חשיבות ביצוע תרומות בישראל

חשיבות ביצוע תרומות בישראל

מדינת ישראל, מאז ומתמיד, עוד מלפני הקמתה למעשה, התבססה על תרומות של ברונים וגבירים, יהודים (ולא רק יהודים) עשירים שחיו במקומות שונים ברחבי העולם והסכימו להירתם למען הקמת המדינה, פיתוחה וקידומה. כך נרכשו אדמות רבות בארץ ישראל, נרכש נשק עבור הצבא, הוקמו מוסדות, נבנו מבנים ועוד.

גם אחרי שמדינת ישראל הוקמה, היא התבססה ועדיין מתבססת לא מעט על תרומות. חלקן מגיעות מצד גורמים מקומיים, ישראלים שחיים במדינה, חלקן מגיעות מגורמים חיצוניים, יהודים ולא יהודים, אשר רוצים לתרום למדינה ולמוסדותיה, במטרה לבנות מבנים חדישים, לרכוש מתקנים מתקדמים, צורכי מחקר, צרכים חברתיים ועוד.

מה עומד מאחורי הרצון לתרום

ישנם גורמים שונים אשר מעורבים בתהליך התרומות בישראל, בין אם מדובר בגורמים פרטיים ובין אם מדובר בגורמים מוסדיים שונים. כך למשל, אנחנו יכולים למצוא בתחום זה מנהלים ומנהלות בחברות וארגונים שונים שעוסקים בכך לא מעט, בין אם הם נמצאים בצד התורם ובין אם הם נמצאים בצד שעוזר לגייס תרומות עבור סיבה כזו או אחרת.

למשל, מנהלת חברת השקעות תנצל הרבה פעמים את היכולות והקשרים שלה, בין אם זה במטרה לגייס כספים למען מטרה מסוימת שהחברה עצמה מעורבת בה, כחלק מפעילות פילנתרופית ובין אם זה מתוך כוונה לגייס כספים עבור גורמים שונים איתם החברה עובדת.

הרבה פעמים מאחורי הרצון לתרום, בין אם זה מצד מנהלת חברת השקעות או מצד גורמים אחרים, עומד לא רק הרעיון של גיוס כספים למען מטרה מסוימת, אלא גם מתוך כוונה לעלות את המודעות בקרב כלל הציבור עבור אותה מטרה. למשל, אם החברה תורמת לארגונים אשר עוזרים במלחמה נגד הסרטן, הרי שהמטרה היא לא רק לגייס כספים אלא גם למשוך אחרים לתרום ולעזור.

מה חשיבות התרומות בישראל?

בכל חברה בעולם, יש חשיבות גדולה לתרומות, מאחר וזה מגדיל באופן ניכר את היכולות הכלכליות של גורמים שונים. במקום להסתמך על מה שהם יכולים לקבל מהמדינה (לא תמיד הם מקבלים), אז הם נהנים גם מכספים של הציבור הרחב, ובפרט של גורמים בעלי הון שתורמים מכספם הפרטי או דרך החברות אשר בבעלותם.

מדינת ישראל, מעצם היותה מדינה קטנה עם אוכלוסייה קטנה, לא נהנית מתקציב מדינה גדול, מה עוד שחלק משמעותי ממנו מופנה עבור צרכי ביטחון. לכן, המדינה לא יכולה ובמקרים מסוימים גם לא מעוניינת, להשקיע כספים בתחומים בהם החברה האזרחית יכולה לעזור ולתרום. לכן יש חשיבות עצומה לתרומות, אחרת הרבה מאוד תחומים אזרחיים, תחומים שמשרתים את כלל האוכלוסייה ובפרט את האוכלוסיות המוחלשות ייפגעו.

מעבר לכך, חשיבות התרומה היא גם ביצירת שותפות, ערבות הדדית, אחריות, והכרה בקרב האזרחים שעליהם להירתם ולעזור, על מנת שכולם יוכלו ליהנות משירותים חברתיים ואחרים, ולא רק מי שיש לו יכולת כלכלית גבוהה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh