השבוע: שני אירועים לציון יום הזיכרון לנספי עליית יהודי אתיופיה

השבוע: שני אירועים לציון יום הזיכרון לנספי עליית יהודי אתיופיה

אירוע משודר לזכר יהודי אתיופיה שנספו במסע לירוסלם – "ילדים ונוער במסע לארץ ישראל" יועבר בשידור חי ביום רביעי, 20.5 בשעה 18:00-19:00 מאולפן העירוLIVE בעמוד הפייסבוק של עירונוער, החברה העירונית ורדיו קול השפלה. טקס יום הזיכרון העירוני ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל ייערך ללא קהל השנה ויתקיים ביום חמישי ה- 21.5.20 בשעה 17:30.

בשנות ה-80 אלפי יהודים יצאו במסע רגלי מאתיופיה לירושלים דרך מדבריות סודן, על מנת להגשים חלום של אלפיים שנה להגיע לירושלים. המסע הזה היה מורכב מאוד ובדרך הם עברו קשיים רבים – החל בהעדר מזון ומים וכלה בשודדי דרכים ומחלות.  במחנות ההמתנה בסודן מתו רבים מהם בשל הצפיפות וההזנחה. המסע והמחנות גבו את חייהם של קרוב 4000  מיהודי אתיופיה שלא זכו להשלים את המסע ולהגיע לישראל. יום הזיכרון לנספי עליית יהודי אתיופיה (שנקרא גם יום נספי סודאן) מצוין  מדי שנה ביום ירושלים, כ"ח באייר, לזכר כל היהודים שמתו במהלך המסע וההמתנה לעלייה במחנות הפליטים בסודאן.

גם ברחובות מציינים את היום הזה בטקסים ובאירועים. השנה יתקיימו שני אירועים במתכונת שונה, בשל משבר הקורונה והחשש מהדבקה במקרה של אירועים המוניים.

'צוות החשיבה' המסייע בקידום התרבות והמורשת של יהדות אתיופיה בעיר רחובות, מקיים מדי שנה יום עיון/ערב לימוד בכל שנה בסמוך ליום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו ברכם לארץ ישראל.

"ילדים ונוער במסע לארץ ישראל" -אירוע משודר לזכר יהודי אתיופיה שנספו במסע לירוסלם

השנה חבר צוות החשיבה עם חבר המועצה שאול צגהון מחזיק תיק השכונות, למחלקת הנוער באגף החינוך והחברה העירונית, לקיום אירוע דיגיטלי, שישודר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של עירוLIVE. האירוע יהיה בסימן 'ילדים במסע'. באירוע תשתתף  עדן אלנה, נציגת ישראל לאירוויזיון, וכן אורחים שיספרו איך עברו את המסע בילדותם, וסרטון מסע שצולם בערב הלימוד בשנה שעברה.

האירוע יועבר בשידור חי מאולפן העירוLIVE בעמוד הפייסבוק של עירונוער, החברה העירונית ורדיו קול השפלה, ביום רביעי, 20.5 בשעה 18:00-19:00

טקס יום הזיכרון – ללא קהל

טקס יום הזיכרון העירוני ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל יתקיים ביום חמישי ה- 21.5.20 בשעה 17:30, יתקיים בכיכר 'מבצע משה' בשכונת קריית משה. הטקס מוגבל עד 50 איש בשל ההנחיות למניעת הידבקות בנגיף הקורונה, ולכן הקהל מתבקש שלא להגיע.

רחמים מלול, ראש העיר: "קהילת יוצאי אתיופיה היא חלק אינטגרלי מהמגוון המבורך של העיר רחובות. מדי שנה אנו מקפידים לציין את האירועים אשר מייחדים את הקהילה העשירה במסורת, ואחד מהם הוא יום הזכרון לנספי סודן, אשר מקפל בתוכו כאב גדול ומסירות נפש להגשמת חלום העליה לישראל. על אף ההתמודדות בתקופה זו, חשוב מאוד שנמצאה הדרך לציין את היום הזה ברמה העירונית".

חבר המועצה שאול צגהון, מחזיק תיק השכונות: "יהדות אתיופיה היא חלק מהפסיפס החברתי המרשים והמיוחד של העיר רחובות. יש חשיבות בשימור התרבות והמורשת של יהדות אתיופיה וחשיפתה. גם בימים של התמודדות עם משבר הקורונה נדאג לכבד את זיכרם של יהודי אתיופיה שמתו בדרכם לירוסלם, ונספר את סיפור העלייה, שהוא מקור של השראה ואהבת המולדת לכלל עם ישראל. השנה התאמנו את האירועים לנסיבות המיוחדות, ודאגנו לחלק זאת לשני אירועים שונים: האחד ללא קהל, לחלוק כבוד ליהודים שנספו בדרכם ארצה, והשני אירוע בשידור חי שאליו מוזמנים כולם, בדגש על בני הנוער, שייחשפו לתרבות העשירה ולסיפור העלייה בשפה מרתקת שמדברת אליהם. תודה לצוות החשיבה ולכל המארגנים של האירועים, למתנ"ס קריית משה, לשיטור שכונתי ולגופי הנוער והצעירים, תמר טגניה ואורי אנגדאו, לחברה העירונית ולמחלקת הנוער ואגף השכונות, ותודה מיוחדת לראש העיר, רחמים מלול על התמיכה והגיבוי"

על צוות החשיבה: לפני קרוב לשבע שנים, מספר מתושבי רחובות יוצאי אתיופיה החליטו לעשות מעשה לאור הצורך הגדול לקדם ולשמר את התרבות והמורשת של יהודי אתיופיה. יחד הם יצרו את 'צוות החשיבה'- מתנדבים למען תרבות ומורשת יהדות אתיופיה בעיר רחובות. מאז, צוות חשיבה מוביל ומקיים אירועי תרבות ומורשת במעגלים שונים בכל שנה: חג הסגד שמתקיים מידי שנה בבית העם, במה למוסיקה אתיופית בימי העצמאות, ערבי עיון ולימוד לזכרם של יהודי אתיופיה שנפלו במסעם לא"י ועוד .

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh