טיפול במשברים בין זוגות.

טיפול במשברים בין זוגות.

זוגות בתחילת דרכם חולמים על עתיד משותף, רוקמים חלומות וטווים דרך. אבל במרוצת השנים המשפחה מתרחבת ועימה גם האתגרים. הזוגיות מפנה את מקומה לסדר יום עמוס והחלומות נדחקים לקרן זווית. יום רודף יום והמשברים לא מאחרים לבוא. אז מה ניתן לעשות כדי לשפר את המצב, להחזיר את הזוגיות למקום הראשון. לעצור ולחזור לחלומות המשותפים ואפילו להגשים אותם.

ייעוץ זוגי לשיפור חיי הזוגיות.

ייעוץ זוגי מאפשר להבין שבין כל זוג קיימים חילוקי דעות, וזה בסדר. השאלה היא כיצד ניתן לצלוח אותם בצורה מכובדת מתוך כבוד הדדי והבנה שלכל אח יש את הזכות לחשוב אחרת. אולי זה נשמע פשוט אבל מדובר במבחן משמעותי עבור זוגות רבים. הצורך לדחות ישר את הדעה של בן או בת הזוג כאשר היא שונה משלי היא זו שגורמת להעמקת המשבר. לחילופין כאשר מביעים דעה שונה ואפילו מנוגדת מבלי לקטול או לשכנע בצורה נעימה זה יכול להיות הרבה יותר יעיל.

לחשוב על האינטרס המשותף.

יעוץ זוגי יעיל מאפשר לחשוב מראש על האינטרס המשותף. מתוך ההבנה שכאשר האינטרס הוא לנצח את הצד השני בוויכוח לא מביא לשיתוף, כיוון שיש צד אחד שמפסיד. האינטרס המשותף צריך להיות כזה שדוחף לפשרה בכדי להגיע להסכמה. פשרה דורשת ויתור ולכן על אחד צריך להגיע עם רצון לוותר על משהו ולהילחם על מציאת פיתרון משותף.

שמירה על מערכת זוגית תקינה.

גם לאחר הכוונה זוגית וייעוץ מותאם, חייבים להבין שהדרך לא מסתיימת. שמירה על מערכת זוגית תקינה מחייבת עבודה תמידית. חשיבה יומיומית ושמירה על הזוגיות בראש סדר עדיפויות. כדי לצלוח את האתגרים של החיים לידה, מעבר דירה, שינוי במקום העבודה מבלי לערער את המערכת הזוגית חייבים לשמור על סדר העדיפויות ועל האינטרס המשותף. כל זוג שרוצה לצלוח דרך משותפת בצורה יעילה יותר צריך להרחיב את ארגז הכלים שלו. ייעוץ זוגי מותאם יקנה את הכלים הרלוונטיים עבור כל זוג וישפר את הדינמיקה. כך שגם אם תהיה טלטלה הם יצליחו לעבור אותה בקלות עם מודעות ותוך כדי לשמור על האהבה שבינהם.

יש פתרון.

אם אתם מרגישים שהזוגיות השתנתה בעקבות ההורות. אתם מתקשים למצוא את הדרך המשותפת. תוכלו להירשם לייעוץ מקצועי בין זוגות. במהלך הייעוץ תוכלו לקבל כלים שיסייעו לצלוח את המשברים בזוגיות. לצמוח מהאתגרים ולשמור על מערכת זוגית תומכת. תלמדו שכל שינוי יכול להביא לערעור המצב אך גם להפוך למקפצה. תקחו את האתגר כשיעור שיאפשר לכם להבין כיצד ניתן להתקדם אל השלב הבא ולמצוא את הדרך לעצמיכם.

קרדיט: shutterstock 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh