העלמת כתמי פיגמנטציה אצל נשים מהן דרכי הטיפול המומלצות?

העלמת כתמי פיגמנטציה אצל נשים מהן דרכי הטיפול המומלצות?

נשים רבות חוות כתמי פיגמנטציה כהים על עור הפנים או באזורים אחרים בגוף החשופים לשמש. פיגמנטציה זו עשויה להיות סוג של היפרפיגמנטציה הנקראת מלזמה (Melasma), אשר נפוצה יותר בקרב נשים שעוברות שינויים הורמונליים, אבל עשויה להופיע גם אצל גברים.

כמה עובדות על מלזמה

  • מלזמה גורמת להיווצרות של כתמים חומים בדרך כלל בפנים ולפעמים גם באזורים אחרים בגוף. מלזמה בפנים ממוקדת במרכז הפנים, באזור הלחיים, מעל לשפתיים או על קו הלסת.
  • מלזמה שכיחה יותר בקרב נשים בגילאים 50-20.
  • מלזמה יכולה להיגרם כתוצאה מחשיפה לשמש, נטייה גנטית או שינויים הורמונליים.
  • מלזמה מטופלת לעתים קרובות על ידי ג׳ל או קרם המכיל הידרוקינון (hydroquinone).
  • אפשר למנוע מלזמה על ידי הימנעות מחשיפה לשמש ושימוש בתכשירי הגנה מפני קרני ה-UV.

מה מתרחש בעור?

העור מורכב משלוש שכבות:

  • אפידרמיס – השכבה החיצונית
  • דרמיס – השכבה המרכזית
  • והשכבה העמוקה ביותר היא תת עורית

האפידרמיס מכיל תאים הנקראים מלנוציטים, המאחסנים ומייצרים את הפיגמנט המכונה מלנין. בתגובה לקרינת השמש או לגירוי הורמונלי, מתחילים התאים המלנוציטים לייצר עודפי מלנין כדי להגר על העור, ועודפים אלה גורמים עם הזמן להתפתחות של כתמי העור הכהים.

מדוע נשים חוות מלזמה כשהן בהריון?

בתקופת ההריון חלה עלייה ברמות ההורמונים – אסטרוגן ופרוגסטרון. הורמונים אלה תורמים למלזמה שלך. הכתמים הכהים בדרך כלל ידהו לאחר הלידה. אבל אם זה לא קורה, וכתמי הפיגמנטציה נותרו על העור, יש כמה טיפולים שתוכלי להיעזר בהם.

מהם הטיפולים הטובים ביותר בפיגמנטציה?

באופן כללי,טיפול בפיגמנטציה בפנים ובאזורים אחרים בגוף אפשר להסיר או להבהיר – לדוגמה:

  • ג׳לים או קרמים שונים נועדו להבהיר ולהעלים את הכתמים הכהים,
  • בעוד שפילינג כימי או טיפול בלייזר יסירו את הכתמים הללו.

לפני שאת מתחילה לטפל בפיגמנטציה שלך מומלץ להתייעץ עם רופא העור שיוכל לגלות מהו הגורם לפיגמנטציה שלך ואיזה טיפול יהיה היעיל ביותר לסילוק הכתמים החומים מהעור שלך.

קרמים להבהרת פיגמנטציה

מוצרי קרם או ג׳ל להבהרת פיגמנטציה יש למרוח על הכתמים הכהים, בדרך כלל, פעמיים ביום. בנוסף, בכל בוקר יש למרוח על קרם ההבהרה גם קרם הגנה.

המרכיב הפעיל ברוב הקרמים להבהרה הוא הידרוקינון (HQ). קרמים ללא מרשם מכילים 2% הידרוקינון, קרמים עם מרשם רופא מכילים 4% הידרוקינון. ניתן למצוא גם קרם הגנה המכיל 4% הידרוקינון. מחקרים קליניים מראים שקרם הבהרה המכיל 2% HQ, הוא יעיל בהבהרת עור והוא פחות מגרה מקרמים עם ריכוז HQ גבוה יותר.

פילינג כימי

חומצות להסרת פיגמנטציה משמשות כמרכיבים פעילים במוצרי פילינג כימי אשר מסיר את שכבת האפידרמיס ומצמיח תחתיה שכבת עור חדשה ונקייה. לדוגמה, חומצות אלפא הידרוקסיות (Alpha Hydroxy) הממיסות במים (כמו: חומצה גליקולית או חומצה לקטית), הם מרכיבים פעילים במוצרי פילינג כימי שונים.

טיפול בלייזר

הלייזר מתמקד בתאים הנגועים בפיגמנטציה והורס אותם, ואגב כך הוא גם מהדק את העור ומעודד התפתחות של קולגן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh