הרכב החשמלי בדרך

הרכב החשמלי בדרך

השבוע נפתחו מעטפות המכרז; נבחרו מיקומים להקמת עמדות טעינה ברחבי העיר.

שוק הרכב העולמי והישראלי משתנה ללא הכר, והרכבים החשמליים כבר כאן.

עיריית רחובות, באמצעות הלר- החברה לפיתוח רחובות, יוצרת תשתית ראשונית למהפכת הרכב החשמלי ומתקינה ברחבי העיר 15 עמדות טעינה לרכבים חשמליים. מתקנים אלה יוקמו בהשקעה של כרבע מיליון ₪ מטעם עיריית רחובות, היזמים ומענק בו זכתה העירייה ממשרד האנרגיה.

במסגרת ההיערכות העירונית לפיתוח תשתיות בתחום, במהלך השנה החולפת ניגשה ה.ל.ר- החברה לפיתוח רחובות למכרז מענקים שפורסם על ידי משרד האנרגיה, וזכתה במענק תמיכה בסך של כ- 90,000 ₪, לצורך הקמת עמדות טעינה שיוצבו ברחבי העיר.

היוזמה לפרויקט הייתה של סמנכ"לית פיתוח עסקי בהל"ר וראש מנהלת אזורי תעסוקה- עו"ד עדי מוטולה-ספיר, אשר פעלה להגשת המסמכים מטעם רחובות בתגובה לקול הקורא, ורתמה את כל הגורמים העירוניים הרלוונטיים לשיתוף פעולה על מנת להביא את היוזמה לביצוע ממשי בעיר, לרבות סיורים שונים ובחירת מיקומים מיועדים ברחבי העיר. ההיערכות נעשתה בשיתוף פעולה עם מנהל אגף התנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני, ליאור שוקרי .

השבוע פתחו בהלר את מעטפות של המכרז לפריסה וניהול עמדות טעינה איטיות (AC) לרכבים חשמליים בחניות ציבוריות. במפגש השתתפו נציגים מהלר יחד עם חבר המועצה אבי קינד, חבר דירקטוריון הלר, והוגשו 8 הצעות אשר עברו לבדיקה מקצועית ומשפטית כמקובל, בטרם ההכרזה על הזוכים.

צפי ההקמה של העמדות הוא כחצי שנה.

העמדות צפויות להיות ממוקמות ברח' מנוחה ונחלה, רח' הרצל, רח' המדע ובסמוך לבית התרבות במרכז העיר.

ראש  העיר, רחמים מלול: "רחובות היא עיר חכמה, מתקדמת וחדשנית, והכנת התשתיות לרכבים חשמליים היא נדבך נוסף. אנו רוצים לאפשר לתושבים, לעובדים ולמבקרים בעיר שרותי טעינה נגישים לרכב חשמלי. מדובר במהלך נוסף במסגרת שורת מהלכים שמקדמת העיר ליישום טכנולוגיות בשרות התושבים".

מנכ"ל הלר, ניסים סלמן: "מדובר בתשתית ראשונית בלבד מתוך מהפיכה שלמה. בעתיד הלא רחוק, עמודי הטעינה לרכבים חשמליים יהיו חלק מהנוף העירוני הבסיסי, ויהוו שירות ציבורי אלמנטרי".

צילום: www.istockphoto.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh