יש לכם עצי אורן בחצר? עליכם להדביר את זחל 'תהלוכן האורן'

יש לכם עצי אורן בחצר? עליכם להדביר את זחל 'תהלוכן האורן'

אגף גנים ונוף בעיריית רחובות נערך לטיפול הדברתי בשטחים הציבוריים. בעירייה קוראים לתושבים שבחצרותיהם עצי אורן – לבצע הדברה מקדימה מפני הזחל 'תהלוכן האורן', המזיק לבני אדם* ניתן לבצע הדברה באופן פרטי או באמצעות העירייה בתשלום.

בחודשים ינואר-פברואר, ניתן למצוא על עצי האורן תטולות ביצים של תהלוכן האורן ותחילתה של בקיעת הזחלים. שערותיו הצורבות של הזחל גורמות לדלקות עור ודלקות עיניים בקרב ילדים ואנשים בעלי רגישויות שונות. במטרה למנוע פגיעה בציבור, נערך אגף גנים ועיצוב הסביבה בעירייה לטיפול הדברתי בתהלוכן האורן בשטחים ציבוריים בלבד, בחודשיים הקרובים. עובדי האגף ממפים ומסמנים את כל האתרים בהם נטועים עצי אורן לסוגיהם ברחבי העיר. לאחר הטיפול בעצים, הם יסומנו בצבע צהוב (באמצעות נקודה בתחתית הגזע). על מנת שניתן יהיה לטפל באופן אפקטיבי בזחל המזיק ולהימנע מהתופעות שמביא איתו הזחל, עיריית רחובות קוראת  לתושבים, בעלי שטחים פרטיים וחצרות, אשר בשטחיהם נטועים עצי אורן להקדים ולהדביר מפני "תהלוכן האורן".

בשטחים פרטיים וחצרות אשר בהן נטועים עצי אורן, חלה אחריות הדברה על בעל הנכס. יש לבצע את ההדברה על ידי תברואן מוסמך בתחילת דצמבר השנה וזאת באחריות בעל/י הנכס בלבד. או לחלופין, ניתן לבצע הדברה באמצעות תברואן מטעם עיריית רחובות, לאחר תשלום אגרת הדברה בסך 118 ₪ לכל עץ. את התשלום לעירייה ניתן לבצע בבנק הדואר לפקודת אגף גנים ועיצוב הסביבה, מספר מסלקה – 246/490.  עד לתאריך ה- 26.11.2020 את ההעתק עם חותמת. , יש להעביר לאגף גנים ועיצוב הסביבה עד לתאריך ה- 26.11.2020  באמצעות פקס: 15389392360 או בדוא"ל: ginoun@rehovot.muni.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאגף גנים ועיצוב הסביבה בעיריית רחובות, רחוב ביל"ו 2, קומה 4, או  באמצעות טלפון: 08-9392393/08-9403394. יש להיערך בהתאם על מנת לאפשר כניסת מדביר לחצר הבית.

אפרת דסקלו, מ"מ מנהלת אגף גנים ונוף: "ברשותנו קיים מיפוי של כל עצי האורן בשטחים הציבוריים ברחבי העיר. בימים אלה אנו נערכים לטיפול הדברתי בתהלוכן האורן במרחב הציבורי. אני קוראת לתושבי העיר שבחצרותיהם מצויים עצי אורן להקדים ולהדבירם. המצאות עץ נגוע בזחל התהלוכן אשר לא הודבר, הינה בגדר "מפגע תברואתי" – יש להדבירו בהקדם כדי למנוע מפגע בריאותי ולהימנע מקנסות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh