הקמת עסק חדש

הקמת עסק חדש

הקמת עסק היא עניין אקוטי בחייו של כל אדם כיוון שמרגע פתיחת העסק יש לו אחריות רבה על כתפיו. זו הסיבה שכל אדם שמעוניין לפתוח עסק חייב לחשוב על כך רבות ולתכנן זאת באופן מולם כדי שתהיה לעסק זה הצלחה גדולה. ההמלצה היא לפתוח עסק בתחום בו יש לאדם זה ידע, אם הוא עוסק בכך שנים רבות, אם יש לו ידע מוקדם על נישה זו משירותו הצבאי, או לחלופין אם הוא למד תחום זה בקורסים או בלימודים אקדמיים. כאשר מקימים עסק, צריכים גם לנהל אותו ומי שאינו בקיא בכך, עדיף שישכור את שירותיו של יועץ כלכלי או עסקי שינתב עבורו את הדרך ויסייע לו בהתמודדות עם המצבים השונים ביום יום.

תהליך הקמת עסק מתבצע בשלבים וכדאי לבצע את כל אחד מהם באופן מושלם. בהתאם לתחום העיסוק שוכרים משרד, אולם למפעל או כל צורך אחר כדי שזה יהיה מקום ההתנהלות של העסק. לאחר מכן ובמידת הצורך מגייסים עובדים לתפקידים שונים, כדי שכל אחד מהעובדים יבצע את המוטל עליו על הצד הטוב ביותר. במקביל לכך פותחים תיקים ברשויות אם מדובר בעוסק מורשה, שותפות רשומה או חברה בע"מ. אחד הנושאים החשובים שיש לטפל בו כבר בתחילת הדרך הוא בניית אתרים לעסקים. המטרה היא שלכל עסק יהיה אתר ייצוגי ומקצועי אשר יופיע בו מלוא המידע על כל הפעילות שלו באופן קריא ומובן, יש בו קטגוריות על פי תחומי העיסוק, מאמרים, הסבר אודות העסק, כיצד אפשר ליצור אתו קשר ועוד.

תכנון של הקמת עסק

לצורך הקמת עסק יש צורך בקבלת מימון, קיימות כמה דרכים לנושא קבלת המימון. אם מדובר בחברת סטארט אפ, מבצעים כמה סבבים של גיוס הון מאנשים מקורבים, או מגורמים פיננסיים אשר מאמינים בהיתכנות של העסק לאור העובדה שהוא מבוסס על רעיון יצירתי וחשוב שיסייע לאנשים רבים בחיי היום יום, כמו אם מדובר במכשור רפואי ספציפי, בתוכנה פורצת דרך או בכל פטנט אחר.

קבלת הלוואה בערבות המדינה

אם מדובר בעסק או בחברה בע"מ, קיימת אפשרות לקבל הלוואה בערבות מדינה. היתרון של הלוואה זו היא בכך שהמדינה מאפשרת לעסקים תנאים מסחריים מעולים וזאת כדי שהם ירחיבו את עסקיהם ויוכלו לממש את התוכנית העסקית שלהם. בהתאם לקריטריונים שנקבעו, יקבל כל עסק חדש וגם עסק ותיק הלוואה בסכום שאושר על ידי נציגי הבנק. המומחים עוברים על פרמטרים שהם חשובים בתוכנית העסקית ובתזרים המזומנים ובהתאם לכך מאשרים את הסכום, התנאים, תקופת ההחזר ותקופת גרייס בתחילת הדרך שבה לא יבוצעו החזרים כדי להקל על העסק.

התנהלות במלוא האחריות

מי שמבצע צעד של הקמת עסק, אמור לנהל אותו תוך מתן חשיבה על ההווה וגם על הטווח הרחוק בכל צעד עסקי שהוא מבצע. לכן חשוב מאד להתייעץ עם היועץ העסקי בנושאים האקוטיים, כדי למנוע טעויות שעלולות להיות משמעותיות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh