כיצד לבחור מצלמת אקסטרים?

כיצד לבחור מצלמת אקסטרים?

משחר המצאתן ועד היום, המצלמות מאפשרות לנו לתעד את האירועים היקרים, המשמחים והבלתי נשכחים של חיינו. עם התקדמות הטכנולוגיה והיכולת לשווק מצלמות קטנות וקלות ועם זאת חזקות וממוגנות, גם רגעי האדרנלין הצטרפו אל המשוואה.

מצלמות אקסטרים מסוגלות לתעד אותנו באינספור אירועים מותחים ומלאים בריגוש. נוכל לתעד את עצמנו קופצים מנקודת השיא בבנג'י ועד לקצה הגשר, נוכל לתעד את השיט שלנו על קנו במורד הנהר או את נהיגת השטח שלנו באופנוע ביום שבת שטוף שמש.

מצלמות אלו לוכדות את הרגעים המכוננים באיכות גבוהה ועם יכולת עמידות מעוררת פליאה.

מספיק לערוך סקר שוק קצרצר כדי לגלות מגוון רחב ועשיר של מצלמות אקסטרים מומלצות, ונשאלת השאלה – כיצד בוחרים נכונה את המצלמה שתענה ותעלה על הציפייה? במדריך הבא ריכזנו עבורכם את עיקר הקריטריונים שעל-פיהם מומלץ להתבסס בעת החיפוש אחר המצלמה הבאה.

מה הם המאפיינים העיקריים?

מצלמות אקסטרים בדומה לכל מצלמה דיגיטלית אחרת, מתבססות על חיישן תמונה הממיר את האור החזותי לכדי אותות אלקטרוניים.

חיישנים קומפקטיים אלו הממוקמים בתוך המצלמה, מצלמים את הווידאו באיכות רזולוציה גבוהה, וישנן מצלמות כיום המגיעות עד לאיכות 4K.

כלל החומר המצולם מאוחסן בכרטיס זיכרון, ועם אפליקציה מתאימה, ניתן לצפות בתמונות בנייד ולהורידן באופן מידי.

המצלמות מתאפיינות במסך מגע ידידותי המאפשר הפעלה מהירה ומעבר בין מצבים שונים כגון הילוך איטי, צילום וידאו רגיל, סטילס ועוד.

תכונות נוספות שכדאי להכיר

בבדיקה מהירה, מרבית המצלמות על פניו נראות דיי זהה, ואולי מכילות נגיעות עיצוביות משתנות. התכונה העיקרית היא גודל קומפקטי, משקל משתנה עד לרוב קל ופשוט לנשיאה, ומראה המשתנה בין מלבן לבין מצלמות בעלות מראה מעט צינורי.

לצד זאת, חשוב לבחון אם המצלמות מביאות עמן תכונות מתקדמות נוספות כגון ראיית לילה אשר יכולה לסייע רבות אם הטיולים ופעולות האקסטרים מתקיימות בשעות הערב המאוחרות.

כמו-כן, עמידות במים היא אמנם תכונה שגורה בקרב מצלמות אלו, אך אם עיקר הפעילות שלכם מתקיימת מתחת לפני המים או בסביבה רטובה, הרי שעמידות גבוהה יותר, מבטיחה שקט נפשי.

תכונות מתקדמות נוספות הן ייצוב תמונה ועמידות בפני זעזועים. אלמנטים שכאלו מסייעים לשפר באופן ניכר את איכות הצילום, ובעיקר כאשר מדובר בפעולות אקסטרים הכוללות טלטלות מרובות כגון רכיבה על אופנוע.

אם כך כיצד בוחרים?

כאשר אתם ניגשים לקנות מצלמת אקסטרים, רצוי תחילה לשקול את הפעילויות אליהן תרצו שהיא תתלווה.

אם לעולם לא תמצאו את עצמכם מתעדים את עצמכם במים, בין אם מטעמים של בטיחות ובין אם מטעמים של חוסר עניין, הרי שאין צורך להשקיע הון רב במצלמה המציגה עמידות גבוהה מאוד במים.

כן חשוב לשים את הדגש על מידת הרזולוציה וכל שכן כאשר אתם מבקשים לתעד הילוך איטי. גם אם אינכם מתכוונים כעת לתעד פעולה מסוימת בהילוך איטי, הרי שייתכן ובהמשך המצלמה אכן תשמש אתכם גם  לשם כך.

תצוגת 360 מעלות המתאפשרת כיום במצלמות החדישות, היא בהחלט פיצ'ר שיכול לשדרג באופן נפלא את התוצר הסופי.

בחיפושכם אחר מצלמת אקסטרים לחצו כאן ותוכלו להתרשם ממגוון רחב של אפשרויות וציוד צילום נלווה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh