יום שלישי הגדול: כך מעודדים את הפעילות בתנועות הנוער

יום שלישי הגדול: כך מעודדים את הפעילות בתנועות הנוער

מ"מ רה"ע זוהר בלום, מחזיק תיק החינוך וחבר המועצה אסף אלבר מחזיק תיק נוער וצעירים פנו לכל מנהלי בתי הספר בעיר בהנחייה מיוחדת, שמטרתה לאפשר לעוד ילדים ובני נוער לפעול במסגרת תנועות הנוער. בימי שלישי יסתיימו הלימודים עד השעה 16:00 ובימי רביעי – ללא מבחנים.

כ- 4000 ילדים ובני נוער ברחובות מבקרים באופן קבוע ופועלים במסגרת 13 תנועות וארגוני נוער ב- 26 סניפים/קנים/שבטים.

תנועות וארגוני הנוער הינם נדבך מרכזי בפעילות הנוער בעיר אשר מובילה מחלקת הילדים והנוער באגף החינוך. זאת כחלק ממדיניות ראש העיר, רחמים מלול, לפתח ולהעצים את תנועות וארגוני הנוער, ולחזק את הפעילות הערכית.

על מנת לעודד את תנועות הנוער ולהגדיל את מעגל בני הנוער הפועלים במסגרתן, הוחלט להנהיג את "יום שלישי הגדול" אשר ביום זה יסיימו את הלימודים בכלל בתי הספר בעיר עד השעה 16:00 וביום רביעי לא יתקיימו מבחנים.

בימים אלה פנו מ"מ רה"ע זוהר בלום, מחזיק תיק החינוך וחבר המועצה אסף אלבר מחזיק תיק נוער וצעירים לכל מנהלי בתי הספר בעיר באיגרת מיוחדת:

באיגרת הם מבקשים לממש את ההחלטה בדבר "יום שלישי הגדול":

"ילד אשר פעיל בתנועת נוער סופג ערכים ופעיל חברתית. מטרתנו לאפשר לילדים ולנוער לקחת חלק בפעילות זו ולהגדיל את מספר החניכים בסניפים.

אתם המנהלים נדבח חשוב בעידוד, תמיכה ושילוב הילדים בתנועות וארגוני הנוער ובכך שותפים לתפיסת החינוך העירונית שהיא 24/7 .

התמיכה בתנועות הנוער ומוסד 'יום שלישי הגדול' הנם חלק ממדיניות משרד החינוך (ע"פ חוזר מנכ"ל תשע"ה 2.1.8, 2.2.5 ו-2.2.6) והיא התאם להחלטות הנהלת העיר בעבר.

אנו מבקשים אפוא להדגיש:

  1. ביום שלישי יסתיימו הלימודים בכל בתי הספר בעיר – יסודי ועל יסודי כאחד, לכל המאוחר בשעה 16:00
  2. בימי רביעי לא יתקיימו מבחנים כלל.

נבקש מכל מנהל/ת להבין את חשיבות העניין ולפעול בכדי לקדם נושא חשוב זה יחד נגדיל בצורה משמעותית  את מספר החניכים בתנועות הנוער בעיר."

האיגרת נשלחה לכל מנהלי בתי הספר בעיר, יסודיים ועל יסודיים, ממלכתי, ממלכתי -דתי וחרדי.

מטרת הנחייה זו הינה לאפשר לכל הילדים ובני הנוער לקחת חלק בפעילות חברתית, ערכית וחינוכית חשובה זו.

אבי יוספי, מנהל מחלקת ילדים ונוער באגף החינוך: "יום שלישי הגדול הינו מיזם חשוב מאוד אשר מבטא את תפיסת החינוך העירונית של ראש העיר ומחזיקי תיקי חינוך והנוער. מטרתנו היא לאפשר לכל הילדים ובני הנוער למצוא פעילות אשר מתאימה להם, ולהמשיך בה".

בתמונה: אסף אלבר

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh