כך תבחרו נכון כיור מטבח

כך תבחרו נכון כיור מטבח

מגוון הכיורים הקיימים כיום בשוק הוא עצום והשפע הופך את הבחירה בכיור המתאים ביותר לקשה ומורכבת. האם יתאים כיור מסיליקוורץ או מנירוסטה? האם כיור יחיד או כפול? בהתקנה עילית או תחתית? יש מגוון עצום של כיורי מטבח, שפע של דגמים, אפשרויות ועיצובים, אז איך יודעים במה לבחור? הכנו לכם מדריך קצר שיסייע לכם בבחירת הכיור המושלם למטבח. אתם מוזמנים לקרוא.

איך בוחרים כיור למטבח?

רכישה של כיור מטבח חייבת להיעשות באופן מושכל. מדובר באלמנט שהשימוש בו הוא יומיומי כך שהוא צריך להיות פונקציונאלי ונוח. בנוסף, יש לו פקטור משמעותי מבחינתה עיצובית וחשוב להתאימו לשאר הפריטים במטבח מבחינת עיצוב וצבע.

התאמת הכיור למטבח הקיים

בראש ובראשונה מתאימים את הכיור לסגנון המטבח בבית. קיים כיום מגוון רחב של סוגי מטבחים העשויים מחומרים שונים. למשל מטבחים כפריים בהם נעשה שימוש בעץ מלא או מטבחים בסגנון הייטקיסטי-מודרני בהם עושים שימוש בנירוסטה, פרזולים קלי משקל וזכוכית. הכיורים צריכים להשתלב נכון בקו העיצוב הכללי של המטבח.

מומלץ להתייעץ עם מעצב פנים או עם יועץ מטעם חברת המטבחים או הכיורים בנוגע לסוג הכיור אשר ישתלב הכי טוב במטבח הקיים מבחינה עיצובית. קיימות מספר אפשרויות פופולאריות, ביניהן  ניתן למנות את הגרניט קומפוזיט, חומר שקל לנקותו והוא בעל עמידות גבוהה לשריטות ולחום.

נירוסטה זו גם אפשרות נחשבת ומתאימה לסגנון המטבח המודרני, אך צריך לקחת בחשבון שסימני המים ניכרים בה בקלות וכדי להסירם יש לנגב הרבה את הכיור.

קרמיקה איכותית גם היא חומר פופולארי והיא משתלבת מצוין במטבח בסגנון כפרי. היא עמידה בפני זעזועים, כתמים ושריטות, צבעה אינו דוהה עם הזמן והיא מסוגננת להפליא.

מבחינת צורות הכיורים גם פה ניתן למצוא שפע רב, מכיורים עגולים ומרובעים ועד אליפטיים ומלבניים.

גודל הכיור

איך יודעים איזה גודל מתאים לצרכי השימוש בכיור? ראשית, חייבים לוודא שמידות הכיור מתאימות לנישה שהוקצתה לו במשטח. שנית, לגודל הכיור יש השפעה על  נוחות השימוש בו.

אם מבשלים הרבה וזקוקים למקום בשביל לשטוף סירים גדולים ומחבתות, כיור עם אגנים עמוקים יתאים יותר מגודל סטנדרטי או קטן. אך במקרה של אגנים עמוקים יש לוודא שיישאר מקום לצנרת מתחת לכיור.

לפי מה נקבעים מחירי הכיורים למטבח?

יש מספר גורמים המשפיעים על מחירי הכיורים וכדאי להכירם מראש. לדוגמא, כיור גדול יעלה יותר מכיור סטנדרטי. התקנה תחתונה נחשבת לזולה יותר, אחריה ההתקנה העליונה והיקרות ביותר הן התקנות אינטגרליות ושטוחות.

מבחינת החומרים, כיורי נירוסטה נחשבים ליקרים יותר אך הם נחשבים לבעלי איכות גבוהה. חשוב לבדוק האם תחתית הכיור מצופה בזפת כדי למנוע את רעשי המים והנחת הכלים בכיור. הבא בתור מבחינת עלויות הוא הגרניט והזול יותר הוא החרס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh