היום הבינלאומי למחזור פסולת אלקטרונית

היום הבינלאומי למחזור פסולת אלקטרונית

רחובות ממחזרת: למעלה מ- 2500 ק"ג פסולת אלקטרונית נאספו ב21 מתקנים ברחבי העיר.

היום (14.10) מציינים ברחבי העולם את יום מחזור הפסולת האלקטרונית הבינלאומי* 21 מתקנים לפסולת אלקטרונית נפרסו ברחבי העיר, ובתוך חודשיים נאספו למעלה מ-2,500 קילוגרמים של פסולת אלקטרונית בעיר רחובות.

כזכור, בחודש יולי האחרון השלים אגף חזות העיר בעיריית רחובות את פריסת מתקני מחזור הפסולת האלקטרונית. מתקני המחזור מאפשרים לתושבים למחזר את החומרים האלקטרוניים הנמצאים ברשותם, כגון: מחשבים ניידים, מקלדות, טלפונים ישנים, עכברי מחשב, מיקסרים, כבלים, שלטים, סוללות ועוד רבים ובכך לשמור על איכות הסביבה.

רעילות הפסולת האלקטרונית היא הגבוהה מבין כל סוגי הפסולת ואחראית על כ-70% מסך אפקט הרעילות בכדור הארץ ולכן חשוב לאסוף ולמחזר אותה. פסולת אלקטרונית המושלכת לפח הרגיל (הירוק) סופה להיטמן באדמה, והחומרים המצויים בה (פלדה, נחושת, אלומיניום, ברזל וכספית) עלולים לחלחל למי התהום, לזהם אותם, ובכך לפגוע בכדור הארץ כולו.

מחזור הפסולת האלקטרונית בעיר הינו שיתוף פעולה בין עיריית רחובות ל"אקומיוניטי" תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית הפועל בערים שונות ברחבי הארץ. מעבר לחשיבות הסביבתית, מיחזור פסולת אלקטרונית תורם לקהילה, כיוון שחלק נכבד מהפסולת ממוחזר ע"י עובדים עם  צרכים מיוחדים של תאגיד אקומיוניטי באתרי טיפול שונים.

בחודשים יולי-אוגוסט השנה נאספו בעיר רחובות למעלה מ-2,500 קילוגרמים של פסולת אלקטרונית.

לפריסה המלאה של מתקני מחזור פסולת אלקטרונית ברחבי העיר לחצו: https://rehovot.muni.il/561/

ראש העיר, רחמים מלול: "מהנתונים עולה כי תושבי רחובות מחויבים לסביבה ואוהבים למחזר. אני גאה על כך שהצלחנו למחזר בהיקף כה גדול – בזמן כה קצר. נמשיך להשקיע בנושא המיחזור על כל תחומיו בעיר רחובות, ולדחוף אותו קדימה- למען הניקיון והסביבה".

סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר, עו"ד יניב מרקוביץ': "רחובות עברה מהפכה של ממש בתחום המחזור. כחלק מהמהפכה, דאגנו לכך שתחום הפסולת האלקטרונית לא יישאר מאחור ופרסנו 21 מתקני מחזור בשכונות השונות ברחבי העיר. היענות התושבים לתחום המחזור בכלל ותחום מחזור הפסולת האלקטרונית בפרט מדהימה. אני מודה לעובדי אגף חזות העיר על העבודה המסורה ולתאגיד "אקומיוניטי" על שיתוף הפעולה, וקורא לתושבים – המשיכו למחזר ולשמור על רחובות נקייה!"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh