חלופות להלוואה לעסק

חלופות להלוואה לעסק

בכל חברה, מיזם או עסק, הפעילות העסקית מונעת על ידי מזומנים אשר נכנסים לחשבון הבנק. חברה או עסק אשר מגיעים למצב שבו אין להם מספיק כסף מזומן שנדרש לצורך ביצוע הפעולות השוטפות והעתידיות עלולים למצוא את עצמם בקריסה. התזרים בעצם נועד בכדי להראות את הפער הנוכחי שיש בין ההכנסות של העסק לגובה ההוצאות ומצביע על השורה התחתונה בפעילות העסקית.

מצב של תזרים מזומנים שלילי יכול לנבוע בשל מגוון סיבות שונות, כך לדוגמא: ישנם מקרים שבהם עסק מאפשר ללקוחות שלו לשלם בצ'קים דחויים. שימוש בצ'ק דחוי נחשב לדבר פופולארי מאוד בקרב לא מעט לקוחות, אך כאשר חלק ניכר מההכנסות של העסק מתבסס על תשלומים עתידיים כאשר העסק זקוק למזומנים מיידים בכדי להתנהל, הרי שתזרים המזומנים בו יהיה לא מאוזן. בשל כך, כל עסק חייב להכיר את הפתרונות שיכולים לסייע לו בשמירה על מאזן תקין, מבלי שהוא יידרש לבקש הלוואה מהבנק או מכל גוף חוץ בנקאי אחר.

לא מעט חברות ועסקים גדולים מגיעים למצבים כלכליים לא פשוטים וזאת בשל משבר בתזרים המזומנים שלהם. משבר מעין זה יכול לנבוע בשל ניהול לא נכון ולא יעיל של התזרים.

חלופות רלוונטיות להלוואה לצורך שיפור תזרים מזומנים לעסק

אם תזרים המזומנים של העסק שלכם במצב לא טוב אבל אתם לא מעוניינים לשפר את מצב התזרים על ידי בקשת הלוואה מהבנק או מכל גוף פיננסי אחר רלוונטי, כדאי שתדעו כי ישנן כמה אופציות שיכולות לסייע לכם לעשות זאת וכדי להיעזר בהן:

ראשית כל, פקטורינג. מדובר על שירות המוצע על ידי חברות שונות כיום. במסגרת שירות זה החברה שמציעה את השירות מקבלת חשבוניות שהוצאתם ללקוחות ומביאה לכם סכום מזומן חלקי מהסכום הנקוב בחשבונית. את שאר הסכום בניכוי ריבית ועמלה תקבלו לאחר שהלקוח ישלם את הסכום הנקוב בחשבונית. מדובר על שירות רלוונטי מאוד כאשר מדובר על חשבוניות עם סכומים גבוהים.

אופציה נוספת היא שירות ניכיון שיקים. אם אתם מציעים ללקוחות שלכם לשלם גם בצ'קים דחויים, על מנת שהדבר לא יגרום לתזרים המזומנים שלכם להיפגע, תוכלו כיום להיעזר בשירות ניכיון צ'קים אשר במסגרתו החברה המציעה את השירות משלמת לכם את הסכום הרשום בצ'ק הדחוי באופן מידי, בניכוי ריבית ועמלה. כמובן שהחברה בודקת קודם כל את הצ'ק ומוודאת כי הוא תקין.

אופציה נוספת היא לקבל תשלום מראש מלקוחות על שירותים או מוצרים שהעסק מספק להם וזאת בכדי שלא להגיע למצב שאתם רודפים אחרי לקוחות בכדי לקבל תשלום על מוצר או שירות שכבר מכרתם להם.

אם יש לכם לקוחות אשר יש להם ריטיינר בחברה או בעסק, יתכן מאוד שהגיע הזמן שלכם להגדיל את הריטיינר שיש ללקוחות אצלכם בהתאם לעלות המוצרים או השירותים. כדאי מאוד לבדוק האם העלות של המוצרים או השירותים בעסק שלכם איננה נמוכה מדי, בהתאם להוצאות של העסק. אם אתם מגלים כי העלות שנקבתם למוצרים או השירותים נמוכה מדי, זה הזמן  להגדיל את המחירים של המוצרים והשירותים ובהתאם לכך את הריטיינר של הלקוחות שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh