הפתרון המתקדם והיעיל ביותר לעיקור חומרים בכל סדר גודל – אוטוקלאב

הפתרון המתקדם והיעיל ביותר לעיקור חומרים בכל סדר גודל – אוטוקלאב

עיקור וחיטוי יסודי של חומרים מסוגים שונים, ביניהם נוזלים ומוצקים, פסולת ביולוגית וכל דבר אחר המצריך עיקור מושלם, היא פעולה חיונית ובסיסית באינספור תהליכים, החל ממחקר מדעי ועד לפסי ייצור בתעשיות שונות ומגוונות. על מנת לעקר סוגים שונים של חומרים ביעילות מקסימאלית ובאופן שיטתי וסדרתי, נעשה לרוב שימוש במכשיר בשם "אוטוקלאב". מהו למעשה אוטוקלאב,אילו סוגים ודגמים של מכשיר זה ניתן למצוא כיום בשוק ומדוע מדובר בפתרון המוצלח ביותר לעיקור חומרים בכל סדר גודל באשר הוא?

מכשיר ייעודי לעיקור בטווח רחב של גדלים – אוטוקלאב

אוטוקלאב הוא מכשיר אשר פותח והונדס במיוחד על מנת לשרת מטרה זו – לאפשר עיקור וחיטוי מלא ויסודי של טווח רחב של חומרים וגדלים שונים, באופן מהיר ושיטתי, כך שניתן להשתמש בו באופן שוטף וקבוע וכך לעקר כמות רבה של חומרים עבור מטרות שונות.

ואכן, ניתן למצוא כיום אוטוקלאבים בטווח רחב של גדלים, המשמשים עבור טווח רחב של חומרים או שימושים ספציפיים שונים. זה מתחיל אוטוקלאבים שולחניים, אותם ניתן למצוא למשל במעבדות שונות בהן נדרש עיקור יומיומי של כלים קטנים יחסית. אוטוקלאב שולחני בנוי במיוחד על מנת לעקר ביעילות חפצים קטנים יחסית וכמויות קטנות של חומרים, ומאפשר לעשות זאת במהירות רבה וביעילות מרבית (מיד נגיע לסיבה ליעילות הרבה של אוטוקלאב כמכשיר עיקור).

בעוד אוטוקלאב שולחני הוא הגרסה הקטנה והקומפקטית ביותר של אוטוקלאבים, ניתן למצוא מכשיר זה בטווח גדלים רחב הכולל אוטוקלאב בינוני וגדול, כמו גם אוטוקלאבים תעשייתיים בהם נעשה שימוש במפעלים רבים, המשתמשים בטכנולוגיה זו לא רק לצורך עיקור וחיטוי, אלא גם לצורך תהליכים מורכבים יחסית דוגמת "גיפור" – תהליך בו משתמשים בחום גבוה על מנת ליצור תרכובות כימיות שונות – אשר נפוץ למשל בתהליכי הייצור של פולימרים, גומי וכד'.

טכנולוגיית עיקור יעילה ביותר

אוטוקלאב הוא מכשיר אשר משתמש בטכנולוגיית קיטור על מנת לבצע עיקור יעיל ושיטתי. קיטור מהווה טכנולוגיה יעילה במיוחד עבור תהליכים כמו עיקור, במיוחד כאשר נעשה בתוך מכשיר ייעודי אשר הונדס, נבנה ועוצב במיוחד למען מטרה זו, דוגמת אוטוקלאב. היעילות של שימוש בקיטור לצורך עיקור נקודתי בתא סגור ומבודד דוגמת זה של אוטוקלאב נובעת מהיעילות האנרגטית הגבוהה המתקבלת בפורמט זה. לקיטור יכולת להיכנס ולזרום בחופשיות לכל מילימטר מעוקב בתא האטום, ולכן מתקבל עיקור מהיר ויסודי ביותר, כפי שנדרש במרבית המקומות העושים שימוש במכשיר זה. בין אם מדובר במעבדת מחקר ובין אם במפעל ענק המייצר חומרים בקנה מידה גדול – אוטוקלאב הוא הפתרון היעיל והאולטימטיבי לעיקור הנדרש עבור החומרים והכלים, כמו גם לצורך ביצוע יעיל של תהליכים כימיים, דוגמת גיפור.

חשוב לשים לב כי סוג האוטוקלאב האופטימאלי עבור מקרה ספציפי משתנה בהתאם לנפח הרצוי (כלומר – גודל וכמות הכלים/חומרים אותם מעוניינים לעקר), כמו גם על פי סוג החומרים עצמם. למשל, עיקור נוזלים מצריך אוטוקלאב עם מערכת וואקום, בעוד עיקור של כלי מעבדה לא בהכרח מצריך מערכת שכזו, ולכן אוטוקלאב מסוג אחר עשוי להתאים יותר במקרה זה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh