התמודדות עם מחלות

התמודדות עם מחלות

מחלות

אנשים שונים סובלים מכל מיני מחלות הן בגיל צעיר והן בגיל מבוגר. לכל מחלה יש את הטיפול המתאים לה ביותר ולעיתים מדובר בטיפול קל יחסית הכולל טיפול תרופתי, או לחלופין טיפולים קשים יותר הכוללים הזרקת זריקות, טיפולי פיזיותרפיה ועוד. חלק מהותי מתוך תהליך ההחלמה היא הליך ההתמודדות האישי של כל אדם עם מחלתו. יש כאלה שישקעו בדיכאון, יבכו על גורלם וייכנסו למרה שחורה ואילו אחרים יאספו את כל תעצומות הנפש שלהם ויבצעו מהלכים אישיים פורצי דרך כדי לצאת מהמצב שאליו הם נקלעו.

יש מחלות שמופיעות אצל חלק מהציבור מעת לעת כמו לדוגמה התקפים של אלרגיה שמתרחשים בעיקר בעונות המעבר הסתיו והאביב, וזאת לאור הפריחה שמשפיעה רבות על היווצרותם של ההתקפים האלה. יש גם אנשים בכל גיל שסובלים רבות מתופעה של מחלת מיגרנה אשר גורמת לדרגות שונות של כאבי ראש עוצמתיים. גם כאן ההתמודדות עם המחלה היא אינדיבידואלית. יש כאלו שמזהים את הסימפטומים ולכן באופן מידי נוטלים תרופות שעשויות למנוע את הגעת ההתקף הבא ויש כאלו שהליך זה אינו מסייע להם ומחוסר ברירה הם נשארים בחדר חשוך שעות או ימים, כיוון שהבזקי האור מפריעים להם מאד והם ממתינים שההתקף הקשה יחלוף.

מחלות קשות

כשמדובר במחלות קשות כמו סרטן, הרופאים האונקולוגיים מציעים לחולים דרכים חדשות התואמות את מצבו האישי של כל חולה וזאת בהתאם למיקום של הסרטן בגופו ואם מדובר בגוש או בהתפשטות של המחלה. אם מדובר בסרטן הדם, בריאות, בלבלב, במעי או בכל מקום אחר הטיפולים הם שונים ומגוונים. יש כאלו שייאלצו לבצע ניתוח להסרת הגוש, טיפולים כימותרפיים אשר תוקפים את כל תאי הגוף, הן הבריאים והן הנגועים במחלה, טיפולים ביולוגיים, הקרנות ממוקדות בנקודות הבעייתיות ועוד.

תהליכים רפואיים שונים

מי שחולה בקטגוריה של מחלות קשות מבין שמדובר בתהליכים ארוכים, קשים ולא נעימים. לאור המורכבות של המחלה והסיבוכים הרבים הקיימים בה, יש גם לא אחת אכזבות קשות. אך מצד שני לאור העובדה שהרפואה בישראל היא מתקדמת והרופאים מציעים שימוש באפשרויות ריפוי מתקדמות יש מקרים רבים שבהם תופסים את המחלה בתחילתה ולכן יש סיכויים גבוהים לכך שהחולה יבריא באופן מלא או חלקי.

רפואת המחר

מחלות של אזרחים רבים הובילו לכך שהרופאים ממליצים להם על טיפולים מערביים ובמקביל לכך גם על טיפולים אלטרנטיביים. יש אפשרויות רבות ומוצלחות של טיפולים כמו שיאצו, רפלקסולוגיה, דיקור סיני ועוד. כיוון שברפואה שמקורה מהמזרח מתייחסים לכל מכלול הבעיות בגופו של אדם ולא רק לבעיה הספציפית שקיימת אצלו כרגע, הטיפולים הללו מסייעים למטופלים בהבראה כוללת.

יש גם מקרים שבהם ברפואה המערבית לא מוצאים פתרונות ולעומת זאת באמצעות הרפואה הסינית מצליחים החולים להתמודד עם מחלות שונות הן בפן הפיסי והן בפן הנפשי.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh