הכינו גינתכם לאביב

הכינו גינתכם לאביב

"איך יודעים שבא אביב? מסתכלים סביב סביב…" כתבה דתיה בן דור בשיר הילדים הנהדר שלה "איך יודעים שבא אביב", ואנו יודעים שבא אביב לפי הגינות המטופחות והמוכנות לקראת עונת הלבלוב והפריחה. איך תכינו את גינתכם לקראת האביב הבא עלינו לטובה? כל הטיפים וההכנות שיש לעשות בגינה לקראת עונת האביב הנפלאה.

  • הערכה מחודשת – תקופת האביב הינה תקופה נהדרת לעשות הערכה מחודשת לשטחי הגינון שבגינתכם: בדקו אופציות לצמצום שטחי הדשא ובדקו אפשרות למעבר לחיפויי קרקע כמו טוף, חלוקי נחל או שבבי עץ.
  • בדקו את מערכת ההשקיה – הפעילו את מערכת ההשקיה על מנת לגלות סתימות ועל מנת לאפשר למים לנקות את קווי ההשקיה ולנקות גם את המסננים הנמצאים בתחילתו של כל צינור. שימוש במערכת השקיה תקינה הוא חיסכון גדול בזמן, מאמץ ובמים.
  • הכינו את הקרקע לשתילה של ירקות וצמחים עונתיים – קלטרו ואווררו את האדמה, פזרו דשן בהתאם להוראות היצרן. אלו הן פעולות חיוניות לשיפור של מבנה הקרקע.
  • מה כדאי לשתול? לאחר שהכנו את הקרקע יש לרכוש את הצמחים העונתיים המתאימים לאביב כמו: קוסמוס מנוצה, הוינקה, הציניה ועוד. ניתן למצוא צמחים עונתיים אלו במגוון משתלות ברחבי הארץ. אם אינכם יודעים היכן יש משתלה באזור מגוריכם, חפשו באינטרנט. לדוגמה – אם אתם גרים באזור רחובות פשוט כתבו בגוגל "משתלה רחובות" וכך תראו אילו משתלות יש באזור העיר רחובות. כמו כן, מומלץ לשתול גם ירקות קיציים כמו העגבנייה, אבטיח, תירס, מלפפון, מלון, חציל, פלפל וכד'.
  • גיזום של הצמחים הרב שנתיים – האביב הוא הזדמנות נפלאה לבצע איזון בשלד הוותיק של העצים ושל השיחים ירוקי העד. בעזרת הגיזום נסיר ענפים יבשים, נמתן את הצפיפות בחלקו הפנימי של העץ וכן נקפיד על צורתו של הצמח במקרה של שיחים המשמשים כגדר חיה.
  • הוספה של צמחי תבלין – מוסיפים לכל גינה גם ברמת הניחוחות והצבע וגם מוסיפים טעמים לכל תבשיל או סלט. רוב צמחי התבלין הם רב עונתיים, על אף שהם אוהבים את הקיץ במיוחד.
  • התאמה של הצל – התאימו את הצל בגינתכם באופן כזה שלא יהיה על הצמחים, שכן הם זקוקים להרבה אור על מנת לפרוח וללבלב. אם לדוגמה יש לכם עץ בגינה שמצל מעט יותר מידי, גזמו ממנו מספר ענפים על מנת שהצמחים יהיו חשופים לאור השמש.
  • שלבו בגינה צמחים ים תיכוניים – צמחים ים תיכוניים נחשבים לבעלי צריכת מים נמוכה וניתן לשלבם לצד צמחייה מגוונת כגון צמחים עונתיים, צמחים עשבוניים רב שנתיים, שיחים, עצים, ומיני דגנים.
  • דשן והשקיה – בעונת האביב הימים מתארכים ושעות השמש מתארכות גם הן, וככל שאנחנו זקוקים ליותר מים בעונת הקיץ, כך גם הצמחים שלנו. הקפידו על השקיה רציפה על מנת שהגינה שלכם תיראה בריאה ומטופחת.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh