חשיבות לימודי עזרה ראשונה

חשיבות לימודי עזרה ראשונה

כשמדברים על ״עזרה ראשונה״, מתכוונים למתן של סיוע רפואי ראשוני ומיידי בתנאי השטח. ישנם מקצועות רפואיים רבים המקנים סמכויות לטיפול בשטח, החל ממע״ר (מגיש עזרה ראשונה), דרך חובש וכלה בפרמדיק. העזרה הראשונה ניתנת במקרים של מחלה או פציעה, כאשר ישנו מגוון נרחב של ציוד אשר באמצעותו ניתן לחבוש, לחטא, לעצור דימומים ולבצע החייאה בעת הצורך. הטיפול הראשוני בחולה או פצוע עשוי להוות הבדל משמעותי ביותר בהחלמתו, התאוששותו ואף חייו של המטופל. חשוב לדעת, שקורס עזרה ראשונה בסיסי מקנה ידע וכלים פרקטיים ומשמעותיים אשר באמצעותם ניתן להציל חיים רבים. כמו כן יש לזכור כי קריאה לעזרה הינה הדבר הראשון במעלה כאשר אנו נתקלים באירוע חירום רפואי.

קורס עזרה ראשונה

לכל אזרח אשר לא עבר הכשרה רפואית, אני ממליצה לעבור קורס עזרה ראשונה אשר יקנה כלים משמעותיים ופרקטיים להצלת חיים ולסיוע רפואי במגוון מצבי חירום רפואיים. בזמן אירוע חירום רפואי, הנוכחים ליד החולה או הפצוע הם לרוב בני משפחתו, חברים לעבודה או עוברי אורח ברחוב, במרכז קניות או בחדר הכושר. לכל אחד מהנ״ל פוטנציאל אדיר בהצלת חיים במידה וילמד וירכוש את המיומנויות, הידע והכלים הנדרשים לכך. בקורס אמנם לומדים פעולות בסיסיות אך ברובם המוחלט של המקרים הרפואיים הטיפול הראשוני שיינתן בשטח יסייע לאין שיעור לאותו מטופל או פצוע.

מתי נגיש עזרה ראשונה?

ישנם מצבים רפואיים רבים הדורשים התערבות רפואית. במאמר זה נסקור את הנפוצים ביותר בהם העזרה הראשונה הינה חיונית וקריטית:

דום לב פתאומי הינו מצב חירום רפואי הגורם ללב להפסיק לפעום, לעיתים ללא התראה מוקדמת. במקרה זה, ההתערבות המיידית הינה קריטית ביותר ומהווה לעיתים רבות את ההבדל בין חיים למוות.

שטף דם פורץ פציעה הגורמת לפציעה ולדם לפרוץ מכליו אל מחוץ לגוף. שטף דם פורץ עלול להוביל לאיבוד דם רב ולמצב חירום רפואי הנקרא הלם היפוולמי. ביכולתו של כל אדם עם ידע בסיסי וציוד מינימלי שנמצא בכל ערכת עזרה ראשונה לעצור דימום ע״י תחבושת אישית או חוסם עורקים ובכך להציל את חיי הפצוע.

חנק ע״י גוף זר שעשוי להיות מזון או חפץ, אצל תינוק או אצל מבוגר – ע״י פרקטיקה פשוטה ואימון בסיסי וללא כל ציוד – נוכל לסייע לאדם או לתינוק אשר נחנק ולמנוע דום נשימה ואף דום לב.

אנפילקסיס – אלרגיה חריפה – במדינת ישראל, כ-2% מהאוכלוסייה מאובחנים כסובלים מאלרגיה חריפה ומסכנת חיים. במקרה של החשיפה לאלרגן, עלולה להתרחש תגובה חריפה הנקראת אנפילקסיס. תגובה זו מערבת את כלל מערכות הגוף בשניות ספורות ובין היתר גורמת לבצקת בדרכי הנשימה, לחנק, לאובדן הכרה, דופק ונשימה. ע״י זיהוי, תושייה ופעולה פשוטה של הזרקת מזרק אפיפן, כל אדם יכול להציל חיים!

לסיכום,

בקורסי עזרה ראשונה לומדים ומתרגלים באופן ממשי הצלת חיים, הלכה למעשה. כאשר המטרה היא יציאה מהקורס ולרכוש ידע שבסיסו בהבנה. את הקורס מעבירים מדריכים ותיקים ומנוסים.

אנו ממליצים לכל אזרח לעבור קורס עזרה ראשונה ובכך לרכוש לעצמו ידע ויכולת עשירה לסייע לאדם במצוקה ואף להציל חיים.

מחפשים קורס עזרה ראשונה? היכנס לאתר אריאל מדיק ציוד רפואי והדרכות לקבלת מידע וייעוץ מהצוות המקצועי שלנו לגבי הקורס המתאים ביותר עבורכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh