רחובות אומרת "לא" לגזענות

רחובות אומרת "לא" לגזענות

הצלחה גדולה ליום העיון העירוני: רחובות אומרת "לא" לגזענות. כ-300 אנשי מקצועי השתתפו ביום העיון שנערך ביום חמישי האחרון ביוזמת תוכנית "הדרך החדשה לשילוב מיטבי של יוצאי אתיופיה"  באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות.

אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "נמשיך לדון בסוגיות של שילוב, השתלבות וייחודיות".

האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות באמצעות תוכנית "הדרך החדשה לשילוב מיטבי של יוצאי אתיופיה" יזם והפיק יום עיון חשוב במיוחד – "רחובות אומרת לא לגזענות".

היום התקיים במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, וזכה להדים רבים ולתשבחות  על ההתייחסות לנושא.

בין המשתתפים: עובדי משרד ראש הממשלה, המשטרה, שרות המבחן, עובדים סוציאליים, השירות הפסיכולוגי החינוכי, אנשי חינוך, ארגוני נשים, הרשות למלחמה בסמים, רשת חוויות, משרד הקליטה, עובדי אגפי העירייה השונים, ארגוני מתנדבים ועוד.

תוכנית הדרך החדשה הינה תוכנית ממשלתית שיצאה לפועל לאחר הקמת הוועדה הממשלתית למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה.

התוכנית החלה ברחובות לפני כשנה ומטפלת בכ-40 נערים בסיכון, נערים בצל החוק, כ-150 משפחות בסיכון וכ-70 אזרחים ותיקים.

את היום הנחו והפיקו אורית דבש מנהלת תוכנית "הדרך החדשה" ולאה בטבבו מלוות משפחות.

לאחר שסגן ראש העיר, בנצי שרעבי, נשא דברי ברכה ומחזיק תיק הרווחה אבי מוזס פתח את היום, הדוברים עלו בזה אחר זה קובי אווקה זנה, מתאם המאבק לגזענות במשרד המשפטים שסקר את דוח פלמור ובו המלצות לטיפול בגזענות, הסטנדאפיסט יוצא העדה שלמה בייבי אשר התייחס לנושא הגזענות מזווית הומוריסטית. זווית ראיה נשית הובאה ע"י רחלי טדסה מלכאי מייסדת הרשת החברתית "נשים אתיופיות מעצימות זו את זו" המונה כ14,000 חברות, שדיברה על לקיחת אחריות של העדה, וברהנו טגניה כתב הפלילים של חדשות ערוץ 2 שיתף את הקהל בסיפורים שמאחורי הקלעים.

המשתתפים זכו גם לארוחת צהרים שכללה אוכל אתיופי מסורתי לצד כריכים וקישים.

את היום הגדוש הזה סיימה ההצגה "חצויה" עם השחקניות אורטל סלומון ותמר אסנקאו בבימויה של בת חן ישראלי.

אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "התוכנית החלה כתוצאה מתחושת הגזענות שחוו בני הקהילה ולכן היה חשוב לנו להתמודד ולהציף את הנושא ברמה העירונית. היום יועד לאנשי מקצוע ושירותים העובדים עם העדה. לשמחתנו ההיענות הייתה מעל למצופה וכן גם התגובות. אנו באגף לשירותים חברתיים בשיתוף עם הארגונים בעיר , נמשיך לדון בסוגיות של שילוב  השתלבות וייחודיות"

אורית דבש מנהלת "הדרך החדשה לשילוב מיטבי של יוצאי אתיופיה": "העבודה על הכנת היום הזה דרשה לא מעט אומץ להציף את הנושא הכאוב הזה ולדבר עליו. ההיענות המדהימה לצד תגובות הזדהות חזקות של הקהל ממגוון העדות, הוכיחה לנו שעשינו משהו נכון".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh