טכניקות אילוף גורים שבאמת עובדות!

טכניקות אילוף גורים שבאמת עובדות!

ראשית, ברכות על רכישת בן משפחה חדש! חיית מחמד היא תמיד תוספת נפלאה לביתכם, במיוחד אם היא חיה שמתנהגת היטב שעברה הכשרה מוקדמת לפני הצטרפות למשק הבית.

עם זאת, אם בחרתם גור שצריך להכשיר אותו לכישורי התנהגות וצייתנות, זאת יכולה להיות תקופה מאתגרת עבורכם וגם של הגור. שני הגורמים החשובים ביותר שעליכם להיות מודעים אליהם בעת אימון הגור שלכם הם סבלנות ועקביות. וכמובן שימוש בכלים וציוד נכון, אחד הכלים העיקריים שאתם זקוקים להם בעת אילוף גורים הוא קודם כל גדר לאילוף כלבים בשביל ללמד את הכלב את הפקודות הבסיסיות ואת המקום שלו בשטח הבית.

אם במקרה פעלתם בשיטה מסוימת שתמיד נראה כי היא נכשלת, אל תהיו בטוחים יותר מדי שהיא תעבוד בעתיד. יתכן שלא ניתן לשנות את סגנון הלימוד שלכם ולהפנות את תשומת לבו של הגור שלכם להרגלים הרעים שכבר נקבעו.

זה לא אומר שאתם לא יכולים או לא צריכים ליישם את מה שלמדתם בצורה יעילה כדי לתקן את כל מה שתצטרכו לעבוד עליו. זה רק אומר שאתם צריכים לשנות את הגישה שלכם אם יתעורר הצורך. הגור שלכם יודה לכם על החשיבה מחוץ לקופסה.

במקרה שאתם מאמנים את הגור שלכם לעשות את מה שהוא צריך לדעת, מה נכון מה שלא נכון, רק זכרו להישאר איתנים ותמיד לתגמל התנהגות חיובית, להתעלם מהתנהגות שלילית.

שתי הטכניקות החשובות באמת בעת אימון הגור שלכם הן סבלנות ועקביות.

חשוב לא לאבד את סבלנותכם בעת אימון הגור שלכם. זה לא טוב לגור שלכם להיות מתוסכל בזמן שאתם מנסים לאמן אותו. אם אתם מרגישים שאתם עומדים בקצב של משיכת חבטות וכל שאר הדברים הנלווים לכך, זה הזמן לוותר. גורים אינם תופסים תקופות אימון ארוכות באותה קלות כפי שהיו מקבלים כמה דקות ממנה.

טווח הקשב של הגור אינו ממש ארוך, אז אל תחשבו שאתם הולכים לבזבז פרקי זמן ארוכים בניסיון להסביר להם מדוע אתם רוצים שהם יתהפכו או ישבו או מה שלא יהיה.

כמה זמן שנותר מולם מספיק. מכיוון שתצטרכו ללמד אותם משהו חדש בכל פעם שאתם בחוץ, עדיף לחסוך מעצמכם את כאב הראש שצריך להסביר להם דברים. שמרו אותו למאוחר יותר, אחרת אתם תצטערו על זה בשנים הבאות.

טכניקת אימון נוספת שלרוב עובדת היטב בעת אימון הגור שלכם היא שימוש תכוף במה שמכונה אימון קליקים. כאן אתם משתמשים בלחיצה כאשר הגור שלכם עשה משהו ממש טוב ואתם מתגמלים אותו בפינוק. אתם לוקחים את הפינוק ומשתמשים בו כאמצעי לחיזוק חיובי, במידה רבה כמו שמאמנים עושים עם סוסים ובעלי חיים אחרים.

נסו את זה עם הדוגמה הבאה: בכל פעם שהכלב מסיים את הארוחה, קחו את המנה והניחו אותה מהישג ידו ואז הקדישו לו תשומת לב לכמה רגעים בכוחות עצמו. אתם בטח תשימו לב שהוא יחפש את זה. זה הרמז שלכם (יכול להיות שזה גם סימן יד) שהוא מתוגמל על משהו טוב. בסופו של דבר תלמדו כשהגיעו לבגרות הישיבה או העמידה, כשהוא מוכן להפיל מה שהוא לועס ולעבור למשהו מתאים יותר.

חלק גדול מאימון הגור שלכם הוא לדעת איך לתגמל אותו על שהוא עושה את הדבר הנכון, וכיצד להעניש אותו על כך שהוא עשה את הדבר הלא נכון. חשוב להשתמש בפקודה כגון "כן" ו"לא "ובפקודות מילוליות אחרות כאשר הדבר מתאים, כדי שילמד מה טוב ורע, ובקרוב אתם והגור שלכם תצרו מערכת יחסים הרבה מעבר לציפיות שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh