השואה עולה לסטורי: פרויקט Our Story# להנצחת נספי השואה

השואה עולה לסטורי: פרויקט Our Story# להנצחת נספי השואה

כחלק מהרצון לחבר בין הדור הצעיר לזיכרון השואה, עיריית רחובות מזמינה את בני הנוער לקחת חלק במיזם Our Story# ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. בני הנוער יעלו לסטורי באינסטגרם ובפייסבוק את הפורמט שעוצב במיוחד לשם כך, וישנו את הפרופיל שלהם ברשתות החברתיות, יחד עם שם של אחד מהנספים בשואה.

ראש העיר רחמים מלול: "קוראים לכלל הרשויות המקומיות ולגופים וארגונים נוספים להצטרף למיזם במשימה החשובה של זיכרון השואה והנצחת הנספים".

באגף החינוך והנוער בעיריית רחובות מצאו דרך מקורית לחבר את דור המסכים ליום הזכרון לשואה ולגבורה: העלאת סטורי והחלפת התמונה בפרופיל יחד עם שמו של אחד מששת המיליונים שנספו בשואה. כך יוכלו בני הנוער לקחת חלק פעיל בהנצחה ובזיכרון ביום הזה, ובפרט בתקופה זו, שבה אין התקהלויות וטקסים במערכת החינוך ובכלל, וכל הפעילות עברה למישור הווירטואלי.

בעיריית רחובות עיצבו במיוחד פורמט תמונה להנצחה המתאים להעלאה בסטורי ובפרופיל ברשתות החברתיות. הפורמט הופץ באמצעות מערכת החינוך העירונית לתלמידים בעיר. כל אחד מהתלמידים יבחר שם אחד מנספי השואה מאתר יד ושם, יוסיף אותו לתמונה ויעלה אותו בסטורי ובפרופיל ברשתות החברתיות השונות .

הנספה שאותו ינציחו יכול/ה להיות קרוב משפחה שהם לא זכו להכיר- או אדם שאין להם קשר ישיר אליו אך הם מבקשים להנציחו בדרך מקורית זו.

בהתאם להנחיות, על התלמידים להיכנס למאגר המרכזי של שמות קורבנות השואה באתר "יד ושם" בלינק: https://yvng.yadvashem.org/index.html?language=he

ולבחור שם של אדם שנספה בשואה, על הפרטים לכלול: שם פרטי + שם משפחה + מקום לידה.

את הפרטים יש להכניס בהתאם לפורמט המעוצב, ולשמור אותו כקובץ JPG.

התמונה תועלה לאינסטגרם/פייסבוק בסטורי ובפרופיל, כדי להנציח- ולעורר מודעות בקרב חברים ובני משפחה.

ראש העיר, רחמים מלול: "השנה נציין את ימי הזיכרון הממלכתיים באופן וירטואלי, ובנפרד, כל אחד בביתו. חיפשנו ומצאנו דרך חדשנית לזכור ולהזכיר את יום הזכרון לשואה ולגבורה, יחד עם חיבור לדור הצעיר בתפוצה רחבה. אני קורא לכלל הרשויות המקומיות ולגופים וארגונים נוספים להצטרף למיזם במשימה החשובה של זיכרון השואה והנצחת הנספים".

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "אגף החינוך והנוער יזם דרך חדשנית ומקורית להנציח את הנספים ולהעלות את זיכרון השואה באמצעות מיזם OUR STORY #. בדרך זו יוכלו כל התלמידים בעיר להדליק "נר" וירטואלי עבור הנספים ולהשתתף בחוויית זיכרון השואה בדרך חינוכית ועצמאית".

מנהלת אגף החינוך והנוער, אפרת צוקרמן: "השנה, יום הזיכרון לשואה ולגבורה יראה אחרת. לא יתקיימו טקסים בבתי הספר ולא נוכל לכנס את התלמידים בכיתות כדי לדון בחשיבות היום. באמצעות יוזמה זו ביקשנו לחבר את בני הנוער למשמעות העמוקה של היום באמצעות הרשתות החברתיות, בהן הם מבלים שעות רבות במהלך היום. אנו מאמינים כי הפרויקט יוכל להגביר את המודעות בקרב בני הנוער ויאפשר להם ללמוד מעט על ששת המיליונים שקיפחו את חייהם בשואה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh