היתרונות של עיסוי רקמות עמוק

היתרונות של עיסוי רקמות עמוק

מגיעים למתחם ספא ומתלבטים בין סוגי העיסוי השונים המוצעים לבחירה? העיסוי הקלאסי והפופולרי ביותר הוא העיסוי השוודי המתאפיין בלישת השרירים באופן נעים המשחרר שרירים מכווצים ומאלחש כאבים. לצדו ישנו גם עיסוי נוסף העונה לשם 'רקמות עמוק' אשר נשמע אטרקטיבי, אך האם הוא יתאים לכם?

טיפול בעיסוי רקמות עמוק דומה מאוד לעיסוי השוודי, אך בשונה מתחושת הנועם המלווה את המטופלים בעיסוי זה, עיסוי רקמות עמוק נחשב לאינטנסיבי יותר תוך שהמטפל או המטפלת מפעילים לחץ איטי ויציב על השרירים עד להגעתם אל הרקמה העמוקה.

ההתמקדות בשכבות העמוקות ביותר של רקמת השריר והגידים משפרת את זרימת הדם ומפחידה כאבים, אך גם כרוכה באי-נוחות מסוימת לאורך הטיפול.

אם כך הדבר, למי העיסוי יכול להתאים?

הפחתת תסמיני חרדה ומתח

מחקרים מראים כי טיפול לעיסוי רקמות עמוק יכול לסייע למטופלים ומטופלות הסובלים ממתח נפשי מתמשך.

בעת שאנו מצויים במתח נפשי, גופנו משחרר קורטיזול הידוע בשם 'הורמון הלחץ'. הורמון זה מפעיל מערכות שונות הנדרשות להתמודדות עם מצבי חירום, אך כאשר הוא משוחרר באופן בלתי מבוקר ובצורה מתמשכת, הרי שהוא גם עלול לפגוע בבריאותנו ולהחליש את פעילות המערכת החיסונית.

עיסוי רקמות עמוק משחרר מתחים, מגביר את פעילותה של מערכת העצבים הפרא-סימפתטית ומפחית את רמות הקורטיזול.

הקלה בכאבי גב כרוניים

החל מפציעות וטראומות הנגרמות לגוף ועד סוגיות בריאותיות אחרות, עיסוי רקמות עמוק נמצא במחקרים רבים כבעל תועלת רבה לשיכוך כאבים כרוניים.

במחקרים התגלה כי העיסוי מסייע בעיקר לכאבי גב תחתון כרוניים וזאת בין היתר בשל שחרור השרירים האינטנסיבי וכן המרצת זרימת הדם המסייעת בהקלה על הדלקות הנוצרות באזור.

מפחית לחץ דם גבוה

על פי מחקרים שנערכו בתחום, נמצא כי לעיסוי רקמות עמוק השפעה חיובית על מטופלים ומטופלות אשר חוו תסמינים של לחץ דם גבוה.

מחקר ידוע אשר פורסם בשנת 2008 בכתב העת Journal of Alternative and Complementary Medicine, בחן למעלה מ-200 מתנדבים מגילאי הארבעים פלוס ומעלה. התוצאות הראו כי רבים מן המטופלים חוו ירידה משמעותית במדדי לחץ הדם הגבוה מהם סבלו וכן מירידה בקצב פעימות הלב.

היבט זה מתקשר בין היתר לעובדה כי לעיסוי רקמות עמוק ישנה השפעה מיטיבה עם אנשים המצויים במתח נפשי גבוה, דבר המשפיע גם על קצב הלב ולחץ הדם.

שיפור טווח התנועה

אין זה מקרי שספורטאים רבים מטופלים על-ידי מעסים ומעסות מקצועיים במסאז' רקמות עמוק.

עיסוי זה נמצא כיעיל להפחתת היתכנותם של כאבים ופציעות שרירים, בין היתר בזכות העובדה שהעיסוי משפר את טווח התנועה של הגוף.

כדאי לדעת עם זאת, כי לאחר העיסוי תחושו בכאבי שרירים הנובעים מן הלחץ הרב שהופעל עליהם. זהו סימן טוב ואל לכם לחשוש מפניו. רקמת השריר נפצעת במהלך העיסוי ונבנית מחדש.

מעוניינים בקבלת עיסוי רקמות עמוק על-ידי איש/אשת מקצוע מנוסים? בקרו באתר שר ספא: https://sharespa.co.il/  ובחרו בחבילת הספא האידיאלית עבורכם במתחמי ספא מפנקים בכל רחבי הארץ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh