זריקות להרזיה – כל המידע החשוב

זריקות להרזיה – כל המידע החשוב

זריקות להרזיה, הן סוג של אפשרות טיפול עבור אנשים הנאבקים עם השמנת יתר או עודף משקל. זריקות אלו מכילות תרופות המוזרקות לגוף כדי לסייע בירידה במשקל. בעוד שזריקות הרזיה עשויות להיראות כמו פתרון מהיר וקל, חשוב להבין את יעילותן, בטיחותן ותופעות הלוואי הפוטנציאליות שלהן לפני ששוקלים אותן כאופציה טיפולית.

סוגי זריקות לירידה במשקל

ישנם מספר סוגים של זריקות הרזיה זמינות, כל אחת עם מנגנון הפעולה הייחודי שלה. חלק מהזריקות הנפוצות ביותר לירידה במשקל כוללות:

סקסנדה: תרופה להזרקה המכילה לירגלוטיד, גרסה סינתטית של הורמון הנקרא פפטיד-1 דמוי גלוקגון (GLP-1). הורמון זה מווסת את התיאבון ומסייע לאנשים להרגיש שובע לאחר אכילה. התרופה פועלת על ידי הפעלת קולטני GLP-1 במוח, מה שמוביל לירידה בתיאבון וצריכת מזון מופחתת.

קונטרייב: קונטרייב הוא שילוב של שתי תרופות, בופרופיון ונלטרקסון. Bupropion זו תרופה נוגדת דיכאון שיכולה גם להפחית את התשוקה למזון, בעוד שנלטרקסון היא תרופה המשמשת בדרך כלל לטיפול בתלות באלכוהול ובאופיואידים. יחד, תרופות אלו יכולות לעזור לאנשים לאכול פחות ולהרגיש מרוצים יותר ממנות קטנות יותר.

ויקטוזה: ויקטוזה היא תרופה להזרקה המכילה לירגלוטיד, אותו מרכיב פעיל שנמצא בסאקסנדה. בעוד ויקטוזה משמשת בעיקר לטיפול בסוכרת מסוג 2, היא יכולה לשמש גם לירידה במשקל. כמו סאקסנדה, ויקטוזה פועלת על ידי הפעלת קולטני GLP-1 במוח כדי להפחית את התיאבון ולהפחית את צריכת המזון.

יעילות של זריקות הרזיה

היעילות של זריקות להרזיה עשויה להשתנות בהתאם לאדם ולתרופה המשמשת. על פי סקירה של ניסויים קליניים, אנשים שנטלו סאקסנדה במשך שנה אחת איבדו בממוצע 4.5-5.7% ממשקל גופם. באופן דומה, אנשים שנטלו Contrave במשך שנה איבדו בממוצע 2.2-6.4% ממשקל גופם. כמו כן, הוכח כי ויקטוזה מובילה לירידה מתונה במשקל, כאשר אנשים מאבדים בממוצע 2-3% ממשקל גופם.

בעוד שאחוזי הירידה במשקל עשויים להיראות קטנים, אפילו לירידה צנועה במשקל יכולה להיות יתרונות בריאותיים משמעותיים. ירידה של רק 5-10% ממשקל הגוף יכולה להוביל לשיפורים בלחץ הדם, רמות הכולסטרול ובקרה גליקמית, ולהפחית את הסיכון לבעיות בריאות הקשורות להשמנה כגון מחלות לב, שבץ וסוכרת מסוג 2.

בטיחות ותופעות לוואי

זריקות להרזיה יכולות להיות תופעות לוואי אפשריות, וחשוב להבין את הסיכונים הללו לפני תחילת הטיפול. תופעות הלוואי השכיחות של זריקות לירידה במשקל עשויות לכלול בחילות, הקאות, שלשולים, עצירות, כאבי ראש וסחרחורת. במקרים נדירים, זריקות הרזיה עלולות להגביר את הסיכון לדלקת לבלב, דלקת חמורה של הלבלב. זריקות לירידה במשקל עשויות לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות, לכן חשוב ליידע את ספק שירותי הבריאות שלך על כל התרופות והתוספים שאתה נוטל לפני תחילת הטיפול.

בנוסף, זריקות לירידה במשקל עשויות להיות לא בטוחות עבור אנשים עם מצבים רפואיים מסוימים, כגון היסטוריה של דלקת לבלב, מחלת בלוטת התריס או מחלת כליות. נשים בהריון או מניקות לא צריכות לקחת זריקות לירידה במשקל, מכיוון שבטיחותן במהלך ההריון וההנקה לא הוכחה.

חשוב לדבר עם הרופא בנוגע לזריקות הללו

לפני התחלת זריקות להרזיה, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע אם הם אפשרות טיפול בטוחה ומתאימה עבורך. ספק שירותי הבריאות שלך יכול לעזור לך להעריך את גורמי הסיכון שלך לבעיות בריאות הקשורות להשמנה, לעקוב אחר ההתקדמות שלך תוך כדי נטילת זריקות לירידה במשקל, ולספק תמיכה והדרכה לשינויים באורח החיים. בין אם מדובר על סאקסנדה ובין אם כל תרופה אחרת, תוכלו לפנות אל Obesity כדי לקבל מענה הולם!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh