טיפים לניהול קופת גמל

טיפים לניהול קופת גמל

קופת גמל היא תכנית חיסכון לטווח שאינו קצר, כלומר היא אידיאלית עבור טווח בינוני או ארוך. במסגרת התכנית, אפשר לצבור כספים ולמשוך אותם בעתיד. השקעה בקופת גמל היא השקעה חכמה ובטוחה, שכן קופות הגמל בישראל מוסדרות על ידי מספר חוקים שחוקקה המדינה.

מה חשוב לדעת על קופות גמל?

קופות גמל נחלקות לשניים. קופות גמל לעמיתים עצמאיים וקופות גמל לעמיתים שכירים. מהם ההבדלים בין השניים? בסוג הראשון, העמית מפריש את הכספים בעצמו לקופת הגמל ואילו בסוג השני, המעביד מפריש את התשלומים עבור העובד. אם תבחרו להשקיע כספים בקופת גמל, תוכלו להנות מהקלות במס הכנסה. הקלות אלו כוללים ניכוי ממס לעובדים, פטור ממס להפקדה של המעביד וכו'. כל קופת גמל כוללת חוזה בין העמיתים לקופה עצמה. משיכת הכספים מקופת הגמל תהיה בכפוף לתנאים האלה: תקנון הקופה ופקודת מס הכנסה.

משנת 2008, יש שני מסלולים עיקריים להפקדת כספים בקופת גמל והם:

-קופת גמל משלמת לקצבה – קופה זו מאפשרת משיכה של דמי החיסכון ישירות כקצבה.

-קופת גמל לא משלמת לקצבה – קופה מאפשרת את משיכת כספי הפיצויים, אבל לא את דמי החיסכון ישירות.

אגב, כאן חשוב לציין שכדאי מאוד לבחור בקפידה את החברה שמנהלת את קופת הגמל עבורכם. אותו כסף שהצטבר בקופת הגמל, הוא זה שישמש גם כאשר יוצאים לגמלאות. אם החברה שמנהלת את קופות הגמל היא רווחית, אז גם יהיה סכום כסף גדול יותר בחשבונות של העמיתים והם רק ירוויחו מכך כאשר יצאו לפרישה.

טיפים לניהול קופת גמל

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו בניהול של קופת גמל. אלו הם הטיפים:

-בדיקת מוניטין של החברה – מדובר על אחד הצעדים הבסיסיים והחשובים שיש לעשות, כאשר ניגשים לבחור קופת גמל. שם החברה צריך ללכת לפניה והיא צריכה להיות בעלת דירוג גבוה וכמו כן עם המון המלצות. אל תשכחו שמדובר על ניהול הכספים שלכם ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם משקיעים אותם בחברה שערכיה היא שקיפות והוגנות.

-בדיקת מדיניות החברה – יש לבדוק שהחברה מספקת מידע שוטף לעמיתים וכמו כן שלעמיתים יש גישה נוחה לתיק ההשקעות שלהם. רצוי לבדוק שיש אתר אינטרנט שבאמצעותו יהיה אפשר לקבל מידע לגבי הקופה, הכספים והרווחים וכמו כן שיהיה גם מוקד טלפוני דרכו יהיה ניתן לקבל תמיכה וכמו כן מענה לכל תשובה.

-מדד התשואות – יש לבדוק את מדד התשואות בשלושת השנים האחרונות. אין להתייחס רק להבטחות לגבי תשואות גבוהות. יש לבדוק את הכל לעומק וביסודיות.

-גובה התשואה ורמת הסיכון – כאשר אתם מודדים את התשואה, בדקו גם את רמת הסיכון. אתם לא מעוניינים שמנהלי ההשקעות יקבלו יד חופשית לגמרי מהחברה וישקיעו באפיקים עם רמת סיכון גבוהה מדי.

-חשוב להתייעץ ולבדוק מה מתאים לכם. האם כדאי להשקיע בקופת גמל משלמת לקצבה או בקופת גמל לא משלמת לקצבה.

המאמר באדיבות חברת ארביטראז’ פירמת שותפים לניהול פיננסי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh