יבלות בכף הרגל- כל הסוגים ודרכי הטיפול

יבלות בכף הרגל- כל הסוגים ודרכי הטיפול

סובלים מיבלות בכף הרגל? זה המקום ללמוד על סוגי יבלות נפוצים, ועל הדרך- את דרך הטיפול המתאימה לכל אחת מהן

יבלות ויראליות

יבלת ויראלית הינה יבלת המופיעה כתוצאה מזן השייך למשפחת נגיפי הפפילומה. יבלת זו מתבטאת כבליטה על פני העור הגורמת במקרים רבים לתחושת כאב בעת דריכה, ואף לה יכולת התפשטות לאזורים נוספים בגוף בהיעדר טיפול מוקדם מספיק. היבלת הויראלית מדבקת מאוד, ויכולה להופיע במגוון גילאים.

יבלות קשות

סוג נוסף של יבלת נפוצה הינו יבלת קשה. היבלת הקשה נוצרת כתוצאה מחיכוך של כף הרגל עם הנעל, בעיקר כאשר מידתה של הנעל אינה הולמת, מבנה נעל צר למדי או שסוגה קשה למדי. יבלת זו מופיעה בדרך כלל על החלק העליון של מפרקי אצבעות כפות הרגליים.

יבלת רכה

בצידו השני של המטבע, מצויה היבלת הרכה. בשונה מהיבלת הקשה, מרקמה של היבלת הרכה, כשמה כן היא, רך יותר ומתואר כבעל מרקם הדומה לגומי. היבלת הרכה גם היא עלולה לגרום לכאבים חזקים בעת דריכה על כף הרגל, ודורשת טיפול הולם בשלב מוקדם מספיק בכדי למנוע זיהום והחמרה.

טיפול ביבלות

טיפול שמרני- עם היווצרות היבלת, הטיפול הראשוני הינו שמרני וכלל בדרך כלל: מדרסים לצורך צמצום הלחץ אשר מופעל על כפות הרגליים, פדיקור, פדים לצורך מניעה של חיכוך כף הרגל עם הנעל ועוד.

טיפול בעזרת חומצה או חמצן- המשותף לשימוש בחומרים אלה הוא השמדת התאים הנגועים בזן של וירוס הפפילומה. טיפול בלייזר

טיפול בלייזר-  כאשר דרכי הטיפול השמרניות נכשלו, טיפול בעזרת לייזר יכול לסייע. טיפול זה כולל צריבה של היבלת על ידי קרן לייזר, תחת הרדמה מקומית.

ניתוח- אופציה נוספת לטיפול במצב בו הטיפול השמרני נכשל היא באמצעות ניתוח. מטרת הניתוח היא לעקור את שורשה של היבלת, כך שמטבע הדברים סיכויי ההצלחה שלו גבוהים במיוחד. התהליך הניתוחי מתבצע על ידי פודיאטור מומחה ותחת הרדמה מקומית.

לסיכום, ישנם מגוון סוגים של יבלות בכף הרגל, כאשר כל סוג מתאפיין בצורה שונה ובעל דרך טיפולית שונה. דרך הטיפול מותאמת גם למצב היבלת ולמידת ההצלחה של הטיפולים השמרניים. חשוב לגלות ערנות להתפתחותן של יבלות מכל סוג שהן ולדאוג לקבל ייעוץ, אבחון וטיפול מתאים ע"י פודיאטור מומחה בכדי למנוע את החמרת המצב. זכרו, כמו בכל מצב רפואי, קל יותר לטפל בבעיה בתחילתה מאשר בשיאה.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh