הריון לא מתוכנן – קטינות

הריון לא מתוכנן – קטינות

מה האפשרויות העומדות בפני נערה אשר נכנסה להריון לא מתוכנן? כיצד מקבלים החלטה בגיל כזה צעיר? ובמקרה והחלטת להפיל, איך מבצעים הפלה יזומה, מי אמור לאשר זאת ומה כולל התהליך?

הריון בלתי מתוכנן הוא דבר קשה להתמודדות בכל גיל. בדרך כלל קיים קונפליקט בעת קבלת ההחלטה. נערות אשר נכנסות להריון לא מתוכנן מתמודדות עם המון לבטים אשר מתווספים ללחצים ה"רגילים"- לחצים נוספים מהסביבה, הרצון להישאר דיסקרטי, החששות והלבטים את מי לשתף וממי להסתיר.

אם גילית שאת בהריון, לפניך 3 אפשרויות: הראשונה, להמשיך את ההריון ולגדל את הילד, השניה, להמשיך את ההריון ולאחר מכן לשלוח את הילד לאימוץ והשלישית, לבצע הפלה יזומה ולהפסיק את ההריון.

למרות הקושי שבקבלת ההחלטה, מומלץ לקבל החלטה בהקדם, מכיוון שבמידה ואת מחליטה להפיל, יש משמעות לשבוע בו את נמצאת וככל שתבצעי הפלה מוקדם יותר, כך אופן ההפלה יהיה קל יותר מבחינת התהליך עצמו.

אם החלטת לבצע את ההפלה, דעי שרק החל מגיל 19 ניתן לבצע את ההליך בבתי חולים פרטיים. עד גיל 19, וגם בליווי ההורים את יכולה לבצע את ההפלה רק בבתי חולים ציבוריים שקיבלו את אישור המדינה לכך.

אחד השלבים הקשים- קבלת ההחלטה

דבר ראשון, עליך לקבל החלטה האם להפיל או להמשיך את ההריון. על מנת לקבל החלטה נכונה את צריכה לשבת עם עצמך ולשאול את עצמך את השאלות הנכונות, האם תהיה תמיכה מההורים ומבן הזוג בגידול הילד? כיצד זה ישפיע לטובה או לרעה על התכניות לעתיד ועל השגרה היום-יומית? ושאלות נוספות.

שנית, אל תעברי את זה לבד. אם את לא מרגישה בנוח לשתף בכך את קרוביך, פני לאנשי מקצוע אשר תוכלי לדבר איתם, להתייעץ איתם ולקבל בעזרתם את ההחלטות הנכונות עבורך.
זכרי! לא משנה את מי שיתפת ואם יש לחצים מהסביבה, מי שמקבל את ההחלטה זו רק את וזו צריכה להיות ההחלטה הנכונה ביותר עבורך.

הליך ביצוע הפלה יזומה

במידה והחלטת לבצע הפלה יזומה, תהי מחויבת לעבור אותה בדרך המקובלת על פי חוק – דרך הוועדה להפסקת הריון. וועדה זו פועלת על פי כללים ברורים אשר קובעים מי רשאי להפיל. ובכן, במידה ואת מתחת לגיל 17, או אינך נשואה, את כבר מופיעה בקטגוריה אשר מאפשרת הפלה. גם במידה ולא, ישנם סעיפים נוספים עליהם תוכלי לקרוא בהרחבה במאמר על הוועדה להפסקת הריון.

במהלך התהליך, תוכלי להתייעץ עם הצוות הרפואי בנוגע להחלטה שלך על מנת להיות שלמה איתה ככל הניתן. אין צורך באישור בן הזוג, ההורים, או אדם אחר, ברגע שקיבלת את ההחלטה והיא אושרה על ידי הוועדה את רשאית לבצע את ההפלה.

אם קיבלת החלטה בתחילת ההריון, בשלבים מוקדמים מספיק, הליך ביצוע ההפלה יהיה באמצעות בליעת כדורים, בשלבים מאוחרים יותר תעברי הפלה בשאיבה, או בגרידה. שבועיים לאחר ההפלה, תתבקשי להגיע למעקב על מנת לוודא שהכל עבר באופן תקין וכמו כן, ללא תקלות ובעיות.

את המאמר כתב ד"ר גיא גוטמן, רופא נשים בכיר בקופ"ח כללית.

צילום: Depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh