הקמת עסק רווחי

הקמת עסק רווחי

לא מעט אנשים חולמים על להקים עסק משלהם, אך הדבר נראה להם מפחיד ומאיים. ישנם אנשים שממשיכים לחלום על להקים עסק בשל הפחדים והחששות העומדים על הפרק וישנם אנשים אשר לא נותנים לפחד לנהל אותם ופשוט קופצים למים ומקימים עסק. הקמת עסק רווחי דורשת ללא ספק התנהלות נכונה בכל שלבי הקמת העסק. על כן, חשוב ללמוד מראש מה צריך בכדי להקים עסק חדש ואז להתחיל לממש את השלבים בפועל.

רעיון לעסק והזדמנות עסקית

אם יש לכם רעיון כלשהו לעסק, חשוב שתבינו מהי הזדמנות עסקית. כאשר עולים על רעיון אשר מספק ערך לאחרים, זוהי הזדמנות עסקית. הזדמנות עסקית לפתיחת עסק חדש מתחילה כאשר עומד על הפרק רעיון לעסק שמהווה פתרון לבעיה מסוימת, לצורך הקיים בשוק. כמובן שהפתרון צריך להיות בעל ערך כלכלי. הזדמנויות עסקיות יכולות להיות פשוטות יותר או מורכבות יותר, אך אם העסק לא עונה על הזדמנות עסקית כלשהי, חשוב לשקול זאת שוב שכן, יתכן שתקימו עסק שפשוט לא יהיה מספיק רווחי כי אין בו צורך. חשוב מאוד להפעיל את חוש הביקורת העצמית ולשאול טרם מקימים עסק האם מדובר על רעיון שבאמת מוצדק מבחינה עסקית או כלכלית. מעבר לכך, בשלב הזה חובה לעשות מחקר שוב ולבדוק: כמה עסקים מהסוג שאתם מעוניינים להקים יש בסביבה שבה אתם רוצים להקים את העסק, האם מדובר על עסק שמציע משהו שעסקים אחרים אינם מציעים ועוד.

בהתאם לתוצאות של מחקר שוק תוכלו להבין עד כמה הרעיון שלכם לעסק מוצלח ועד כמה העסק שלכם יכול להרוויח. אם מדובר על עסק שאין בסביבה שבה אתם מעוניינים להקים אותו, בעסק שמציע מוצרים או שירותים דומים למה שמציע עסק אחר אך במחיר נוח הרבה יותר או בעסק שמציע שירותים או מוצרים מיוחדים שקשה מאוד למצוא, מדובר על עסק שבהחלט כדאי להקים.

כתיבת תכנית עסקית

הקמת עסק מאפס חייבת להתבצע בצורה המדויקת ביותר. על כן, יש להציב מטרות ויעדים מאוד ברורים מראש וכן להגדיר את הדרך להשיג את המטרות והיעדים הללו ואת המשאבים הנדרשים. התכנית העסקית היא בעצם תכנית פעולה לצורך השגת היעדים והיא זאת שמגדירה כיצד להקים עסק. התכנית לוקחת בחשבון את כל הפרטים השונים לרבות המוצר, התחרות, היתרון העסקי, השלבים הדרושים ועוד. מדובר על תכנית שמפרטת עלויות, בונה תחזיות להכנסות וכן למחזור המזומנים ועוד. אין לזלזל בשלב זה ויש לפנות ליועץ עסקי מקצועי ומנוסה שיסייע לכם בהכנת תכנית מתאימה ואיכותית.

רישום העסק

לצורך פתיחת עסק חדש יש לעבור כמה תהליכים בירוקרטיים חשובים. מדובר על רישום של העסק במשרדי מס הכנסה, הביטוח הלאומי ומע"מ וכן פתיחת חשון בנק עבור העסק. כמובן שיש לבחור מראש את צורת ההתאגדות: האם לפתוח חברה בע"מ, עוסק פטור או שמא עוסק מורשה. כדאי להתייעץ בשלב הזה עם רואה חשבון. ישנם מקרים שבהם תהיה לכם אופציה לקבל את ההחלטה על פי השיקול שלכם, אך חשוב שתדעו כי יש מגבלות בחוק כגון: תחומי עיסוק מסוימים אשר מחייבים להירשם כעוסק מורשה, מחזור הכנסות שנתי שבלתי אפשרי להירשם אתו כעוסק פטור ועוד. לכן, במקרה הזה רואה חשבון יכול לסייע לכם ברישום העסק הנכון בהתאם להיקף הפעילות של העסק, אופי העסק ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh