חשיפה: תוכנית המוגנות של "עיר ללא אלימות" במגזר החרדי

חשיפה: תוכנית המוגנות של "עיר ללא אלימות" במגזר החרדי

בשבוע שעבר נערך סיור ייחודי מטעם פרויקט "עיר ללא אלימות" של אנשי החינוך החרדים בעיר בבית לין – מרכז מוגנות לילדים ונוער בתל השומר.

בשבוע שעבר נערך סיור מיוחד במינו למנהלים ונאמני מוגנות של בתי הספר החרדיים בעיר ע"י מחלקת "עיר ללא אלימות" בעירייה והמחלקה לחינוך החרדי באגף החינוך. הסיור נערך בבית לין הנמצא במתחם ביה"ח תל השומר. בסיור לקחו חלק כ 30 אנשי חינוך מהעיר רחובות.

תוכנית המוגנות במגזר החרדי בעיר פועלת מזה כמעט שנתיים ואט אט צוברת תאוצה, כאשר כל התוכניות המופעלות במסגרת זו הותאמו במיוחד למגזר החרדי. כך לדוגמא נבחרו 2 מורים בכול מוסד חינוכי מתוך הצוות, אשר עוברים הכשרה מקצועית ומשמשים בתפקיד החשוב מעבר להיותם מורים. כל זאת במטרה לזהות מצוקות שונות ולתת מענה ממוקד, ובעיקר עיסוק במניעה.

כחלק מהתוכנית כלל הסיור היום הכרות עם מענים נוספים הניתנים בקהילה כגון בבית לין, מענה לילדים שנפגעים מסביבתם בצורת שונות. היכרות עם מענים מגוונים ורחבים בקהילה מתאפשרת הודות לפתיחות ושינויים העוברים על החברה החרדית על גווניה, ומתוך הרצון ללמוד, תוך התאמה והכנסת הכלים הנוספים למגזרים החרדיים.

תוכנית המוגנות מופעלת באמצעות מחלקת "עיר ללא אלימות" בעירייה בהנחיית המשרד לביטחון פנים, המהווה שותף מלא לכלל פעילויות המחלקה. כמו כן שותפים לתוכנית גורמים נוספים בעירייה בהם האגף לשירותים חברתיים ואגף החינוך והנוער כמובן .

אבי פיטרו, מנהל פרויקט "עיר ללא אלימות" ברחובות: "בשנה הקרובה אנו מתכננים להכניס לתוכנית גם את בתי הספר של הבנות בקהילה, ולשם כך גייסנו עובדת. כמו כן אנו מתכננים לבצע פעילות עם הורים במגזר והצגה מתאימה בשם "ציפור צייצה לי", שתנדוד בין בתי הספר ומלמדת כיצד להיזהר ולהימנע מפגיעות שונות.

נפלה בחלקי הזכות לעבוד גם מול המגזר החרדי בעיר, להכירו ולהוקירו, ולפעול אתו תוך שת"פ מלא ואמון הדדי. התוכנית שאנו עמלים עליה יחד היא עדות כי ניתן להתגבר על מכשולים רבים למען מטרה חשובה ומשותפת, ולהוות דוגמא ומופת לרשויות מקומיות אחרות בישראל".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh