טיפים לחוגגים – איך נמנעים מנהיגה תחת השפעת אלכוהול?

טיפים לחוגגים – איך נמנעים מנהיגה תחת השפעת אלכוהול?

נהיגה תחת שכרות היא אחת העבירות  החמורות ביותר בתחום התחבורה, ומשום כך, מתייחסות אליה הרשויות בהתאם. הסיבה העיקרית  לכך היא שכאשר אשם נמצא תחת השפעת אלכוהול או סמים אינו מודע לנעשה עמו ולכן, התגובות שלו אינן מעוגנת במציאות  האופפת אותו. עם הבעיות הללו מתמודדים המחוקק, הרשות  האוכפת והרשות  השופטת, הם עושים זאת באמצעים שונים שחלקם חמורים, מאחר ותאונות רבות בעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול גרמו לנפגעים רבים ולמוות מיותר. עורך דין תעבורה, שבין היתר מטפל במקרים של נהיגה בשכרות, יכול לסייע לנהגים במקרים רבים: כאשר הממצאים ודאיים, כאשר הם גבוליים, כאשר הם היו שגויים ובנסיבות מורכבות נוספות.

איך להתנהל?

כדי להימנע ממצבים כאלו יש להקפיד על התנהלות נכונה. למשל, כמו בדוגמא הקלאסית שבה בני נוער יוצאים לבלות בשעות לילה במסיבות בהן מוגשים משקאות אלכוהוליים. כאן אפשר לנהוג במספר דרכים. עדיף לנהג לא לשתות כלל או לשתות כמות מינימאלית בתחילת הערב ולחדול. במקרה כזה ובתוך פרק זמן סביר של מספר שעות, השפעת הכמות המזערית לא תורגש כלל. במידה והשותה אף אוכל אז ההשפעה מתפוגגת מהר יותר. דרך אחרת היא לקבוע מראש נהג תורן שאינו שותה כלל והוא יהיה  הנהג המסיע חזרה. כמובן, שתמיד אפשר להשתמש בתחבורה ציבורית. חובת הזהירות אף גוברת כשמדובר על שעות לילה בהם העייפות הטבעית גוברת ומוסיפה לחוסר הערנות.

עונשים כבדים

בתי  המשפט מרבים להטיל עונשים כבדים בעבירות אלו, ובעיקר בתאונות עם הרוגים הנגרמות בעטיין. הפרקליטות תאשים, לרוב, את הפוגע בסעיף החמור של הריגה. המחשבה שעומדת מאחרי כל החלטה כזאת כי  האדם לוקח על עצמו סיכון כאשר הוא נוהג תחת שכרות, ואין כאן מדובר רק בטעויות אנוש שעלולות לקרות בעת נהיגה, ולכן, האדם חייב להיענש בחומרה. העונש על נהיגת רכב תחת השפעת משקאות משכרים לא יפחת משנתיים פסילת רישיון בפועל למעט נסיבות מיוחדות אשר על  השופט חלה החובה לפרט אותן. בנוסף לכך, הרכב נלקח לאחסון למשך 30 יום. המשטרה יכולה אף היא להטיל פסילה מנהלתית של 30 יום אשר נלקחת בחשבון בעונש הכולל. במידה והייתה עבירה דומה בתקופה של שנה שקדמה לתאונה הנידונה אזי העונש הוא של 4 שנות פסילה לאותה עבירה.

טיפול מקצועי

עורך דין תעבורה יכול לסייע במקרים שונים והקלאסי ביניהם הוא נושא בדיקת כמות  האלכוהול בדם. הבדיקה נעשית במספר דרכים: השוטר ממלא טופס מיוחד ומבקש מהנהג החשוד לבצע מספר פעולות: בדיקת עמידה יציבה או לא, הליכה על קו ישר, הבאת אצבע לאף, וכן, בוחן את צורת דיבורו, לבושו והתנהגותו. בנוסף, יש מכשיר שנקרא ינשוף שלתוכו נושפים האמור לגלות את אחוז האלכוהול בדם. עורך דין תעבורה מכיר את  נוהל הבדיקה לעומק ויכול לערער על  הדרך בה נעשתה. במקרים מסוימים, ניתן להוכיח כי היא בוצעה ברשלנות ואז הנהג יכול לצאת זכאי או בעונש מינימאלי.

סיוע משפטי

סיוע אחר של עורך הדין הוא במקרה בו יש סבירות רבה להרשעה מחמירה שכוללת פסילת רישיון לתקופה ארוכה. עורך הדין יכול להמליץ להגיע לעסקת טיעון עם התובע המשטרתי ולהשיג עונש קל יותר. הוא ימליץ ללקוח לא להסתכן ולקבל עונש קל בהרבה מזה הצפוי לו אם ייגש למשפט. במקרה זה ייחסכו ללקוחו זמן מיותר ועגמת נפש. מומלץ להיעזר בעורך דין תעבורה בעל מוניטין כאשר מוגשת תביעה על נהיגה בשכרות. הוא ינצל את כל הידע והניסיון המצטבר שלו לטובת הלקוח.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh