כיצד נבחר מורה למוזיקה עבור ילדינו?

כיצד נבחר מורה למוזיקה עבור ילדינו?

בחירת המורה שילמד את ילדינו לנגן עשויה להיות די שונה ממה שאנו כהורים מכירים בכל הנוגע ללימודים. להבדיל אלפי הבדלות מלימוד מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ויתר הנושאים הנלמדים בבית הספר, לימוד נגינה מצריך את היכולת להתחבר לעולמם הפנימי של ילדינו כדי לעורר בהם את החשק והמוטיבציה להמשיך לתרגל ולנגן והכי חשוב להפיק המון כיף והנאה.

לימודי נגינה יכולים להתבטא במגוון רחב של כלים כשהפופולריים מביניהם הם הגיטרה, התופים והפסנתר ובהמשך ניתן גם למצוא כלים נוספים ומרתקים דוגמת הסקסופון, החליל, הבוזוקי ועוד. כולם ככולם הוכחו מזה כבר כבעלי פוטנציאל השפעה עצום על התפתחות הילדים ומחקרים מצביעים על שיפור ביכולת הריכוז והזיכרון, היכולות החברתיות, הקואורדינציה וההישגיות בקרב ילדים שלמדו לנגן לאורך מספר בלתי מבוטל של שנים.

ילדיכם החליטו שהם רוצים לנגן וגם יודעים להגיד בדיוק על איזה כלי? עתה מגיע האתגר האחרון והלא פשוט כלל והוא בחירת המורה המתאימ/ה.

4 כללים לבחירת מורה למוזיקה

  1. מיקום גיאוגרפי

לפני שאתם מתחילים לקרוא על ההיסטוריה והרזומה שכל אחד מן המורים והמורות צברו לאורך השנים, הקפידו  תמיד על טווח גיאוגרפי קרוב ככל הניתן או לכל הפחות במרחק נסיעה סביר בתחבורה הציבורית. זהו אמצעי הסינון הראשוני שיקצר עבורכם את התהליך. זכרו כי הגעה שתקשה עליכם או על ילדיכם עלולה לפגוע במוטיבציה וילדיכם יגיעו לשיעור כשהם עייפים ותשושים עוד לפני שהתחילו.

אם אתם מתגוררים ברחובות או בקרבתה ומחפשים אחר לימודי גיטרה, אז הרי שמומלץ לחפש אחר מורה לגיטרה ברחובות שכן הנגישות תהיה גבוה. אם אתם מתגוררים בירושלים ומחפשים אחר מורה לפסנתר באזור, כאן כבר מומלץ שלא לצאת מתחומי העיר לאור הקושי הרב שכרוך בזה.

  1. רזומה

את עניין הרזומה חשוב להגביל במידה מסוימת. אם מדובר במורה פרטי אז הרי שלניסיון התעסוקתי בלימוד התלמידים יש משקל רב וברור. אם מדובר במורים המלמדים במסגרת מתנ"ס או מרכז חינוכי פרטי או קהילתי אחר, אז הרי שניתן לייחס פחות חשיבות לוותק ולהסתמך על הניסיון שאותו המרכז מקנה למורה. רק הקפידו שגם התמחורים יהיו בהתאם ולשם כך מומלץ לערוך סקר שוק.

לשאלה מה הניסיון המעשי מקנה בפועל, ניתן לתת מספר תשובות. ראשית כל, מורים למוזיקה בעלי ניסיון הם כבר למודי אתגרים ויודעים כיצד לזהות ולפתור קשיים לימודיים בקלות רבה יותר. נוסף על כך, עם הניסיון מגיעה גם היכולת להתאים את אופי השיעור בהתאם לתלמיד או התלמידה.

  1. מיקוד מקצועי

מוזיקה זה עולם רחב וגם כאשר מתמקדים בכלי נגינה מסוים אז הרי שניתן למצוא גם בו הסתעפויות שונות לתתי-נושאים. כך לדוגמה, כאשר בוחרים מורה לגיטרה ניתן לשים לב שישנה חלוקה ברורה בין מורים המתמחים בלימוד על גיטרה קלאסית ואקוסטית וישנם מורים המתמחים בלימוד גיטרה חשמלית שבה הטכניקה והסאונד הם מעט שונים.

לפיכך, חשוב לבצע סקירה מעמיקה ולרוב להתמקד על מה שמומלץ עבור מתחילים. אם נמשיך להתבסס על דוגמת הגיטרה, אז הרי שבחירה בגיטרה קלאסית יכולה להיות מושכלת יותר לאור העובדה שנוח יותר לנגן עליה בשלב המתחילים ומחירה זול בהרבה מן החשמלית.

  1. שיחת היכרות עם המורה

כל המחקר בסופו של דבר מתנקז לשיחת היכרות ראשונית עם המורה. גם אם ביצעתם מחקר מעמיק, הקפידו להסתמך לא רק על המידע שצברתם, אלא גם על תחושת הבטן הכללית. אם השיחה עברה יפה והרגשתם שזהו האדם עליו תוכלו להפקיד את משימת הלימוד עבור ילדיכם, אז הרי שיש לנו זוכה!

זכרו כי לימוד מוזיקה צריך להיות מעשי ומקצועי, אך גם לכלול המון כיף שכן בסופו של דבר זהו הסוד האמיתי של האמנות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh