חלוקת רכוש משותף בהליך גירושין

חלוקת רכוש משותף בהליך גירושין

עורכי דין לענייני משפחה מתעסקים בכל כך הרבה תחומים שונים המתנהלים בתוך הקן המשפחתי הן המצומצם, כמו בני זוג, נישואין, גירושין, אימוץ ילדים ועוד וגם המורחב כמו ענייני ירושה, חלוקת רכוש ועיזבון. עורך דין משפחה מנוסה ובעל וותק יכול לייצג אתכם במקרים רבים בצורה האופטימלית ביותר עבורכם כדי שאתם תרוויחו בצורה הטובה ביותר. אם כך, מה קורה בתהליך הגירושין? איך מחלקים את הרכוש? מאיפה בכלל מתחילים?

פירוק התא המשפחתי הוא תהליך מורכב ואמוציונאלי אך יחד עם זאת הוא תהליך שיש לנהל אותו בצורה מסודרת ביותר על מנת לא להפסיד כל כך הרבה. חלוקת רכוש הינו צעד אחד מיני רבים שזוגות עוברים בתהליך הגירושין. כדי לעבור את התהליך בצורה בטוחה וחלקה ישנן שתי דרכים עיקריות שמומלץ לבחור כשמחליטים להתגרש ואפילו לשלב בין השתיים כדי לזרז הליכים ולפשט אותם ככל הניתן.

להתגרש בגישור או עם עורך דין לענייני משפחה?

כל תהליך משפטי הוא תהליך לא נעים, בתי המשפט בישראל מלאים במקרים של אי הסכמה, חילוקי דעות וסכסוכים. אם כולם היו מסכימים עם כולם, כנראה שלא היו תיקים בבתי המשפט ולשופטים ועורכי דין כנראה ולא הייתה עבודה. לכן, במיוחד במקרה של גירושין כאשר הנושא מאוד רגיש חשוב לפנות לעורך דין מנוסה וממומחה בדיני משפחה. הוא יוכל ללוות את התיק שלכם באופן מסור ומקצועי. ישנם זוגות שפונים לעורכי דין למטרת גישור, זו הדרך המומלצת ביותר היות וכך התהליך מונע מהסכמה הדדית, מפשרות המתאימות לשני הצדדים. בגישור, בני הזוג מסיימים לרוב את תהליך הגירושין בצורה מהירה מאוד והרבה פחות כואבת בין אם בינם לבין עצמם ובין אם עבור הילדים (במקרה של זוג עם ילדים).

מה עוד משפיע על חלוקת הרכוש בגירושין?

ישנם לא מעט סעיפים בנושא הרכוש וחלוקתו בגירושין. אם בני הזוג חתמו על הסכם ממון לפני חתונתם או במהלך נישואיהם, יש להתייחס לחלוקה כפי שמצוינת בהסכם הממון (ברוב המקרים). אם הזוג למשל לא חתם על הסכם ממון, החלוקה לרוב תהיה שווה בין השניים כרכוש שנצבר לאורך חייהם המשותפים.

נקודות אזהרה בחלוקת רכוש בגירושין

ישנם מקרים בהם אחד מבני הזוג היו אחראיים על החשבונות של השניים, כך שלאחד הייתה השליטה המלאה על הכספים ואילו השני אינו מעורה כלל במה שקורה בחשבון. כך שעם הזמן החשבון המשותף מתרוקן לחשבון אחר שהשני אינו יודע על קיומו. דבר נוסף שיש לשים לב שאינו קורה לקראת גירושין הוא רישום של נכסים בחו"ל כך שהברחת הנכסים היא תרגיל מלוכלך על מנת שהצד השני לא יקבל דבר מהנכס.

עורך דין משפחה יכול לנהל עבורכם את תהליך הגירושין בצורה הנכונה ביותר על מנת שלא תפסידו רכוש שמגיע לכם כחלק מחלוקת הרכוש המשותפת בתהליך הגירושין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh