המשך הפעלת 1,500 תלמידים בצהרונים לכיתות א'-ב'

המשך הפעלת 1,500 תלמידים בצהרונים לכיתות א'-ב'

החברה העירונית רחובות נערכה מראש להמשך הפעלת 1,500 תלמידים בצהרונים לכיתות א'-ב', בהתאם למתווה החדש, החל מהיום, שלישי, 24.11, ותאפשר גם קליטת תלמידים חדשים

החברה העירונית רחובות, אשר מפעילה את הצהרונים בבתי הספר בעיר, נערכה מבעוד מועד יחד עם אגף החינוך בעירייה והנהגת ההורים העירונית, כדי לאפשר את המשך הפעלת הצהרונים לכיתות א'-ב', בהתאם למתווה החדש, ביום שלישי ה-24.11. ההנחיות בתקופה זו מתעדכנות כידוע בתדירות גבוהה, והחברה העירונית רחובות נערכה לשלבים השונים בהקלות על מנת לעדכן את פעילות הצהרונים בהתאם באופן יעיל ומהיר. ההכנות להפעלה עפ"י המתווה החדש התבצעו על מנת לתת מענה רחב לרוב התלמידים בעיר אשר רשומים לצהרונים,  כשהפעלת כיתת צהרון מותנית בהשתתפות קבועה של 5 ילדים ומעלה מאותה כיתת אם.

בנוסף לכך, יתאפשר רישום של ילדים חדשים לכיתות צהרון שפועלות, בהן  5 תלמידים ומעלה. הרישום יתבצע דרך מייל מחלקת הצהרונים: zaharonim@ironitr.co.il או בטלפון: 08-6320415. בקבוצות הקטנות מ-5 תלמידים, הרישום מותנה בפתיחת הקבוצות וגיוס הצוות.

על פי המתווה החדש  יפעלו כיתות הצהרונים בהתאמה להרכב כיתות האם בבית הספר, ללא ערבוב בין תלמידי כיתות מאותה שכבה .

כל זאת בכפוף להחלטת קבינט הקורונה לגבי חזרתם של כיתות ה'-ו' ללימודים, המשליכה על מתווה המשך קיום הצהרונים לכיתות א'-ב' ומתכונתם.

בהחלטה משותפת עם הנהגת ההורים העירונית ובהסכמת אגף החינוך בעיריית רחובות הוחלט כי המתווה ימשיך לתת מענה לילדים ולהוריהם עד השעה 17:00 וכן יינתן מענה לימים מלאים בחופשות החגים שסוכמו .

נכון לעכשיו, בבתי הספר בהם פועלים צהרונים לכיתות ג', לא התקבלו שינויים במתווה שנקבע ע"י הממשלה, והם יישארו מחולקים ל-3 קפסולות, כפי שפעלו מאז החזרה מהסגר הנוכחי.

ככל שיהיו שינויים נוספים בהנחיות הממשלה תפעל החברה ביחד עם אגף החינוך בעירייה והנהגת ההורים העירונית לבחינת דרכי הפעולה המתאימות.

ראש העיר, רחמים מלול: "עיריית רחובות פועלת, ככל שניתן, על מנת להעניק מענה מלא לצורכי ההורים והתלמידים בבתי הספר גם בתקופה זו של הקורונה".

זוהר בלום, ממלא מקום ראש העיר מחזיק תיק החינוך: "למרות הקושי והאתגר פעלנו על מנת להפעיל את הצהרונים בתיאום מלא. כל זאת כדי לשמור- עד כמה שאפשר בנסיבות -על המשך היום והשגרה של ההורים- והילדים".

אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "פעילות חיי השגרה בצל הקורונה מציבה בפני כולנו אתגרים משמעותיים במתן מענה לפעילות חינוכית וליכולת פתיחת המשק. החברה בוחנת באופן שוטף את ההנחיות הממשלתיות והעירוניות בהקשר זה ופועלת מבעוד מועד במטרה לתת מענה מיטבי והולם לצרכי הקהילה בעיר – ילדים והוריהם. במסגרת זו תאפשר החברה גם קליטת תלמידים חדשים לצהרונים. צוותי ההדרכה נערכו להפעלת הצהרונים במתכונת החדשה כשבראש סדר העדיפות שלנו – טובת הילדים, בריאותם והחוויה החינוכית".

צופית גולן , יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "הנהגת ההורים העירונית מודה לחברה העירונית על שיתוף הפעולה והמאמצים לתת שירות מיטבי בתנאים מורכבים ושינויים תכופים תוך מתן מענה מיידי בשעת משבר. לצערנו עדין ישנם ילדים שנותרו ללא צהרון ומנגד קבוצות גדולות עם מדריכה אחת בלבד אך אנו מקווים שגם לכך ימצא פתרון בקרוב".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh