המתווה המאוחר – נדחה יישום המתכונת המלאה.

במהלך היום יערכו זוהר בלום מ"מ ראש העיר מחזיק תיק החינוך ואפרת צוקרמן  מנהלת אגף החינוך כנס הסברה למנהלים בעיר רחובות, באמצעות הזום, על ההנחיות החדשות, בהשתתפות מפקחי משרד החינוך.

ראש העיר, רחמים מלול: ״זו תקופה מאתגרת עם שינויים מהירים מיום ליום והנחיות משתנות מהשלטון המרכזי. במצב של חוסר ודאות, עיריית רחובות אחראית לשלום התלמידים. ומייד כשהבנו שיש הנחיות חדשות שטרם הספקנו להיערך להן, החלטנו כי שלום התלמידים לפני הכל. בזמן הזה ניערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולמתווה משרד החינוך מיום שישי ומהיום, כך שהפתיחה ביום שלישי תהיה חלקה וטובה״.

ממלא מקום ראש העיר מחזיק תיק החינוך זוהר בלום: ״מה שעמד לנגד עינינו הוא בריאות ילדינו ולא פוליטיקה. כשהבנו שיש הנחיות חדשות ממשרד הבריאות שטרם פורסמו ולכן לא נערכנו ליישומן, החלטנו להמתין עוד יומיים למען בריאות התלמידים״.

צילום: www.istockphoto.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh