יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים: חודש של מגוון אירועים

יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים: חודש של מגוון אירועים

יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים מצוין בכל העולם ביום 25.11, ובמהלך כל חודש נובמבר נציין בעיר רחובות את המאבק למניעת אלימות נגד נשים, על מנת להעלות מודעות, למניעה ולטיפול בתופעת האלימות המגדרית

להרשמה לכל האירועים המקוונים: https://bit.ly/359q5pl

ברחובות יקיימו מספר אירועים במסגרת פעילות פורום נשים ברחובות, למגוון אוכלוסיות.

במהלך השבועות האחרונים עמלו בפורום נשים רחובות, שמנהלת אביבה חלבי, המשמשת גם כיועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה, על מגוון של אירועים על מנת להעלות למודעות את התופעה הזו, לדבר עליה ולהנגיש את המידע לקהלי יעד רבים ככל שניתן.

האירועים מתקיימים בחסות ראש העיר רחמים מלול,  ח"מ אוה גור, מחזיקת תיק מעמד האישה ויו"ר פורום נשים רחובות, ובשיתוף הרשות לביטחון קהילתי, נעמ"ת, המרכז לתקשורת קהילתית בחברה העירונית, מרכז סיוע תאיר, רשת חוויות, ארגוני הנשים בעיר וקהילת הצדק החברתי.

בשל מגבלות הזהירות לשם מניעת התפשטות נגיף הקורונה, האירועים עברו השנה למתכונת מקוונת וייערכו בZOOM  ללא עלות, להעלאת המודעות למניעה ולטיפול באלימות מגדרית.

להלן פירוט האירועים

יום ג' 10.11.2020 שעה 20:00 אלימות מינית כתופעה חברתית, מדוע אלימות מינית כה נפוצה בחברה? לבנת טסלר, מנחת קבוצות הורים, בשיתוף מרכז סיוע תאיר.

יום ד' 11.11.2020 שעה 20:00 ילדים חשופים לאלימות בראי הקורונה, טובה קונסטבלר, עובדת סוציאלית ומטפלת באומנות לילדים במקלט לנשים מוכות. בשיתוף ויצו.

יום א' 15.11.2020 בשעה 18:30 התכנית "נשים לב", ערוץ 98 הראשונה בסדרת תכניות בנושא אלימות כלפי נשים, בערוץ התקשורת הקהילתית רחובות.

יום ג' 17.11.2020 שעה 20:00 הרצאה להורים "בואו נדבר על זה" איך לדבר עם בני הנוער על מיניות מכבדת ואלימות מינית? איילת טל שחר, בשיתוף מרכז סיוע תאיר.

יום ד' 18.11.2020 שעה 18:00 נוער רחובות מצטרף למאבק, בפעילויות התנדבותיות בשיתוף מחלקת הילדים והנוער, אגף החינוך.

יום א' 22.11.2020 שעה 19:00 "מרוב אהבה" מפגש משולב קטעים מהצגות עם היוצר אלירן כספי, בשיתוף נעמ"ת רחובות.

יום ב' 23.11.2020 שעה 20:00 הצגה "להכאיב ללטף" מונולוג של גבר מכה, קטעים מההצגה ושיח עם הבמאי והשחקן אלון מרגלית.

יום ג' 24.11.2020 שעה 20:00 "בואו כמו שאתם/ן" מפגש לנוער על מיניות מכבדת ומניעת אלימות מינית, שירן לוי, MA  מוסמכת לעניני משפחה, בשיתוף מרכז סיוע תאיר.

יום ד' 25.11.2020 שעה 17:00 השקת קו פניות במוקד העירוני בנושא אלימות.

עם אלי ז'אן, מנהל המוקד העירוני באגף חירום וביטחון וטלי אלישע, מנהלת מרכז דלב, האגף לשירותים חברתיים.

יום א' 29.11.2020 שעה 20:00 הרצאה בנושא "אלימות כלכלית מהי?" בשיתוף רוח נשית והרשות לביטחון קהילתי.

להרשמה לכל האירועים המקוונים: https://bit.ly/359q5pl

ראש העיר, רחמים מלול: "אלימות נגד נשים ואלימות בכלל היא תופעה פסולה ומכוערת שעלינו להוקיע ולהרחיק מהחברה שלנו בכל דרך אפשרית. החודש אנו מציינים ברחבי העיר את המאבק באלימות נגד נשים, וחשוב להעלות את המודעות כדי שנוכל לזהות אותה ולהיאבק בה. בואו כולנו נפתח את ליבנו ונטה את אוזנינו- אולי יש בסביבתנו מישהי הזקוקה לעזרה. אל תתעלמו – ואל תהיו אדישים!"

ח"מ אוה גור, מחזיקת תיק מעמד האישה, יו"ר פורום נשים רחובות: "אני קוראת לתושבים ולתושבות לשים לב לשכנות, לנשים שסובבות אותם במידה ואתם מתקלים באלימות מכל סוג, אנא פנו דרך המוקד למחלקת הרווחה וקבלו תמיכה לעזור לאותה אישה. אני מודה לראש העיר, רחמים מלול, על התמיכה הרבה לאורך כל השנה בנושא האלימות נגד נשים ולמחלקת הרווחה ברחובות והעמותות השונות אשר פועלות לאורך כל השנה לעזור ולתמוך בנשים לצאת ממעגל האלימות".

אביבה חלבי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה: "לצערנו השנה הייתה שנה קשה ועקובה מדם עבור נשים. מפרוץ משבר הקורונה נרצחו 19 נשים בנסיבות שונות, וקרו מעשי אלימות מינית כלפי נשים ונערות. אנחנו צריכים לפעול כדי למגר את התופעות האלימות האלה במשך כל ימות השנה, ולכל אחד ואחת מאתנו יש חלק בחינוך בהעלאת מודעות ובמיגור התופעה".

לפרטים ניתן לפנות לפורום לקידום מעמד האישה בטלפון 08-6490847 או באתר העירוני.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh