כך פועלים לגלישה בטוחה ברשת

כך פועלים לגלישה בטוחה ברשת

מעגלי שיח בנושא "גלישה בטוחה" לתלמידים ולהורים בבית הספר רמת אלון.

ביום שישי ה- 17.1.20, נערך בבית ספרנו "רמת אלון", בוקר שיא בנושא "גלישה בטוחה ברשת" בכיתות ג- ו בהשתתפות ההורים והתלמידים.

הבוקר נפתח במעגלי שיח בכל הכיתות שכלל דיאלוג בין ההורים והתלמידים ומשחק משותף בנושא "גלישה בטוחה ברשת". יום השיא מסכם את חודש "גלישה בטוחה" שהתקיים בכיתות בשיתוף המחנכות ויועצת בית הספר. בחודש זה הועלו לדיון ולשיח נושאים המעסיקים את הילדים, נבנו אמנות כיתתיות, נערכו פעילויות סביב בריונות ברשת וחודד תפקידם של העומדים מהצד והכוח שלנו בתור הסביבה שיכולה לעזור במניעה.

בבוקר מעגלי השיח, ההורים והילדים התכנסו לשעה וחצי של שיח ופעילויות סביב נושאים כמו: יתרונות וחסרונות באינטרנט, רשתות חברתיות ועוד. לסיום הפעילות, כל כיתה חשפה בפני ההורים את האמנה החברתית שעליה התחייבו וחתמו כל ילדי הכיתה.

בהמשך היום הוזמנו כל הורי בית הספר להרצאה בנושא "תקשורת בעידן הדיגטלי" בהנחיית שירי לוי קרן, מנחה מטעם "בית הספר להורים" של העיר רחובות. בהרצאה קיבלו ההורים כלים לשיח עם הילדים, נערכו דיונים על הגבולות ועל החיים בעידן הטכנולוגי בו ילדינו חיים.

בשיח משוב שנערך עם ההורים הם הציעו נקודות לשימור ושיפור לקראת הפעילות הבאה. כל ההורים ציינו שזוהי יוזמה חשובה מאין כמוה, שאיפשרה להם שיח פתוח ומשמעותי עם הילדים סביב הרשת החברתית והטכנולוגיה והם מקווים שיהיו פעילויות נוספות ומעמיקות יותר.

רונית מוסלר, מנהלת בית הספר: "אנו שחיים במאה ה- 21 חשופים לטכנולוגיה בכל תחומי החיים. תפקידנו לתת כלים לילדים כדי שיוכלו להיות ערניים כאשר הם נמצאים במצב של חוסר מוגנות ברשת. הבוקר איפשר דיאלוג משמעותי וחשוב בין התלמידים וההורים ונתן לכל אחד מהם נקודת מבט שונה על דרכי החשיבה ודרכי ההתמודדות. חשוב היה לראות עד כמה קיים פער בין תפיסות הילדים לבין תפיסות התלמידים ועל המקום שלנו, המבוגרים,  ביצירת גבולות לשמירה על הילדים".

צילום: צוות בית הספר

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh