התמכרויות קנאביס וההיסטוריה שלו

התמכרויות קנאביס וההיסטוריה שלו

גידול הקנאביס, על כל סוגיו השונים, היה מוכר מזה שנים רבות באזורים שונים בעולם. למעשה, יש עדויות לכך שסוגים שונים של צמח הקנאביס היו ידועים בעולם כבר לפני ארבע עשרה אלף שנים (14,000). עם זאת, מי שגילו לראשונה את הסגולות האפשריות של הקנאביס, בעיקר בהקשר הרפואי שלו, היו הסינים. אין פלא בכך, אם מתייחסים לעובדה שהרפואה הסינית קיימת כבר חמשת אלפים שנה ויותר. מהם השימושים של הקנאביס, כפי שהיו מוכרים בעבר? מתי הוחל בשימוש בקנאביס, כפי שהוא מוכר כיום? כיצד הגיע הקנאביס למדינות המערב? להלן התשובות.

השימושים בקנאביס בעבר

לא תמיד נעשה שימוש בקנאביס דווקא לעישון ולסיפוק צרכים נפשיים של המעשנים. השימושים הראשונים בצמח הזה היו, כפי שכבר הוזכר לעיל, שונים ומגוונים. זרעי הקנאביס שמשו כמזון. כמו גם כאמצעי שממני ניתן לייצר מוצרים שונים, כולל בגדים. הסינים, כפי שכבר נאמר, היו הראשונים שגילו את הסגולות הרפואיות של צמח הקנאביס. בהודו, נמנה הקנאביס עם הסוגים הקדושים של עשבים ונעשה בו שימוש לצרכים דתיים. גם ההודים גילו, אם כי מאוחר יותר ביחד לסינים, את ההשפעות הבריאותיות של הצמח הזה. בניגוד למה שניתן לחשוב, צמח הקנאביס היה מוכר בחלקים שונים בעולם, ולאו דווקא באזור המכונה כיום המזרח הרחוק. עם זאת, הצמח הגיע ליוון ולאירופה באיחור ניכר, בערך בשנת 500 לפני הספירה.

התמכרות לצמח הקנאביס במזרח התיכון ובארה"ב

אין לדעת במדויק מתי הבין מאן דהו, שאת הקנאביס ניתן לצרוך גם באמצעות עישון. ניתן רק לשער, שמרגע שהתגלו ההשפעות הנפשיות של עישון החומר הזה, הוא התפשט במהירות. במזרח התיכון בסוף האלף הראשון, היה עישון הקנאביס מקובל מאד בקרב כל שכבות האוכלוסייה. ההשפעות הנפשיות של החומר הזה, יחד עם חוסר המודעות להשפעות השליליות שלו, הפכו אותו לנפוץ גם בחצרותיהם של השליטים באזור.

הקנאביס, שהיה נפוץ באירופה באמצע המאה החמש עשרה, הובא לאמריקה על ידי קולומבוס ואנשיו, במסעם הגדול לעולם החדש. עם השנים הוא הפך לנפוץ, כאשר גם גדולי האומה האמריקנית עסקו בגידול קנאביס.

עם השנים, ובעיקר בתחילת המאה העשרים, השתרשה ההבנה כי התמכרות לקנאביס ולמוצרים השונים שלו היא בעיה שיש לתת עליה את הדעת. בארה"ב, כמו גם במדינות אחרות בעולם, אסרו השלטונות על עישון וצריכת קנאביס. נכון להיום, הולכת וגוברת המודעות לתועלת שבחומרים ותכשירים המופקים מקנאביס. זאת, לצד ההבנה כי שימושים מסוימים בחומר עלולים להזיק ויש לפקח על הצריכה שלו.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh