העברת אנשים מוגבלי תנועה

העברת אנשים מוגבלי תנועה

אנשים מוגבלי תנועה אשר מרותקים למיטה או לכיסא גלגלים צריכים להגיע מעת לעת לבדיקות רפואיות או לטיפולים רפואיים. במקרים רבים הדרך היחידה כדי להסיע אותם היא באמצעות אמבולנס.

העברת אנשים מוגבלי תנועה

דרכם של אנשים מוגבלי תנועה היא סבוכה כיוון שהם אינם יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית או לחלופין ברכב פרטי של קרוב משפחה כיוון שהם לא מסוגלים לשבת אלא רק לשכב. במקרים הללו כדי להגיע לכל בדיקה רפואית כמו CT MRI או כל בדיקה אחרת שמתקיימת במכון רפואי או באחד מבתי החולים, הם מזמינים אמבולנס.

דבר דומה קורה לאנשים מוגבלים אשר אמורים להגיע כמה פעמים בשבוע לטיפולים מצילי חיים כמו דיאליזה, קבלת מנות דם או ברזל. גם אלו עם קשיי הליכה אשר יושבים בכיסאות גלגלים, נהג האמבולנס מעלה אותם בזהירות למרחב הפנימי של האמבולנס. לאחר מכן הם יושבים על המושב או נשארים בכיסא הגלגלים על פי המקרה. נהג האמבולנס קושר אותם כך שהם לא ייפלו במהלך הנסיעה אף על פי שהוא נוסע לאט ובזהירות רבה.

שימוש באמבולנס

האנשים המוגבלים חשים לא בנוח שבכל עניין קטן כגדול אין להם כל אפשרות להגיע בדרך אחרת למרכז הרפואי אלא רק באמצעות אמבולנס. אך מכיוון שעל פי סוג המחלה או הפציעה, זוהי הדרך היחידה של  אופציית התעבורה ולכן אין הרבה ברירות.

כאשר מטופל בטיפולים קבועים כמו דיאליזה בשלושה ימים ספציפיים בכל שבוע, בהתאם לשעה שנקבעה להליך הדיאליזה נהג האמבולנס מגיע באופן קבוע לביתו של המטופל, אוסף אותו ובתום הטיפול הוא מחזיר אותו לביתו בבטחה.

מטופלים שמסוגלים לנסוע במצב אופקי של שכיבה בלבד, מועברים מביתם באמצעות אלונקה ולאחר מכן מעלים אותם לשטח הפנימי של רכב האמבולנס. שם מקבעים את האלונקה, כדי שלא תהיה כל תזוזה במהלך הנסיעה, כדי שהמטופל לא ייפגע או יקבל מכה.

פינוי מבית חולים

אדם מוגבל שהיה מאושפז לאור מחלתו בבית חולים וחש בטוב, מקבל מכתב שחרור. לכן הוא זקוק להסעה כדי להגיע לביתו או למוסד שבו הוא שוהה באופן קבוע כמו דיור מוגן או מחלקה סיעודית בבית אבות מסוים. לאור זאת המטופל או בני משפחתו מזמינים אמבולנס והנהג מגיע תוך פרק זמן מסוים ואוסף אותו מבית החולים.

בעת ההגעה הביתה נהג האמבולנס מוביל את המטופל לביתו באמצעות המעלית או ישירות הביתה אם מדובר בדירת קרקע ששם הגישה היא ישירה ולכן הדרך הרבה יותר קלה.

פעילות של אמבולנסים פרטיים

ההסעות הללו של העברת אנשים מוגבלי תנועה תוספת חלק ניכר מהפעילות היום יומית של נהגי האמבולנסים הפרטיים שמבצעים עבודה נפלאה ובמלוא האחריות, על ידי הסעת המוגבלים תוך גילוי יחס אנושי ואחריות רבה על הנוסע כדי שיגיע בשלום למחוז חפצו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh