טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה

רחובות מציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה במגוון אירועי זיכרון עירוניים.

הטקס המרכזי יתקיים בבית העם ברחובות ביום רביעי,  11.4 בשעה 20:00, במעמד ראש העיר רחמים מלול והרב הראשי לרחובות, הרב שמחה הכהן קוק.

למחרת בבוקר יתקיים טקס נוסף באנדרטת השואה ובבית דרור יוקראו שמות הנספים. שישה ניצולים ידליקו נרות זיכרון לזכר ששה מיליון היהודים שנרצחו.

רחמים מלול, ראש העיר: "רחובות זוכרת וכואבת את הנספים, אולם לא שוכחת את הניצולים החיים בינינו".

העיר רחובות תציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשורה של אירועים עירוניים ובראשם הטקס המרכזי, שיתקיים במעמד ראש העיר, רחמים מלול, והרב שמחה הכהן קוק שליט"א. הטקס יתקיים ביום רביעי, כ"ו ניסן תשע"ח, 11.4, בשעה 20:00 בבית העם ברחובות – היכל התרבות העירוני. הציבור מוזמן.

טקס הזיכרון לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה, יכלול השנה קריאת קטעים מתוך יומנה של אנה פרנק מפי שחקני תיאטרון רחובות וחניכי בימת הנוער רחובות של החברה העירונית. החזן דב סלע יישא את תפילת "אל מלא רחמים" ותישמע קריאת יזכור.

השנה, בשיתוף עם עמותת "עמך" התומכת בניצולי שואה ומסייעת להם, ידליקו שישה ניצולים את נרות הזיכרון לזכר הנספים. הניצולים יישבו על הבמה המרכזית, וייקראו להדליק את הנר. בזמן הזה, בן משפחתם יקריא את סיפור חייהם ואת סיפור הגבורה שלהם.

למחרת, יום חמישי ה- 12.4, יתקיים טקס נוסף בשעה 10:00 בבוקר במעמד ראש העיר רחמים מלול באנדרטת השואה. צבי אבן בר יישא דברים בשם ניצולי השואה, שלמה אינגלמן יאמר קדיש, והחזן ליאור ניצן יישא את תפילת "אל מלא רחמים". תלמידי קריית החינוך למדעים יציגו מסכת.

בבית דרור – המרכז למורשת השואה ברחוב החלוץ 5, יקריאו את שמות הנספים בין השעות 11:00 עד 14:00.

ראש העיר, רחמים מלול: "חובתנו לזכור ולהזכיר בכל שנה את קורות השואה, ואת מיליוני היהודים שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם. רחובות זוכרת וכואבת את הנספים, אולם לא שוכחת את הניצולים החיים בינינו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh