הזדמנות שניה לתואר ראשון

הזדמנות שניה לתואר ראשון

מלגה לתואר ראשון מעיריית רחובות ומפעל הפיס מחכה לכן!

60 מלגות לתואר ראשון יחולקו בשנה הקרובה לתושבות העיר באמצעות שיתוף הפעולה בין פורום נשים רחובות ומפעל הפיס. המלגה – עד 10,000 ש"ח מיועדת לנשים מעל גיל 35, המעוניינות ללמוד לתואר ראשון במוסדות שונים להשכלה גבוהה* ההרשמה פתוחה עד ה-15.9.20

בימים אלה נערך פורום נשים רחובות לשנת הלימודים הבאה ולתחילת המחזור החמישי של פרויקט "הזמנות שנייה", פרויקט המאפשר לנשות העיר לזכות במלגה ללימודי תואר ראשון. הפורום העירוני מציע את האפשרות להגשת בקשה למלגה לכל תושבות העיר שהן מעל גיל 35 הלומדת לתואר ראשון, או לימודי תעודת הוראה במוסד אקדמי מוכר למל"ג או לימודי תעודת הנדסאית מוכרת מטעם המה"ט. כל הסטודנטיות הזכאיות למלגה, מעניקות שעות התנדבות בקהילה במגוון מוסדות ופעילויות בעיר, כגון: חונכויות בבתי הספר, במועדוניות ובמתנסים, עזר מציון, ביה"ח קפלן, על"ה, קשישים, קהילה נגישה, הבית החם לנערות, סיירת הורים, בי"ס עידוד ועוד. בכך למעשה נתרמת הקהילה כולה מהפרויקט.

בנוסף, פורום נשים רחובות מלווה את הסטודנטיות בעזרה בלימודים באמצעות שיעורים פרטיים וקבוצתיים, שניתנים על ידי מתנדבים, לאורך כל התואר וללא עלות. בשנה הלימודים הקרובה יתאים הפורום את הפעילות, בכדי לעמוד בהנחיות משרד הבריאות.

הפרויקט הוכח בשנים האחרונות כמשנה חיים. אחוזי ההצלחה בפרויקט גבוהים במיוחד – 97% מהסטודנטיות מסיימות את לימודיהן. הנשים שלומדות בתוכנית עוברות שינוי משמעותי הן מבחינה אישית והן מבחינה תעסוקתית, רבות מתוכן זכו לקידום בעבודתן ולשדרוג תנאי השכר שלהן.

אורלי דדון, בוגרת הפרויקט מספרת: "מאז תחילת לימודיי, ילדיי קיבלו יותר מוטיבציה ללמוד בעצמם. הבית כולו לוקח חלק בתהליך ואני מצליחה לעזור לילדים יותר בשיעורי הבית שלהם. גיליתי כי ככל שעסוקים יותר גם מספיקים יותר, ומצאתי בעצמי כוחות ויכולות שלא ידעתי שקיימים בי".

על מנת להצטרף לפרויקט יש להירשם למלגה ולמלא את הטפסים הנדרשים עד ה-15.9.20, כל הפרטים באתר העיריה: https://www.rehovot.muni.il/articles/2475/
לייעוץ טלפוני ניתן לפנות לפורום נשים – 08-9352419

ראש העיר, רחמים מלול: "אף פעם לא מאוחר להגשים חלום. אנו גאים בפרויקט הזה: עיריית רחובות לוקחת חלק פעיל בקידום נשים באופן המעשי ביותר, ובמתן הזדמנות לנשים תושבות רחובות לרכוש את ההשכלה שהן ראויות לה. אני קורא לתושבות העיר לנצל את האפשרות הזו שיצרנו למענן".

חברת המועצה אוה גור, מחזיקת תיק מעמד האישה ויו"ר פורום נשים רחובות: "זו השנה החמישית בה מוביל פורום נשים רחובות את פרויקט הזדמנות שנייה. הפרויקט מאפשר לנשות העיר ללמוד, לפתוח אופקים חדשים ולשפר את חייהן ותנאי העסקתן. אני פונה לתושבות העיר העומדות בתנאי הסף ורוצות ללמוד ולהתקדם – הירשמו לקבלת המלגה ואנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע לכן".

אביבה חלבי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה: "התכנית הזו, בשיתוף מפעל הפיס, היא יוזמה שנועדה מחד לתת לנשים תושבות רחובות הזדמנות ללמוד, ומאידך- להתחבר ולתרום לקהילה, כך שגם הנשים המשתתפות וגם כל תושבי העיר יוצאים נשכרים".

בתמונה: טקס המלגות בשנה שעברה – לפני הקורונה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh